Blog

>> Szervizcsontz // Alfa 146 T-Spark // 2015-12-13

204.000 km-nél akksit kellett cserélni ezen a szép vasárnap reggelen. Előző nap még semmi gond nem volt, de egyszer csak nem lehetett beindítani, de még bebikázni se az autót. Az új akksival újra pöccre indul a gép.

>> SzervizVerso // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V M-Jet // 2016-01-17

Mivel a Xenon izzók cseréje után sem világított az egyik lámpám, kizárásos alapon a trafó volt ami tönkre ment, így hát köszönhetően Public Enemy-nek a DT-Xenonon keresztül felújíttattam a hibás xenon trafót.
A DT-Xenonnál mondták, hogy a trafó beázott, ami tipikus hibája ennek a szériának, szerencsére javítható volt, megcsinálták, frankón működik.
Most fél év garancia van rá, remélhetőleg egy darabig nem lesz vele gond ;)

 
>> SzervizKadalfi // Alfa 147 1.9 JTD 16V // 2016-01-17

Megint egy kicsit megkésve.
Kb.2 hónapja,213000km-nél,ki lett cserélve a vezérlés és a hosszbordás szíj is,görgőstől,mindenestől.
Olaj is cserélve lett,természetesen selénia,plusz,összes szűrő.

 
>> SzervizRicsi 147 // Alfa 159 2.4 Jtdm Distinctive // 2016-01-17

Kicsereltem ma a pollen es légszűrőt, a pollen szűrő aktív szenes
1 eve nem voltak cserélve.
Km: 215158

 
>> EgyébZsoltikj ૐ // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2016-01-17

A napokban elmélkedtem az elmúlt 3 évemen,átgondolva ezen idő alatt hoztam meg szerintem életem legrosszabb döntését; 3 éve vetettem véget egy 7 éves kapcsolatnak, nem éreztem azt, hogy van tovább értelme, nem volt harmadik személy aki miatt tettem. egy év elteltével kellett belátnom magamban, hogy lehet hiba volt, eért hát ahogy tudtam próbáltam újra kezdeni de ez a közben kialakult helybéli távolság miatt lassan haladt. Telefon és skype beszélgetések napi szinten rendszeresek voltak már úgy éreztem újra lehet kezdeni a "pont rád gondoltam" és hasonló mondatok miatt amikor épp felhívtam, igy telt el a március és április is, de május elején megkaptam az élettől a legnagyobb pofont, abban akiben a 7 év alatt bármikor feltétel nélkül megbíztam egy sms-ben közölte velem, hogy egy hónapja van már más valaki. Ezt a telefonbeszélgetések alatt elfelejtette közölni. Itt követtem el életem legnagyobb hibáját abban hogy még igy is újrakezdtem volna, mivel még ekkor is annyit mondott hogy nem tud dönteni ő vagy én. Továbbra is csak át voltam verve mint később kiderült hisz a "jófejamoréspasi" továbbra is "látogatta" miközben én továbbra is remények közt voltam tartva. Ez olyan nyomot hagyott bennem, hogy ő lett az egyetlen cartárs(nő) akinek nem viszonoznám a villogást hiába a 7 együtt töltött év.

 
>> Tuning és extraHardy // Alfa 159 Fekete Párduc 2.0 Novitec // 2016-01-17

Elkészült a festés így fel lett rakva a helyére. Az elejét viszont nem mertem bevállalni. Azt egy tuning műhelyre bízom.

 
>> EgyébHakuna // Alfa 33 1,4 - 1990 // 2016-01-17

A felnövekvő generáció. :)

>> Tuning és extraMr. Z // Alfa 166 2.5 V6 24V // 2016-01-17

Mivel az én csomagtartómon volt jó pár kisebb horpadás a széleknél ezért szereztem egy szín-azonos hibátlan darabot, ami karcmentes! Olyan szép hogy a donor többi elemére is alkudozom tartaléknak.

 
>> SzervizBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2016-01-14

Azt mondják, hogy nyáron téli gumit kell venni, télen pedig nyárit. 😊 Na én így is tettem, ugyanis most szereztem be egy garnitúra nyári gumit. Már nagyon ideje volt a cserének, eléggé el voltak kopva a Hankook-ok. Sokat olvasgattam a gumis blogot, bújtam a netet, beszélgettem a gumis haverommal, és végül a Barum Bravuris 3HM nevű gumira esett a választásom 205/40R17 méretben. Semmiképpen sem akartam valami gagyi kínai márkát, de azért az ár is szempont volt. Így akadtam a Barumra. Sokan dícsérik és árban is elfogadható. Szerencsére nem forgásirányosak, így fel tudom cserélni a másik oldalival. Január 11-én meg is rendeltem a bhp gumi-nál 22414,-/db áron és másnap már meg is kaptam a gumikat. Aztán csütörtökön már fel is lettek szerelve a felnikre (1500,-/db). Már alig várom, hogy tavasz legyen és kipróbálhassam őket. 😊
Jah, és 2015.33. heti gyártásúak. 😏
A felni kupakokra GT-től kaptam matricákat. ;-)

2016.03.30.
Ma tettem fel a nyári kerekeket.
Km óra állása: 140817Mph

>> SzervizShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2016-01-16

Luigi és Giuseppe két jómunkásember. Egyik készítette a jobb üléskeretet a másik pedig a bat oldalit. Ez utóbbi nem sikerült fényesen, ugyanis a jobbhoz képest vagy 15 fokkal előrébb dőlt a fejtámla.

Ülés kiszedése:

Kormány bent-fent, fejtámla kint, sin talp nem lóg túl az ülésen, támla a függőlegestől előre döntve 10-15 fokot, elöl alul és hátul felül így jól meg lehet fogni és centiken múlik ugyan, de roncsolás mentesen kijön.

Bármennyire is furi, a cső hegesztése volt ezért a felelős, pedig azt hittem, hogy egy nagy ütéstől lett ilyen. De nem.

1-es képen látszik, hol kellene lennie a csőnek.

2-es képen látszik, hogy ez az előző tulajnak sem tetszett, ezért addig feszegette hátra a fejtámlát, amíg ki nem nyílt a cső a látható módon :-) Akár még szakszerviz is lehetett.......

Csövet összerakni gyárira kb. lehetetlen, ha nem bontom le a háttámlát a vázig. Most nem tettem.

3-as képen már a helyén a cső. Erővel megoldva.

4-5 képeken már a helyén vannak.

Gondolom, hogy ez a perforált cső nem véletlenül van így csinálva, bár az okát nem vélem felfedezni. A fejtámla meg kell fogja a fejem, programozott elmozgás miért lenne benne?

Ez egy 1mm falvastagságú 24mm belső átmérőjű cső, erősítésként rá fogok majd húzni egy gyűrűt a megfelelő belső átmérővel.