Blog

>> SzervizZolika03 // Alfa 147 TI // 2023-08-24

Epitve hátsó dob

 
>> SzervizZolika03 // Alfa 147 TI // 2023-08-24

10w40

 

Mára 181 km és bő 5 óra hegyi túra volt betervezve (1.kép)
Sajnos az idő nem az elvárásoknak megfelelően alakult (eső és hatalmas köd várt minket a hegyekben), ezért néhány pontot kihagytunk.

- Strada della Forra - Most lefelé mentünk, mert reggel még két irányban járható. Napközben csak felfelé. Vagy 4 második világháborús Jeep jött szembe. Az egyik még gulyáságyút is húzott. Bőszen integettünk egymásnak.
- 287m Passo S. Giovanni - a tó északi végére vezető úton van, már többször jártunk erre.
- Találtam egy panoráma utat, de nem láttunk belőle semmit (2.kép)
- 1.617m Bocca del Creer - Hágó (3.kép) - Nulla kilátás

A következő tervezett helyet kihagytuk, mert az egy autónyi szélességű és visszafordító kanyarokkal teletűzdelt utakon nem volt nagy élvezet 10-20 méteres látótávolsággal kocsikázni. (1.289m Passo Pozza della Cola)
- 1.469m Sella della Malga Prà Alpesina (7.kép)
- 1.425m Bocca di Navene - Hágó (4.kép) - itt már néha kiláttunk a felhőkből.
- 1.430m Chalet Novezza (5.kép) - Itt ittunk egy kávét meg némi üdítőt. Rajtunk kívül senki sem volt a vendéglőben. Maga a fa épület is érdekes volt.
- 1.235m Rifugio Novezzina - (6.kép)
- Santuario Madonna della Corona - Itt már jártunk korábban, most kihagytuk mert a kilátás miatt lenne érdemes ide lemenni.
- A hegyekben találtunk egy katonai temetőt: Sacriro del Monte Baldo (8.kép)
- A hegyekből a partra vezető úton több helyen is csodálatos panorámát láthattunk. (egy a sok közül a 9.képen)
- Aril folyó (8.kép) - Itt meg kell állni és a folyó TELJES hosszát érdemes végigsétálni. 175 méter a forrástól a torkolatig :-)
- Malcesine-ban közvetlenül a tó partján található étteremben megebédeltünk.
- A hegyekben sok koszt szedtünk össze (némi tehénlepényt is) ezért és mert közben elállt az eső lemostam PHuBi-t. (11.kép)
- Strada della Forra jött, most felfelé. Ma mindkét irányban megvolt :-)
Innentől átadtuk magunkat az édes semmittevésnek, amit csak egy laza vacsora erejéig szakítottunk meg. (12.kép)

 
>> SzervizKrTibi // Alfa Giulietta 1.4TB Distinctive EU6 // 2023-07-26

Még a gyáriak voltak, kezdtek nagyon odalenni. Előre Bosch, hátra Valeo ment.

94.604 km

 
>> EseményKrTibi // Alfa Giulietta 1.4TB Distinctive EU6 // 2023-08-21

Meglett a 95.000 km

 
>> SzervizKrTibi // Alfa Giulietta 1.4TB Distinctive EU6 // 2023-08-21

A hátsó fék cseréjekor észrevettük, hogy a bal támasztógömbfejnek van egy kis koppanása. Cseréltettem TRW-re, utána elmentünk egy futóműállításra.

94.994 km

 
>> SzervizRomeoOne // Alfa Giulia Quadrifoglio // 2023-08-22

Ahogy az előző posztban említettem, kiderült, hogy a hátsó abroncsok már szinte használhatatlanra koptak. Az előző hétvégi pályanapozásra már nem érkeztek meg az új abroncsok, így a régieket még inkább nullára redukáltam.

Ma viszont felkerültek az újak. Újra gyári szerelésű, Alfa homologizációval rendelkező Pirelli P Zero Corsa Asimmetrico 2 abroncsokat rendeltettem be. Nem egyszerű hozzájutni, de ügyes gumisom van, tudja honnan kell beszerezni.
Most már újra maximális tapadás mellett lehet használni a hátsó tengelyre adott nyomatékot.

>> Szervizszlobod95 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16V // 2023-07-01

Éves szervíz
Cserélve:

-Motorolaj (Selenia 5w30)
- olajszűrő
- légszűrő
- pollenszűrő
- gázolajszűrő
Elaforg Kft (gyári)

 
>> EseményParaBella // Alfa Giulietta 1.75Tbi QV // 2023-07-07

Az idei év találkozója különleges volt, mivel a QV-t ünnepeltük és szerencsére éppen egy akadt is otthon. A szokásos előkészületeken és egy törött utas oldali szellőztetőn kívül még kapott egy teljesen új gyári QV emblémát is, hogy teljes pompában tündökölhessen. Sajnos az előző tulaj kókler keze munkája itt is jelen volt. Nemelég, hogy a rossz oldali emblémát ragasztotta fel, hanem az még egy olcsó utánzat volt, amit szélenkénti kétoldalú ragasztóval és a közepét pedig szilikonnal gányoltak oda - mondanom sem kell, hogy okádék volt az egész és borzasztó volt leszedni.

Idén mind a két nap részt vettünk az eseményen, így viszont a szokásos konvojozás elmaradt. Maga az esemény sokkal összeszedettebb volt, mint tavaly. A beléptetés szupergyors volt és a programok is egészen jók voltak. Egy amit sajnálok, hogy az esti partyk kicsit korán kezdődtek és a nevesebb DJ-nek szerintem az az egy óra kevés volt.
Ezen felül hatalmas élmény volt és jövőre ugyan itt !

Az éves szeriz két héttel megcsúszott, nem a világ. A csúszás oka, hogy ahova eddig hordtam, ott bonyodalmak adódtak, és nem találtam szerelőt akinél ott mertem volna hagyni az autót. Látatlanban nem kisérletezek akkor sem, ha nem nagy ügy egy olajcsere, ahhoz érzékeny motor.
A vége az lett, hogy a szomszédom, Tomi bevitt a családi és baráti BMW műhelyükbe. Este üres a műhely, a saját vasaikat is ott szokták szerelgetni. Chili tiszteletbeli BMW lett, feltettük egy csáposra, a hűtőszekrényből szisszentettünk egy sört, és nekiálltunk.
Fék csere is időszerű volt, elöl-hátul a tárcsa, betét cseréket is megcsináltuk. Így ketten-hárman forgolódva az autó körül vidáman és hamar összeraktuk, miközben a szomszéd csáposon BMW váltóból csöpögött le az olaj.
Chili most egy év alatt picit többet ment, közel 10e km-t. Nagyrészt napi városi menetek, közük rövidek és hosszabbak is. Az olaj ami lejött, fekete volt. Ez a srácok szerint nagyon jó, elvégezte a dolgát. A szűrő viszont azt mutatta, hogy ez kb a határa annak amit elvisel, nem nézett ki jól.
Szerencse, hogy így alakult, és ott voltam, csináltam, így láttam mi a helyzet. Legközelebb 6-7e után csinálunk egy cserét és megnézzük úgy az olajat, szűrőt. Belőjük az optimális intervallumot, hogy hosszú életű legyen a motor.
Az olajcseréhez Seléni a K-PE olajat, gyári szűrőt használtunk. Kicsepegtettük, feltöltöttük. Majd leengedtünk belőle és újra feltöltöttük nívóra.

A fék csere kellemes meglepetés volt. Bár minden el volt kopva már nagyon, összerohadva semmi nem volt. A csúszkákhoz nem kellett hozzányúlni sem, a kézifék bowden, mechanika ép, a dugattyúk, gumitömítések, fékcsövek teljesen épek, szépek. Volt nálunk minden, de csak a tárcsák, betétek kellettek, a többi ment vissza.
Mivel vendég voltam, nem okoskodtam, BMW technológia szerint lett összerakva, rézpaszta helyett szórt olajzással, valamint valami kék hőálló zsírral.
Befékeztük, teljesen jó lett. Nem nyikorog, csikorog, simán fut és jól fékez.
Egy pici hiba szerelés közben becsúszott, ami inkább vicces kategória. A betétről a ragasztó védőt nem vettük le. Hurrá, összerakás után tűnt fel :-)
Még ami hátra van, az egy pollenszűrő csere és egy klímatisztítás, ezt megcsinálom itthon majd.