Blog
Olajcsere, izzitógyertyacsere.
181000 km
Ma elvittem egy szélvédő javítóba az Alfát, hogy megkérdezzem a véleményét a srácnak a kőfelverődésemről. Ugyanis egy kis olvasgatás után kiderül, hogy a legrosszabb alakút sikerült összeszedni, mert csillag alakban repedt az üveg, plusz meg is pattant a kő, így két helyen sérült.
A srác azt mondta, hogy meg tudja javítani, így ott helyben meg is csináltattam.
Próbáltam róla előtte-utána képeket csinálni, de elég nehéz szélvédőt fényképezni :D


Ma sikeresen ki lett cserélve az ablakemelő mechanika, persze ez sem ment teljesen simán.
A rossz ablakemelő egész könnyen kijött a helyéről, mert már ki volt akasztva a bowden, így nem egyben kellett kifűzni a kis lyukon az ajtóból.
A cseredarab beszerelésénél feltűnt, hogy a műnyag csúszka egyik füle, ami a sínen tartja le van törve (valószínűleg ez volt a régi veszte is), így jöhetett megint a gondolkodás, hogy mivel lehetne pótolni a hiányzó kis fület. Végül egy acél lap és egy átmenő csavar lett a megoldás, ami már biztos hogy a helyén fogja tartani.
Kipróbáláskor kiderült, hogy nem teljesen működőképes, mert az üveg kiszabadításánál eltörtük a üvegvezető műanyagot, így lehúzáskor előre bukik az üveg. Valahonnan szerezni kell cseredarabot, remélem találok egy bontóban. :)
Az ablakemelő után gyors le lettek cserélve a nyárigumik a télire és bekerültek a gumiszőnyegek is.
u.i.: Általában egyedül használom és kevés csomaggal az Alfát, így nem tűnt fel egy érdekes hang, ami akkor jelentkezett, amikor csomag + 3 ember beleült. Régen hallottam ilyen zavaró hangot vezetés közben :). Jobb hátsó felfüggesztés felől hallatszódik a fura nyesztetés, így lesz egy köröm a szerelőmhöz.
SKF vezérműszíj készlet - 20 000ft
magneti marelli vízpumpa - 9 000ft
km: 190 180
SELENIA WR Diesel 5w40 motorolaj 5liter - 12 750ft
ALCO olajszűrő - 750ft
km: 190 180
Tegnap okozott PZ147-nek és nekem egy kellemes estét az Alfa... Haza érve húztam volna fel a bal első ablakot, 10 centi után reccsenés és onnan se le se fel. A motor adott ki valami hangot, de semmi sem mozdult. Így nem hagyhattam a társasház teremgarázsában, így elgurultam PZ147-hez egy kis segítségért.
Leszedtük az ajtókárpitot, de sokkal közelebb nem kerültünk a megoldáshoz, kb fél óra után láttuk meg, felülről belenézve az üveg mellett, hogy a kis műanyag, ami csúszkál a sínen kijött az üvegből, és az üveg nélkül felcsúszott a sín tetejére beszorítva ezzel az üveget. Nagy nehezen sikerült visszanyomni és kiszabadítani az üveget, de a sínről letört a műanyag darab, amit a bowden-ek mozgatnak.
Jöhetett a gondolkodás, hogy hogyan fog fenn maradni az ablak a helyén, próbáltuk odakötni az ajtón belül valahova, de nem igazán tartotta fixen fent. Végül elszaladtunk az Auchan-ba, és vettünk Tesa szalagot, és körbe ragasztottuk kívül-belül :).
Ma sikerült a bontóból egy cseredarabot szerezni, viszont ez motorral, sínnel együtt van, így az egész mechanikát kell majd cserélni. De ez majd csak hétvégén lesz megejtve. :)
u.i.: A bontóba menet kaptam egy kavicsot a szélvédőre az M0-n, roppant mód örülök neki...


A fentlévö Bosch bár szépen törölt de néha hangos volt... lecseréltem de nem dobtam ki,mert a rajta lévö gumi igazából szemre okés....meglátjuk.... Swf teszt jön .... jó áron volt, megvettem.....
Költség: 21,00 Euro

megvettem életem első dízel autóját :) olajcserével(lég, olajszűrő,gázolajszűrő) kezdtem 238700km-nél