Blog
Eljött az idő. Sokat vaciláltam mi legyen, egyeztettem Csörivel is, mi lenne a jó méret, de a pénztárca telÍtettsége sok mindent eldöntött. Megmarad a 18-as turbina felni télire és a 225/40 R18 is. Nyáron pedig megvétel tárgya lesz az új papuccsal együtt egy szép felni is.
Dunlop Winter Sport 5-re esett a választásom. Véleményt majd később, ha Tirolban lesz időm kitapasztalni!
Dunlop Winter Sport 5 225/40 R18: 44.000.-/db (176.000.-)
Szerelés: 4.000.-
Update:
Nagyon király, megbÍzható abroncs. Nem bántam meg, hogy ezt a tÍpust választottam. Nem tudtam egyszerűen megcsúszni vele annyira jól tapadt, illetve az elektronika is nagyon megbÍzhatóan tette a dolgát. Szárazon, hóban, fagyban, esőben nálam 5*-ra vizsgázott!!!

215 ezer km-nél már érett a vezérműszíj és a hosszbordás szíjak cseréje. Ezen kívül a sebességváltóban lévő olajról sem volt tudomásom, hogy mikor lett cserélve.
Meglátogattam Csörit, aki beszerezte a szükséges alkatrészeket és elvégezte az autó karbantartását. A sebváltóolaj fekete volt, mint az éjszaka, kicsit olajsaras is. Nagyon ráfért már a frissítés.
Vezérműszíj készlet, vízpumpa, Tutela Matryx olaj, hosszbordás szíj és a munkadíj költségét kellett állnom.
A fűtőradiátor a kilyukadása miatt megérett a cserére, de most újabb 15 évig nem lesz vele gond. Az új radiátort megúsztam egy tizesből, de a munkadíj az nem volt piskóta, mivel két napos meló volt a cseréje.
Egy kihagyhatatlan ajánlatra hívta fel a figyelmemet egy cartársunk ( ezúton is köszönet MatthewGT -nek)
A jófogáson hirdették ezt a 4db Alfa Romeo GT Blackline felnit gumival együtt. Mióta megvan a GTV azóta keresek elfogadható áron ilyet. (Szinte le se merem írni milyen áron jutottam hozzá, mert közutálat tárgyát képezném :-) )
Fényképről jól nézett ki, úgyhogy elmentem megkukkantani. Hát persze hogy nem hagyhattam ott. Hazahoztam, irány a gumis... és már lehet is gyönyörködni benne.
Nagyon tetszik a látvány!!!! IMÁDOM!








Megnőtt fogyasztás, akadozó alapjárat, elszaladt lovak. Mint kiderült a probléma összetett volt. A lambdaszonda cseréje után, sikerült megállapÍtani, hogy az autó tényleg iszonyat brutál, minek következtében a turbócső is jobb létre szenderült. Jókora repedés volt rajta és ugyan nyomás volt a rendszerben, de szépen fújt is ki. Csere után minden ok! Ederics- Kicsiszabi very nice!!!
Lambdaszonda, Bosch: 21.840.-
Turbócső:
Km:
Egy nagyobb út után vagyok és szeretném megosztani fogyasztási tapasztalataimat, mivel autóvásárlás előtt én is sokat kutakodtam a 159es alfák fogyasztásával kapcsolatban, remélem tudok segíteni másoknak.
Budapest-Olaszország-Budapest távot egy siklóernyőt túra kapcsán abszolváltam a kocsival, 3 fő +120kg csomagok, telepakolva, 2,4 210LE motor, nagy szerviz után, 19"os 235/40es kerekeken, a sebesség adatok GPS szerint értendőek (mondjuk nálam nincs különbség az órán mutatott és a GPS között)
Az odafele úton társasággal mentünk, több autóval, kisbusz, átlag 95-100-as tempó. 650km 5,8L/100km (óra szerint 5,4)
Ezek után jött egy 200kmes 130-as etap majd Olaszországban 4 napot töltöttünk, többször mentünk hegyi szerpentineken, 1500m szintkülönbségeket, kb 200km autóztunk így.
200km város, piroslámpákkal, falvak között 70-80 tempó.
Hazafele dinamikus 140-150 között, néha beleszaladva egy egy 170-be is.
Végeredmény:
1684km 6,85L/km átlagfogyasztás (óra szerint 6,5L)
Nagyjából ezekből:
95-100km/h 5,8L / 100km (óra szerint 5,4L)
140-150km/h 6,8L / 100km (óra szerint 6,4L)
A fentiektől függetlenül városi fogyasztás sem vészes, csak ha dugóba araszolós, itt simán lehet 11L is.

Van pár leírás az blogok közt, de nekem nem teljesen volt egyértelmű, ezért megpróbálom egyszerűen leírni hogy sikerült a néni hangját németről angolra változtatni a B&Mben.
Nem tudom hogy szükséges e de én első lépésben frissítettem, ez teljesen nyelvfüggetlen:
Fontos hogy a művelet közben nem szabad semmit nyomkodni, gyújtást kapcsolgatni, csukj be minden ajtót hogy a kijelzőn ne az esetlegesen nyitva hagyott ajtókat mutassa.
USB pendrive-ot formázni fat32-re.
Katt az oldalra:
http://www.blueandme.net/blueandme/index.aspx/index.aspx?brand=fga&lang=en#/support/download/
Majd a blue&me kék nyílra, majd a start update-re.
Elsőként le kell tölteni part1 résznél lévő fájlt, ezt kicsomagolva felmásolni a pendrivera.
Autóba berakni, majd gyújtást rákapcsolni, pár másodperc után elindul, majd kicsit később befejeződik a folyamat.
Pendrive vissza a PC-be, majd katt a part2 részhez, itt ki kell tallózni a pendriveot és kiválasztani azt a xlm fájlt amit az előbbiekben létrehozott a B&M (egyértelmű lesz mivel nincs más ilyen kiterjesztés a pendriveon)
Ezek után felajánlja a legújabb frissítést, ezt leöltöd, kicsomagolod a pendrive-ra, kicsomagoláskor engeded hogy felülírjon mindent.
Autóba berakod a pendriveot, gyújtás rákapcsolod és türelmesen vársz, ez lehet akár 10-15 perc is (nekem 4 perc volt)
Ha kész kiírja hogy update succesfull (legalábbis valami hasonlót)
Elvileg frissült a rendszer, már csak a nyelvet kell átállítani.
Törölj mindent a pendriveról.
Innen töltsd le milyen nyelven beszéljen a néni.
http://www.blueandme.net/resources/download/APPLICATIVI/Cambio_Lingua/Page/Html_Lingue/index_en.html
Kicsomagolod a letöltött fájlt, majd a már kicsomagolt fájlok között van még egy zip állomány, azt is kicsomagolod (LANG_UK_V02.zip angol változatnál) ennek a tartalmát másolod a pendrivera. (INASTALL.INF és 3 CAB kiterjsztésű fájl)
Autóba berak, majd gyújtás, pár perc és kiírja hogy succesfull.
Nekem gyorsan ment, remélem érthető volt.
Megtett út: 765 km
fogyasztás fedélzeti számítógép szerint: 6,6 l/100 km
fogyasztás tankolás alapján: 7,15 l/100 km
tankolás OMW Maxxmotion Diesel: 54,69 l
Megtett út: 765 km
fogyasztás fedélzeti számítógép szerint: 6,6 l/100 km
fogyasztás tankolás alapján: 7,15 l/100 km
tankolás OMW Maxxmotion Diesel: 54,69 l
vettem egy gyári új bosch-t lelkem megnyugtatása végett. hibakódnak többször beadta, főleg 5.-ben 90-100km/h-ról finoman gyorsítva....a hiba a következő indításig bent is maradt, teljesítményt pedig erősen vissza vette. Az utóbbi időben már alapjáraton is. Fura volt hogy kisebb szakaszos gázpöccintéssel elketyegett bármeddig, de ha csak alapjáraton járt 1-2 perc múlva már hibát írt, de rögtön el is tűnt.
Kipróbálom gyári új alkatrésszel.