Blog

>> EgyébShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2017-02-14

Remélem, hogy az új gazdinál is jó kezekben lesz...

 
>> SzervizPeter88 // Alfa Giulietta 1.4 TB (120 LE) // 2017-02-14

Legutóbbi olajcsere óta megtettem 11725 km-t, így itt volt az ideje egy újabb cserének, illetve átvizsgálásnak. Mivel meg vagyok velük elégedve, most is a kecskeméti Formont Automobil Alfa Romeo márkaszervizbe vittem az autót. Reggel mentem, és mivel semmi egyéb javítani való nem volt, gyorsan kész is lett.

Olaj: Selénia Star Pure Energy 5W40
Olajszűrő: gyári
Levegőszűrő: gyári
Km: 167625

>> EgyébSüni155 // Alfa 155 2.0 16V Turbo Q4 // 2017-02-08

Kedves Párom egy méretpontos Süni155 ös szőnyeg garnitúrával lepett meg.

 
>> SzervizCsongi // Alfa 156 1.6 ts berlina // 2017-02-13

Vasárnap vettem egy bontott generátort. Ma beszereltük, felülről, a szívósor felől. De kipróbálni nem tudtuk, mert a végén eltörtem a szíjfeszítőt és a csavarját is. :(

Folyt. köv.

a csomagtartó zár fedelét újra elmozdíthatóvá tettem
a burkolat eltávolítása után láttam meg, hogy a fedél jobb oldali csapja letörött, s a rugó sincs a helyén
szerencsére a pótkerék tartó alján megtaláltam, s egy kis kreativitással a tengelyt pótoltam, s így újra ellátja feladatát a fedél

 

tegnap a rendszám megvilágítás izzóit ledekre cseréltem, de elkövettem egy hibát, nem ellenőriztem le a cserét
s az egyik ledet rossz polaritással tettem be a foglalatba, s természetesen a kijelzőn megjelent a hiba, melyet ma orvosoltam

 
>> SzervizJanika // Alfa 147 1.6 Twin Spark // 2017-02-10

Kopogást hallottam elölről--> elvittem a szervízbe.
Diagnózis: cserélni kell az első stab. kart és pálcát.

Most nem lehet hallani semmit. Sikeres volt a javítás.

Ami cserélve lett:
- Stab. kar
- Stab. pálca
- kipufogó felfüggesztő
Futómű is utána be lett állítva.

Km: 127.265

2017.02.13.
Szervizbe vittem a mai napon az autót, ugyanis napok óta figyelgetem, hogy kb. egy 200 forintos érme nagyságú friss fekete foltot hagy minden reggel a garázs padlóján.

Először elvittem egy gyors felmérésre, majd egy komolyabb szervizbe is és mindkét helyen főtengely szimering hibát találtak, ott folyik már egy ideje az olaj rá a motorvédőre, majd ha ott összegyűlt, akkor az azon lévő lyukon át a padlóra.

Ennek a hibának a kapcsán sort kell keríteni a kettőstömegű lendkerék cseréjére is (le kell szedni a váltót), ami ugyan húzná még egy darabig, de jobbnak látom előrehozni a cserét, ha már így alakult. Már így is klottyan kissé.
Továbbá megnézetem a kuplungot is, aminek szintén nincs még baja, de jobbnak látszik előrehozni annak a felújítását is.

2017.02.20.
Alkatrészek (lendkerék, kuplungszett, kinyomócsapágy, főtengelyszimering) beszerezve Erhardtól, az egész pakk 180e Ft.
A szerelés miatt ugye le kell engedni a motorolajat, így egy hónappal előre hozva sort kerítünk az olaj + olajszűrő cserére is (Castrol Edge 5W-40).
Autó leadva reggel a szerelőnél, holnapra várom a vasat vissza.

Az autót két nap szerelőnél töltött idő után visszakaptam, az alkatrészek cseréje nagyobb probléma nélkül sikerült.
Egyértelművé vált a főtengelyszimering hiba, a tömítőfelület aljában állt az olaj.
Kuplungcsere után a pedál vajpuha és egyértelműen lejjebb fog mint korábban.
A lendkerék cserével pedig mintha kicserélték volna a motor hangját. Olyan zörgések szűntek meg, amik korábban fel sem tűntek, normálisnak hatottak.

Egyébként a kivett alkatrészek mindegyike bőven megérett a cserére, a lendkeréknek legalább 1 centis lötyögése volt, a rugók lötyögtek, forogtak benne. azt hittem még a gyári lendkerék lesz az autóban de rá kellett jönnünk, hogy 99% bontott alkatrész volt benne (felületén festékfilccel kézzel írott számsor - újon ilyen nincs), ami kicsit meglepett, mert így a 250.000 km alatt majdnem 2 lendkereket elfogyasztott az autó.
A kuplungtárcsán pedig a porkihordó rovátkák már kezdtek eltűnni, helyenként a szegecsbe is beleért már a kopás.
A kinyomócsapágy pedig már elég karcosan forgott, hiba lett volna nem kicserélni.

Friss Castrol Edge 5W-40 és új szűrő is került az autóba. Fontos, hogy így, hogy az olajteknő is bolygatva volt a főtengelyszimering csere miatt, szinte az egész 5 liter belement a szokásos 4,5-4,6 helyett.

Egyelőre alapjáraton van egy kis búgás, de a szerelő szerint össze kell kopnia a kuplungtárcsának, mert még túl új rajta a felület.
Valójában a kormányszervó búg, kormánymozdulatokra a búgás erősödik.
Fórumos segítséggel végül kiderült, hogy utolért egy típushiba, melyszerint a szervó olajtartályban leesett a szűrő a helyéről, és ez okozta a szervószivattyú sírását.
Tartálycsere megoldotta a dolgot.

Km óra állás: 248.000 km

 
>> Tuning és extraGiotti155 2.5V6 // Alfa 156 1.9Jtd // 2017-02-06

Elkészültek a GTA felnik. Porfestve lettek kívül-belül,bazalt csillám színben. Ráadásnak kaptak egy frontpolírt ami nagyon sokat dobott a megjelenésén. Kis extrákat is kaptak a Ferrari középkupakot és a belső felébe egy Ducati Corse felirat került.
Festés előtt természetesen mind a négy felni ellenőrizve lett ütesre. Kettőben volt egy minimális ütés, azok görgőzve lettek.

 

Megtötrtént a szivattyúcsere plusz fényszóróbeállítást is csináltattam. Végre ez is kész remélem idén már békénhagy!! :D