Blog
Az oda felé vezető fém üzemanyag cső a tűzfal alsó részénél megadta magát. Cserélve másik bontott darabra. Az alapjárat is ingadozott egy 100ast a cseréig, most már jó :)
Karácsony előtt kezdődtek a bajok. Csak akkor fűtött amikor kedve szottyant és kétszer felforralta a vizet. Karácsony+ünnepek közti leállás+beteg szerelő+összejött melók miatt csak most készült el az autó (én se sürgettem). Hengerfej nyomáspróbája jó lett, kapott egy síkolást, hengerfej tömítés, kipuf sor tömítés, szívó sor t, szelepszár szimering, vez.tengegy szimering, szelepfedél tömítés, 2 izzító gyertya miegymás.
- A szíjcsere után a szervó elég darabossá vált, húzódó hangot adott és nehezebben is lehetett tekerni a kormányt parkolásnál. Néha-néha meg is nyikkant valamelyik görgő, én a szervó szivattyúra gyanakodtam. Megijedtem még attól is, hogy kormányműves lett, mert hiányzott egy kevés a szervó olaj tartályból, de ez elenyésző volt és utántöltést követően abbahagyta a fogyást. Kb. 1500km-el a szíjcsere után autópálya tempónál egy finom rántást produkált, majd azóta megszűnt a probléma... lehet, hogy az új feszítőkkel kellett megbarátkoznia a régi alkatrészeknek...
- Néhány nappal később nagy havazásban mentem az M5-ön. Kecskeméttől délre már sózták a pályát. Hazaérve - mivel a hangszigetelés elég jó az 59-ben - húgom hívta fel rá a figyelmemet, hogy hallom-e milyen hangja van a kocsinak? Irgalmatlan fémes nyikorgás jött bal elölről kormány tekerésre vagy szintkülönbségre. Elsőre megint a kormánymű ugrott be, de Zé megnyugtatott, ez egy alsó gömbfej hangja lesz. Mossam ki nagynyomásúval első körbe a kerékjáratot. Elsőre nem hozott eredményt, de pár napra rá esős időben sikerült "kiöblíteni" a beteg gömbfejet és azóta csend van.
- Észre vettem, hogy dugóban araszolva 80 foknál fűtés mellett, kinti 0-1 C fok esetén nem megy feljebb a vízhőfok. Gondoltam, gyengélkedik a termosztát. Aztán másnap már haladtam rendesen is, és mindig sikerült 90 fokra beállnia... ki érti ezt? Én nem.. de egyelőre a szervó és a lengőkarozás problémája mellett a termosztátot is skippeltem egy darabig - remélhetőleg
És egy, ami nem javul meg magától: bár megvolt a vákum pumpa tömítés csere, most már hogy nem ömlik az olaj, látszik, hogy bizony kicsit szivárog mégis a szelepfedél tömítésnél is. Két hét múlva megcsinálja Zé.
Km óra állása (ma): 215.175
Megfelelő szerelő és többhetes türelem híján az Autóklubra bíztam a kuplungcserét az öreg ezüstsárkányban. Egész gyorsan elkészült, ahhoz képest és annak ellenére, hogy időközben kiderült, hogy a lendkereket is szabályozni kell. Egy helyi lakatosműhelyben ezt villámgyorsan megoldották, így 5+1 munkaórával nagyrészt meg is oldódott az ügy. Leszámítva, hogy a féltengelynél a csavarok fejét elnyalta a szerszám, több is cserés, így még lesz egy kör, amikor azokat pótolni és normálisan meghúzni is szükséges.
Addig is hazagurultam vele a lakhelyére, hogy majd visszaviszem csavarokkal, de két hengernél több nem nagyon járt. Ráadásul másnap reggel, mikor kerestem volna ennek okát, észrevettem, hogy a jobb első fék elköpte magát, nem tudom mi az oka, bár a kuplungcsere okán nem logikátlan, főleg ha nem is engedtek le folyadékot. Végül hosszabb kutatás és fórumozást követően helyreállt a gyújtási sorrend. A fékfolyadék szivárgása is abbamaradt, helyette a hűtővizet szórta egy felső könyökön keletkezett lyukon át, mint egy szökőkút. Egyelőre tömítőt kapott, ami megállította, illetve egy (sima fűtéshez való) réz könyök várja akcióbalépését. Ezzel nem sietek, mivel használni a féltengelynél 5 csavarral, épphogy meghúzva a 6 helyett, nem igazán ildomos, talán nem is biztonságos.
Kuplungszett:38e, Munkadíj 40 e, Anyag: 3e, Beszabályozás:5e.

Elérkezett ez is.Nézelődtem a neten a bitulapok után,de a dynamat nekem horror áron van.Ráadásul mind a négy ajtót szerettem volna.Ez nem jött volna ki annyiból mint amit egyáltalán a hifire költöttem.A jofogáson találtam alukasirozott bitu tekercset.30 centi széles 1500 métere.Gyorsan számoltam és rendeltem 16 métert.Az ajtólemezre került két csík egymás fölé,plusz a kárpit alá telibe.Az első kicsit körülményesen ment,de utána belejöttem.Mivel többször nem szándékozom levenni már a kárpitot így az összes bolhát is ujra cseréltem.Egy napba belefért mind a négy ajtó.A bitumen is bőven elég lett.Maradt legalább 4 méter.Ezt majd lehet beteszem a csomi aljába alkalmasint.
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1517076755-10503-blog.jpg
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1517076725-10503-blog.jpg


A kuplung légtelenítve lett még egy körben és közel tökéletes lett, ettől még ki lesz cserélve a főhenger is. Szétszedtem a klíma kezelőfelületét ha már kiszedtem a rádiót, mert nem működött rendesen a középső tekerő. A szokásos hiba volt, el volt törve a kis reteszelő pöcök tartója, kétkomponensűvel megragasztottam. Kitakarítottam fültisztító pálcikával a hőérzékelőt, szappanos vízzel és körömkefével megtakarítottam a tekerőket, féktisztítóval kívülről az évek alatt rárakódott zsírt. A pohártartó rész sajnos javíthatatlan, egyik oldal nem csillapít, a másik nehezen jár. Több helyen is törött, ez csere lesz. Megkapja a 156-ból a Pioneert, beépítőkeret van, bedugtam a csatikat, sajna valami nem ott van ahol kellene mert se kép se hang. Folyt. köv.





Eltelt egy év mióta nálam a nagy vad! Rengeteg dolgot kellett javítani rajta néha már a sírás kerülgetett tőle de kitartottam mellette! Volt itt komplett váltó, új kuplung új klímakompresszor első alsó és felső lengőkarok hátsó kanyarstab szilentek, hosszbordásszíj feszítők tárcsák generátorszabadonfutó 3 olajcsere stb.... Pontosan nem tudom mennyi pénzt is öltem bele de fél millió az simán megállja a helyét ha csak a váltót kuplungot klímát nézzük az 250 ezer munkadíj nélkül.....
Eljött a műszaki ideje, nem volt egy könnyű menet, de újra 2020-ig gurulhat a gép.