Blog
Múlt hét szombatra kaptam időpontot Hahóton Mankynál.A terv egy lightos tuning,dpf és egr off volt.Mivel nem tudtam hogy áll a dpf,így csak a próbakörön derült ki hogy bennevan.Mivel javarészt hosszútávon és autópályán járok,a fogyasztásmérőt meg nem szoktam bámulni,így nem éreztem soha a regenerálást.Manky javaslata az volt hogy egy könnyű tuning és a dpf maradjon.Én ragaszkodtam hozzá hogy basszuk ki belőle mert 189 000-nél nincs új a nap alatt,idő kérdése hogy mikor fogok jelentkezni offolni.Akkor így megspórolok még egy 320 km-es kört.A műveletet a tesója csinálta,gyári hegesztésnél vágta,ugyanúgy visszahegesztette a kibelezés után.Laikusnak észrevehetetlen a hegesztések közti különbség.Az egr,dpf kiírásra került,az örvénylapátok mozgatómotorja szintén.A tuning véleményem szerint jól sikerült.Ahogy Manky is mondta,később fogja kiadni magát.Igaza lett,az hogy egy egyenesben felnyomom 190-re,nem egy nagy élmény.Forgalomban,autópályán teljesen máshogy muzsikál.Végre van erő,nem is kevés.A teljesítmény Manky szerint olyan 230-240 le közé tehető.Na persze egy kis kormolás is jár hozzá,de nem vészes.A műhelyben tett látogatásomról kizárólag pozitívan tudok nyilatkozni,nagyon barátságosak,közvetlenek,és gyorsak is voltak a Lengyel testvérek.És persze hazafelé minden kövér gáznál vigyorogtam😂
Megcsináltattam az alvázvédelmet, mert 156-al sokat szenvedtem küszöb miatt. 159 nem rozsdásodós de az enyém északról jött, valamint nem akarok azon agyalni hogy most inkább bkv-val megyek mert sózták az utat, stb. (sajnos ezt tettem :) )
Valaki írt itt egy szakcéget , de annak egy éves várólistája volt (alig akartam hinni a fülemnek), de ajánlottak egy másikat (hazaiszerviz.hu). Itt elöször 2 hónapot mondtak, de aztán valaki lemondta így 2 hét lett belőle.



Túl vagyok az 2000Km-en. Úgy gondolom jó választás volt az autó. Kezdetben kicsit gkevésnek éreztem a 105LE-t, de azért így is fürge a Giu:). Túl vagyunk az első olajcserén (Motul X-Clean 10W-30), olaj-, levegő, pollen szűrő cserén. Nem tűnt elhanyagoltnak az autó. Vezérlés is cserélve lett (155 eKm), még gyári görgők, vízpumpa volt benne, időszerű volt a csere, persze görgők, feszítők is lettek, hosszbordás szíjnál is. Tetszik a felszereltség, kényelmes, futómű zseniális, igaz hidegben nyüsszög kicsit nagyobb út egyenetlenségen (gödör, fekvőrendőr), de nem lóg, nem kopog, talán Alfa:)
A szellőzés automata üzemmódban nekem zajos, de ha 3-as állítom a ventit, akkor már ok minden. Még egy futómű állítás van hátra, azután kezdődik az élet!
Ja, a végére: kapott Manky féle átiratot, megjött a wow érzés:)
245984km
Olajcsere + szűrő
Selenia WR 5W40 isofilter olajszűrő.
Ezenkívül rögzítettem a kézifékbowdent az üzemanyagtank hevederéhez. Felújítottam a középkonzolt.




Nagyon idegesítő volt már, a hosszbordás szíj felől jövő állandó cicergés, úgyhogy megtörtént a szíj feszítőjének a cseréje :)
Kb. egy hónapja a feleségem offos kisautójában az akksi beadta a kulcsot. A TBi úgy érezte, hogy szoldiaritást kell vállalnia a garázs-társával, úgyhogy eljátszotta ugyanazt. Még a szombat reggeli időpont is stimmelt. Kapott egy újat. Szerencsére a madaras teszkóban épp akció volt, így nem is volt annyira költséges a manőver.
Az elektromosan behajló tükrök úton-útfélen elakadtak. Egy takarítás, és némi WD40 után hibátlanul teszik a dolgukat. Valószínű nem sokszor voltak használva.
Az ablakok elég nehézkesen mozogtak fel és le is. Szilikonnal átfújtam a csúszkákat, így most szinte suhannak, és azt is hangtalanul teszik. Az emelőmotor sem erőlködik többé!

