Blog
A kezelőszervek elhelyezése talán a legnagyobb gond. A hamutartó tűnik a legjobb helynek, nem kell hozzá rombolni.
Ma beszereztem pár szimpatikus kapcsolót és próbálgattam. Külön örültem a stabil középső állású, de ide-oda billenthető kapcsolónak. Pont ez kell +/- gombnak.
A képen látható megoldás tetszik e legjobban. A felső billenő a ki/be, az ide-oda a +/-, a zöld nyomógomb meg a "SET". Már csak bele kell fabrikálni.
Sikerült szereznem egy ECU csatlakozót egy 146-ból, hogy a benne lévő érintkezőt tudjam használni. Hát, nem ugyan az a méret, de talán a kontakt stimmel...
Ja, rendeltem egy műanyag fogaskereket is az ebay-ről.






Az akkumulátor csere után mindkét ajtó ablakmozgatási automatikája hibát jelzett, s nem működött rendesen
ajtónyitáskor lejjebb ereszkedett, s nem volt hajlandó automatikusan záródni
szombaton kaptam egyik nem alfás barátomtól javllatot a hiba elhárítására és újra a régi az ajtóüveg automatika és a hibaüzenet is eltűnt

Jorjie küldött nekem pár alkatrészt.
4 porlasztó csúcsot kaptam és egy sérült, de kevés km-es adagolót.
A porlasztókkal már átszaladtam Józsibá'hoz, holnap pedig az autót is utána szalasztom. Kiszedi az autóban lévő porlasztókat, bevizsgálja és csereberélgetünk, a 8-ból a legjobb négy fog tovább dolgozni a TD-ben.
Az adagolót egyelőre elteszem. Ki tudja 10 év múlva lehet e keríteni ehhez az autóhoz bármi ilyesmit... szenzorok, vákuum 'torony', nyomóelemek, bármi jól jöhet egyszer.
Köszönöm Jorjie!! :-)


Kicseréltem a bal első ablak kapcsolóját, mert eltörött, illetve a jobb hátsó ajtónál lévő vízlehúzót is, mert eltörött benne a fém szál és ezért teljesen elállt az eleje a kasznitól. Most már jól illeszkedik és az ablakot is le lehet húzni. :)
Az alkatrészeket Kulman Norbitól szereztem be, ő most sok 156-ot is bont. Korrekt srác.

Ma sikerült légteleníteni az ABS kockát és a féket.
Felkerültek a hátsó kerekek is, amire sikerült 85%-os Conti gumikat szerezni, ugyan olyat, mint ami elöl is van.
További tervek:
- balansztengely szimering csere, mert ereszti az olajat,
- tető összes kapcsolójának átnézése, átmozgatása,
- fogaskerék rendelése a tetőnyitóhoz
- központi zár távnyitás megoldása (modul megrendelve az ebay-ről, ahogy a bontott gyári modul is két kulcselektronikával),
- tempomat beépítés,
- váltóolaj csere,
- ???


Tegnap elvittem a fényezőhöz az autót, hisz már évek óta ott volt az a csúnya parkolási sérülés amit az előző tulaj szerzett a sárvédőíven
fényezés 15000HUF
festék 4000HUF
A dpf már lassan rááll a 10km/1%ra. Azaz 10 kmenként tömődik 1%ot, ez szerintem nem rossz... Az utolsó regen óra megtett 550 km is 55%ra tömítette a jószágot.

Egy álmom teljesült ezzel, hogy megkaparintottam egy ilyen gépet. Amit tudni róla biztosra hogy 2005.4 havi, 195000km van benne, full TI, napfénytetős, xenonos, 2.4 20v. Ez így elég ritka úgy vélem. Új kettőstömegű, kuplung, lengéscsillapítók, izzítógyertyák. Fényezesen 1 kisebb karc van, a többi polírral kijön. Rendszeresen szervizelt, német papíros. Meglepetésemre csúszott 2 napot a papírozas. Így 1én vehettem át, pont szülinapomon.
Megtörtént az első szervíz. Első lépésbe egy motoröblítőt töltöttem az olajhoz. 10 perc járatás, olaj+ szűrő le. Hengst szűrő fel, mannol motorolaj+motoröblítő. Újabb 10 perc, olaj le, szűrő csere Mann filter fel, Motul 5w40 x-clean a vegleges olaja. Többi szűrő is Mann filter, kapott új szervo-fék olajat. Motul váltó olaj csak 2 hét múlva jön meg, így az várat magára. Map szenzor takarítva. Kapott új exide premium akkut plusz egy lámpa polírozast is. Kiváló lett :) Megvan az első fogyasztási adat is. Csereérett szűrőkkel, ellustulva 7.3 literre jött ki. Omw maxxmotion diesel-t kap csak. 70%város 30%pálya. Meglássuk mit produkál szervízelés után.
Végre megkapta a rendes forgalmi rendszámot, az ideiglenes most járna le. Mostantól Isaszeg és környékén aki látja a PRH-544-et ne féljen inteni :D
Kapott az autó új hátsó keresztlengőkarokat, vízpumpát, termosztátot, ékszíj készletet, új szervócsöveket és akksit.
Rendszámozása kb.350000Ft volt+Alkatrészek 155000Ft volt munkadíjjal együtt

