Blog

>> Tuning és extragecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-02-15

Csak egy picit, nem kínozzuk.

Klikk

Klikk

Klikk

>> EgyébShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2018-02-15

Ha kellene valakinek. Több típushoz is jó. Forrás.

1. Format a SD card (4-8GB) in FAT32

2. Download this file, unzip contents and move to the root of SD. This the ShortFuse hack to overcome registration for personalized password.

3. Insert in your Pioneer and follow on-screen instructions

4. When finished move the SD contents back to your PC. It includes backup files in case of issue (but you will have no issues if you pay attention to all the details).

5. Delete all contents of SD, or format again

6. Download maps from here

7. Unzip using password 'Dracarys' exactly as you see it, including the single quotes. Copy-paste to be sure!!

8. Move all map contents to the root of SD

9. Download and replace this file in the root of SD. This is the proper CARDINFO.cif file for F10/F20/F920/F9210/F9220BT family.

10. Insert SD in Pioneer, follow on-screen instructions and enter PASSWORDPASSWORD when prompted for a password

11. Be patient for 25 minutes, then go for a ride and enjoy!

>> Eseményszállító81 // Alfa 156 GTA SW // 2017-07-21

A 2017-es szezon további részében egyéb szervíztevékenységre már nem kellett sort keríteni, mivel egy apróság kivételével "üzemzavar" nem történt. Ez is kimerült egy küszöbkupak nagy tempón történő elhagyásában, amire egy későbbi post -ban még kitérek, mivel ennek a pótlása is elég sziszifuszi feladatnak bizonyult.

Ugye, aki GTA-t vesz, benne van a pakliban, hogy benzinvérű és néha néha versenybe keveredik. Ez a 2017 -es szezonban többször is előfordult, de a legemlékezetesebbet kamerán keresztül is sikerült rögzíteni a párom jóvoltából. Itt egy 5gen Mustang 3.7 V6 volt az ellenfél, a táv ca. 4-500m volt. Rajtban minden futamon megvertem (hála a sperr -es differenciál műnek), leginkább már csak 150- 160 km/h környékén tudott feljönni, igaz onnan már ő volt a jobb.

Íme a youtube -os link, ami az egyik futamról készült:

https://www.youtube.com/watch?v=is-OrlZ5Mm4

Részt vettem egyébként KiskunDRAGházán legális gyorsulási versenyen is, amiről egy következő post fog majd szólni.

 
>> Egyébszállító81 // Alfa 156 GTA SW // 2017-03-23

Alfa Romeo tulajdonosként elvárt a stílus érzék. Az előző tulajdonostól kaptam az autóhoz egy Alfa Romeo -s karórát megelőlegezvén a bizalmat az ügyben, hogy jó és gondos tulajdonosa leszek az autónak.

Az olasz technikát a kínai alapok sem hazudtolják meg. Működésképtelen állapotban volt feltehetőleg elem hiba miatt. Ennek a cseréje nem lett volna vészes, ha a négyből az egyik csavar nem gondolta volna úgy, hogy ő semmiképpen sem akar kijönni. Két órás is feladta, viszont a Főnököm látván és hallván az elkeseredettségemet saját kezűleg állt neki és a makacs csavarral is sikerrel járt.

Az elemcsere megoldotta a problémát, a mutatók többé kevésbé pontosan járnak már. A szezon majd mindegyik rendezvényén igyekeztem viselni, hogy ne érje szó a ház elejét. Felemelő érzés volt minden egyes alkalommal Alfás kiegészítővel feszíteni.

 
>> Szervizszállító81 // Alfa 156 GTA SW // 2017-03-19

A soron következő projekt a szétszakadt felső motorkitámasztó bak revíziója volt. Erősebb gázadásnál lehetett hallani, hogy bekoppan, mert a szilent rész gyakorlatilag már csak árnyéka volt régi önmagának (lásd csatolt képek). A kiszerelés max. negyed óra, két csavar oldása után már a miénk is.

Az első ötlet egy új felső motorkitámasztó bak beszerzése volt, de kedvezménnyel együtt is alig jött volna ki 40E Ft alá (ami szerintem irreális), így alternatív megoldás után kellett néznem. A megoldást a "Silentblock Kft" szolgáltatta az elfáradt szilentek újra cserélésével, ami oda vissza postával is megállt kb. 15.000Ft -ból. Mindenkinek csak ajánlani tudom őket, korrekt munkát végeztek jutányos áron.

A visszaszerelés sem tartott tovább max. 20 percnél, a végeredmény pedig kiválóra sikerült. Most már semmiféle rendellenesség nincs a motortérben, nem koppan gázadásnál vagy fordulaton gáz elvételnél.

 

PHuBi 2017
PHuBi 2018 - Műszaki dolgok
PHuBi 2019 - Műszaki dolgok

PHuBi 2018 - Kirándulások
PHuBi 2019 - Kirándulások




A kabriós életről:
Gondolatok a kabriózásról - Part 1: Úgy általában
Gondolatok a kabriózásról - Part 2: Időjárás
Gondolatok a kabriózásról - Part 3: A kabrió ápolása
Gondolatok a kabriózásról - Part 4: Kabriós kellékek
Gondolatok a kabriózásról - Part 5: Kabriós utak
Gondolatok a kabriózásról - Part 6: Az autó (GTV Spider 2.0TS)
Gondolatok a kabriózásról - Part 7: Teendők a téli leálláshoz

 

2018.01.04. Hazárd megye lordjai - II.
2018.01.04. Pollenszűrő
2018.01.05. Pollenvédelem aktiválva
2018.01.09. Fluxuskondenzátor :-)
2018.01.10. Teszt
2018.01.16. Kitámasztók
2018.01.16. Twin Spark 2002
2018.01.19. Belső világítás és ami mögötte van
2018.01.21. Pár apróság
2018.01.26. Kulcs
2018.02.10. Tetőnyitó motor
2018.02.11. Talpra PHuBi !!
2018.02.12. Alakul a tempomat
2019.02.19. Megjött a fogaskerék
2018.02.20. Megint hozott valamit a postás - távirányító

2018.03.04. Fogaskerék kérdés lezárva
2018.03.11. Valami nem kerek...
2018.03.15. Fékbetét csere
2018.03.15. Váltószoknya
2018.03.18. Kézifék szoknya
2018.03.31. Tempomat projekt 0.rész

2018.03.31. Alvázvédő
2018.04.03. Főfékhenger
2018.04.05. Mese a német precizitásról
2018.04.05. Amit a télen nem tudtam megcsinálni
2018.04.11. Új kulcs
2018.04.14. Limited edition
2018.04.14. Távirányító
2018.04.15. Tetőkaland és pár apróság....
2018.04.16. Valami nem kerek...
2018.04.18. Szülinap tetőolvasással
2018.04.21.Tetőhiba megoldva
2018.04.22. Defektjavító
2018.04.22. Megint vettem valami feleslegeset
2018.04.24. Váltógomb I.
2018.04.30. Távirányító II.
2018.05.01. Távirányító III.
2018.05.05. Suvickolás
2018.05.06. High End rádió :-)
2018.05.08. Váltógomb II.
2018.05.22. GPS Hon Kong-ból
2018.05.23. Távirányító - 2. kör
2018.05.24. Rádió
2018.05.25. Rádió - egyenlőre ennyi
2018.05.31. Futómű
2018.06.07. Biztos ami biztos
2018.06.07.Még egy új kulcs
2018.06.13. Tempomat - Part I.
2018.06.13. Tempomat - Part II.
2018.06.14. Tempomat - KÉSZ
2018.06.15. Hmmmm....
2018.06.18. Futómű
2018.06.20. Utolsó teendők
2018.07.27. Bal tükör
2018.07.30. HB3 kaland
2018.08.05. Gáz van...
2018.08.07. Belső világítás - LED
2018.08.09. Próbálkozás az olajfogyaszás csökkentésére
2018.08.12. Ablaktörlő motor
2018.08.16. Övpárna
2018.08.16. Belső tükör
2018.08.16. Zárpecek
2018.08.29. Egy érdekes probléma
2018.09.01. Garázs
2018.09.10. Azt hiszem megvan a téli projekt...
2018.10.07. Viaszolás
2018.10.07. Olajfolyások
2018.10.09. Olajfolyás - szelepfedél
2018.10.10. Szelepfedél vissza
2018.10.10. Endoszkóp
2018.11.02. Alfás tali ajándékkal
2018.11.21. Vezérlés rögzítő
2018.11.22. Szezonzárás
2018.11.29. Ablakmosó tartály ürítés
2018.12.19. Szaporodnak a projektek
2018.12.25. JVC rádió

 

Giulietta története
Pók története
PHuBi története

Tematikus linkek a blogokhoz

A kabriós életről:
Gondolatok a kabriózásról - Part 1: Úgy általában
Gondolatok a kabriózásról - Part 2: Időjárás
Gondolatok a kabriózásról - Part 3: A kabrió ápolása
Gondolatok a kabriózásról - Part 4: Kabriós kellékek
Gondolatok a kabriózásról - Part 5: Kabriós utak
Gondolatok a kabriózásról - Part 6: Az autó (GTV Spider 2.0TS)
Gondolatok a kabriózásról - Part 7: Teendők a téli leálláshoz

 
>> Szervizszállító81 // Alfa 156 GTA SW // 2017-03-12

Az előzőekben megállapítottam, hogy tűzoltás gyanánt még két művelet elvégzése SOS szükséges, hogy nyugodt szívvel neki tudjak a nyári szezonnak indulni. Az egyik a motorvezérlés burkolat cseréje, míg a másik a felső motorkitámasztó bak felújítása volt.

Szóljon ez a bejegyzés elsőként is a motorvezérlés burkolat cseréjéről. A félelmem az volt, hogy mivel a felfogatási pontok egy része az előzőnél törött volt és a vezérműtengely fogaskerék is beledarált már, nem mertem megkockáztatni, hogy a menetszél vagy bármilyen külső körülmény a vezérműszíj alá kotorja és megugrassza vagy elszakítsa. A csere nem tartott tovább fél óra negyven percnél, házilag is kivitelezhető, de kell elszántság hozzá, hogy megfelelően a helyére sikerüljön pattintani. Bontott, de hibátlan állapotú darabot sikerült szerezni, emlékeim szerint 6000Ft körüli összeg volt postával együtt. A képeken jól látszik a különbség.

A képeken a régi és az új látható, illetve a csere előtti és utáni állapot.

 

A dolog úgy kezdődött, hogy a start gomb megnyomására sötétségbe borult az autó, mintha kiment volna egy biztosíték. Kulcsot hiába vettem ki és tettem be újra, semmi változás, egészen addig, amíg ki nem nyitottam az ajtót és csuktam be, ezután újra búgott az AC és indult az autó. Ezt párszor eljátszotta, de aztán kiderült, hogy a pozitív saru le van csúszva a helyéről. A régi akksit hiába töltöttem, gondolom betett neki a lecsúszott saru, így vettem egy újat: Exide Premium 61ah 600A 240mm x 175mm x 175mm. Berakás után láttam, hogy ugyan a régivel egyezik a méret, de nem a gyári, mert a leszorító picit bő rá.