Blog

>> SzervizCoyote // Alfa 146 1,9 JTD // 2018-06-04

VTT-ről elindulva durva kávédaráló hangja lett kicsi Bellámnak 🙁 Kicsekkoláskor alánéztem hogy mi lehet a baja a katalizátorba bemenő cső leszakadt, megette az idő vasfoga 🙁 Nosza azért elindultunk mert hát haza kell jönni azért valahogy. Így hát szépen lassan 80-as tempóban utaztunk végig. Kicsit feszkós voltam emiatt az úton nehogy valami nagyobb baj is legyen ebből. Érd elött megálltunk egy benzines kútnál ahol gyorsan felhívtam Gyuri barátomat aki meg nyugtatott nem lesz semmi gond vele ha lassan megyek. Kis pihenő után folytattuk az utunkat. Épségben haza értünk szerencsére bár az a hang számomra elviselhetetlen volt. Hiába, öregszem és vágyok a csendre 😀
Reggel aztán begurultam a szervizbe hozzánk ahol az egyik srác megnézte és megállapottunk hogy egy sima csődarabbal fogja helyettesíteni a gondomat ideiglenesen.
Hamar el is készült és végre csendesen duruzsol a kis drága. Kicsit talán morgósabb lett de ez nem zavar már.
Sajnos valami oknál kifolyólag a JTD-hez nem lehet kapni komplett rendszert, vagyis inkább a hátsó dupla rendszer az ami hiánycikk a piacon. A többit belehet szeretni bár az sem olyan egyszerű. Bontottat találji meg szinte lehetetlen. Nem marad más választásom úgy látszik csak ha legyártatom csiliárdokért. No sebaj, most egyelőre nem lesz gond vele egy darabig. Nem lett egy gyári, de funkcióját el látja teljesen. Egy évet kibír remélem még aztán úgyis megy nyugdíjba egy időre 😁

>> EseménytheBanyai // Alfa Spider / GTV 2.0 TwinSpark // 2018-06-04

Hat, lett egy GTV-m is. Vegre !

Tervek vannak, nagyon franko lesz.
Elso korben kivonattam a forgalombol ideiglenesen, es beraktam a garazsba.

 
>> Tuning és extraszeruuu // Alfa 146 1.9jtd // 2018-06-04

Kicsit fakultnak, és csúnyácskának találtam a pajzs fekete műanyag részét, ezért úgy döntöttem, hogy felfrissítem egy kicsit. Üröm az örömben, hogy sajnos a maszkoló szalag leszedte a karbon fóliáról az írást, de ezt orvosolni fogom, és rendelek egy újat! :D

 
>> Eseményhpeti91 // Alfa 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V // 2018-06-04

Újabb 2 évig járhatja az utakat.

 
>> SzervizBalu1990 // Alfa 156 1.6 16 V TwinSpark // 2018-05-19

Sajnos a rozsda nem kímélte az enyémet se, mindkét küszöb kilakatolva, rücsizve és festve. Extraként lelett cserélve a jobb oldali visszapillantó mert lepattogott a fekete matt rész és lötyögött is.

Kilométeróra állás: 284200 km

 
>> EseményGegee // Alfa Giulietta 1.75 TBi QV // 2018-06-04

Az utolsó métereknél adta ki. Öröm így hazaérkezni.

 
>> Szervizbilon // Alfa 156 1,9 jtd progression // 2018-06-04

eresztett a jobb első. két hét alatt tök lapos lett, de 2 nap alatt is 2,5-ről lement 2,0 alá...
irány a gumis, aki megállapította, hogy felni gond.
2500 ft-ért megcsiszolta. Majd elmondta, hogy készüljek fel, hogy a többinél is ez lesz. vagy vegyek új felniket, vagy újítassam fel őket.

mindenestre most jó.

ellenben, most előjött, hogy ha balra kanyarodok, akkor úgy nyikorog, mint egy lovaskocsi...

 

A Selénia Rallyn véletlenül vettem észre, hogy törött a bal hátsó rugó. Egy típushiba utolért, valahol számítottam is rá, nem hangolt le különösebben.
Megrendeltem egy gyári rugót, egyelőre csak a töröttet cseréljük. Ha látok eltérést a két oldal között, akkor rendelek mégegyet, egyébként felesleges. Majd ha eltört az is.
Ha már szervizre vittem, rendeltem 5db izzítógyertyát is, tél óta panaszkodik az izzításra.

Tegnap megtörtént a csere. A kárpitok kipakolását a csomagtérből én vállaltam, a többit egy igen ügyes szerelőre bíztam. Eleinte kapták az ívet az olasz mérnökök a furán, látszólag fordítva bedugott alsó lengéscsillapító csavar miatt, de aztán megenyhült. Jól szerelhető autónak bizonyult a 159. A kárpitoknál meglepett, hogy milyen kevés patent rögzíti, és mennyire könnyű kivenni. A 146-ban van vagy 5-ször ennyi patent.
A kárpitok alatt viszont nagyon rendezett, szép, szinte ipari látvány fogadott. Ez az autó nagyon meg van építve.

Hogy haszna is legyen a blognak, a rugó így jön ki:

1. A kerék levétele után az alsó lengéscsillapító rögzítő csavar anyáját le kell venni.
2. A teljes teleszkóp egységet a kasznihoz rögzítő 4 csavart ki kell venni (kerékdob felől), ekkor már érdemes a rugóösszehúzóval a rugót összehúzni.
3. ülést előre hajtani, kárpitokat, szigetelő szivacsokat kirámolni. Ezen kár spórolni, tényleg pár perc, egy kis odafigyeléssel szépen kijönnek a patentok, nem törnek.
4. a lengéscsillapító tetején lévő anyát és gumírozott leszorítót le kel venni.
5. a lengéscsillapító egység ezután kifordul annyira (ha összehúztuk a rugót), hogy az alsó anya kihúzható!
6. alkatrészek összejelölése, mi merre nézett
7. rugó csere, lengéscsillapító egység összerakása
8. rugóösszehúzóval ismét húzzuk össze a rugót, így fog visszamenni a helyére.
9-10... rakjuk össze amit szétszedtünk

Elsőre nagyobb szívásnak tűnik, mint amekkora valójában. Megfelelő szerszámokkal nem bonyolult művelet.

Ami még a szerelőt is meglepte, hogy az izzítógyertyákat mennyire könnyű cserélni. Semmit nem kell bontani, semmi nem volt felkokszolódva, csak simán ki kellett tekerni a régit, be az újat.
Én még itthon, mivel gázolajszagot éreztem hazafelé, kicseréltem egy résolajcsövet. Az izzítógyertya cserekor kapott annyi stresszt, hogy megadta magát. Hála az égnek, hogy így. Azt a csövet valaki már cserélte, de olyan rossz minőségűre, hogy tört a kezemben, mint a ropi.

Az autó rendben, alul, felül átnézve, még mindig olyan élmény, mint egy új autó. Nincs egy rozsdapötty, mindenhol tiszta és könnyen engedő csavarok, minden apró patent, kötegelő, műanyag a helyén.

km állás: 149070 (a fotót elfelejtettem)

>> Szervizfrusciante // Alfa 147 1,9 jtdm // 2018-06-04

Múlt héten csütörtökön párommal nekiindultunk Visegrádnak megnézni a várat, meg csúszni egyet a bobon. A 11ezen baleset volt ezért be kellett mennünk Szentendre "szegénynegyedébe" fel a dombra... A bob után felmentünk a várhoz leparkoltam. Indulás után a parkolóban 1es alapjáraton gurulunk ki a parkolóból amikor egy durranást hallottunk. Megálltam mondom asszonynak biztos rámentem egy öngyújtóra. Visszatolatok ránézek mi volt... Hát a kocsi meg sem akar mozdulni... Kiszálltam a kocsi mögött olajnak hitt zsírtócsa... Mondom zsír.. Alánéztem és azt láttam ami a képeken van... Hazavontattuk... Erhardtól beszereztem az új SKF féltengőt és nekiáltam kicserélni. Sajnos nem tudtam felálni aknára mert az emelkedőn van... Mivel az előző tengő a külső harangban tört el a levétele nem kos cumi volt. Először is a csavar a kerékagyban rá volt verve a féltengőre érthető okokból ugyan de a levételt nem egyszerűsítette meg, illetve miután leflexeltem azt a részét a csavarnak és a tengőnek rá kellett jöjjek, h az anya nem sz@rt még ma... 36OS csőkulcsal és a nagyobbik yatoval nekiáltam semmi a yatora rátettem egy kétméteres!!! csövet erőkarnak semmi... Na mondom ennek a fele sem tréfa... Elővettem egy acélfúró készletet és nekiáltam elfúrni az anyát... Ezzel a megoldással lemászott a helyéről. Ha már ott jártam körbenéztem és cseréltem a kormány gömbfejet felső lengőt illetve a stabkart is. A féltengő behelyezése így nem volt már komolyabb tétel illetve összeszerelés végén én is gondosan rávertem az anyát a tengő végére le ne akarjon mászni nekem...
14én lemegyek a szerelőmhöz azért megmutatom neki a törött tengőt amin egyébként újszerű volt a gumiharang valószínűleg azt cserélte az előző tulaja miután gondolom az eredeti rajta elfáradt, viszont sokalta az új tengő árát...

 
>> Tuning és extraosee_selespeed // Alfa Giulietta 1.4 Tb Distinctive // 2018-06-02

Eladódtak a csúnya, matt feketére fényezett nyári gurulók, két fűrészfogasra kopott, de még jó mintájú Semperitekkel. Jöttek helyette szép 8C felnik, 5-7mm-es Bridgestone gumikkal. Még nyereség is volt a bizniszben.