Blog
Még januárba ráesett egy kuka és összekarcolta az oldalát, meg meghúzták az elejét a parkolóba. Mostanra kaptam időpontot a festőtől. Minden javítva lett. Mondtam a festőnek ne ködöljön, mindent élbe vagy telibe fessen. Úgy sokkal szebb, igaz drágább is. Az irányjelzővel jó nagyot szívtam, mivel a használati utasítás szerint " nyomd a menetiránnyal ellentétes irányba" . Én nyomtam, húztam, csak nem jött, aztán kiderült pont fordítva kell, a menetiránnyal megegyező irányba.












Renoválásra szorult a visszapillantó adapterem, ami tipikus 156 betegség, eloxidálódott az alumínium, pontosabban csak a sofőr oldali. Szétszerelés után észre vettem, hogy az utas felőli már fel lett újítva, ezért nincs azon semmilyen oxidálódás, sem felületi, sem festék alatti. Sofőr felőlire viszont ráfért egy alapos csiszolás, alapozó, matt fekete festék és matt lakk. Ha már ez megvolt, akkor a minimális színeltérés kiküszöbölése érdekében az utas felőli is le lett fújva. Nagyon szépek lettek ;)
Az egyre gyakrabban felvillanó majd kialvó Check-engine már jelzett hogy baj lesz. Egy reggel aztán hideg motornál kisebb gázadásra reszket az egész kocsi. Megálltam, hagytam hogy visszaessen alapjáratra majd próbáltam üresben finoman gázolgatni hogy lássam hogyan reagál. Mintha mi sem történt volna, ment tovább.
Meglátogattam hát a szervizt, hibakiolvasás: az egyes hengernél hibás szelepnyitás. Diagnózis: Multiair modul kuka
Sajnos elöfordul...
A 17es fejű kerék csavarok mellett voltak bent 19es fejűek is, összesen 4 db, úgy hogy cseréltem őket hogy egyforma legyen mind. A 17es kulcs már úton van hozzá ;-)
1.650,- a csavarok (35 mm menet hosszúság)
2.320,- a 17es kulcs


Felkerültek a hátsó felnikre is a gumik, így most meg van a szeretett nyári szett :)
A két hátsó felni volt görgőzesen, mivel az előző peres gumi nem sokat védett, és lett bennük hiba. Ezért is cseréltem nagyobb oldalfalu gumikra a régieket.



Elkezdett szorulni a váltás, először ellenőriztem egy olaj szintet ami rendben volt, úgy hogy bíztam benne hogy a rudazat kenési gondja okozhatja. Leszereltem a kipufogót, aztán le engedtem az alagútban a váltórúd és kézifék tartó konzolt, minden csavar a helyén, tehát meg zsíroztam és jó lett. Most újra könnyű ;-)
Cserélve:
-Motorolaj (Selenia 5w30)
- olajszűrő
- légszűrő
- pollenszűrő
- gázolajszűrő
Elaforg Kft (gyári)
In medias res:
Csöri azt mondta, hogy a tisztítás óta láthatóan nincs leragadva a geo, viszont mivel a táblán 1.6 bar nyomásnál már tiltás van, részterhelésen pedig nagyon ritkán bedobja a motorkontrollfaliórát, és ennek ellenére jobb megoldás lenne egy új turbo, mivel ennek nem lóg a tengelye, és más baja sincsen, ha már úgy van, hogy vinném Mankyhoz íratni, írjuk meg a táblát 2 barig, annyit ki kellene bírnia amúgy is.
*újraolvasva is szép ez a mondat, ha valakinek sikerül elsőre megértenie, jár a keksz!
Szóval elmentem, kidiagoltuk, az alapján sem kerek a geo, de nem nagy a vész. Írjuk meg...
Kéreseim: magasabb alapjárat (850-900-ra), EGR OFF, picit több erő, és ha lehet akkor nézzük meg, hogy tilt-e így is.
Kaptam még egy 5%-ig visszaszabályozós geot (gyárilag 16%-ig nyit vissza), meg egy másik gázpedál mapot, illetve a gyári 1.25 helyett 1.5 kért töltőnyomást.
Ákos nem igazán hitt benne, hogy jó lesz, de már amikor elindultunk látszott, hogy nem lesz gond. (PERSZE ÉN VÉGIG HITTEM BENNE, HOGY KURVAJÓ LESZ:))
Mivel tesztelve lett és simán 1.6- max 1.75-öt tölt (lehet, hogy a geo szabályozás állítása segített), mértünk egyet rajta fékpadon.
Az eredmény 175 ló, és 428 newtonméter. Hibakód nuku.
Nagyon pici füst van, kb. amennyi gyárilag volt.
Nagyon megérte, jól megy.
Hosszútávú tapasztalataim majd lesznek, de eddig mindenkinek pozitív az is :)
Hazafelé az m7-esen alaposan ki lett próbálva, simán megy 120-130-at ;)
Km.óra: 280.000

2
637
Fórum
Friss topicok
- Spider
- Mo-i utak helyzete: ele...
- Oldtimer, youngtimer
- Giulia
- Coffee - Minden ami kávé
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Adok-veszek
- Filmek
- Alfa történelem, híres ...
- Zenebutik
Tagok
Új tagjaink
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth