Blog
Nem ment a klíma, azaz csak tolta be a langyos levegőt. Elmentem átnézettem, és nyomáspróba alatt egy hatalmas lyukon távozott egy pillanat alatt a gáz. Tömszelence volt csak szerencsére a ludas. Új szelence 10k, O gyűrű 3k, feltöltés 10k, olaj 3k, próbák 9k, munkadíj 22k. Most hűt rendesen.
Alfa city előtt egy héttel úgy gondolta rám ilyeszt a drága és behisztizett kicsit. Történt ugyanis hogy vasárnap épp anyósékhoz mentünk ebédre egy jól sikerült szombati kerti party után , mikor egyszer csak begyujtotta a hiba jelző lámpát és elkezdett rángatni, majd hirtelen eltűnik. Szépen megyünk tovább. Aztán a falu előtt kb 50 méterrel begyujtotta ismét a lámpát majd leesett a fordulatszám alapjáratra és nem reagált a gázadásra .... mi a *** majd egyszer csak leállt.
Begurultam a faluba félreállítam , majd ujra indítottam. Indult szépen mint ha misem történt volna .
Elmentünk gond nélkül . Megettük az ebédet utánna indítok mondván megyunk haza pihenni, hát ő nem úgy gondolta . Nem indult vagy ha mégis akkor csak alapjáraton de közben durrogott rángatózótt és ha gázt adtam azonnal le fulladt . Eljátszotta ezt 5x majd mint ha misem történt volna elindult es hazavitt minket .
Haverral rá kötöttük a gépet és egyértelműen a levegőmennyiség mérőt írta . Fasza ...
Másnap vettem egyet kb 10 perc volt a csere . Csere után tökéletes. Nem gondoltam volna hogy ennyit számít . Most ujra minden ok ! Vigyázz alfa city jövünk !!! :)






A mai nap levizsgázott az autó, 2020.07.04.-ig ez is megoldva. Ezt megelőzően kapott új vezérműszíjat, friss Selenia Racinget, szűrőket, fékfolyadékot.
Km: 70.150

Nyaralás elött átnézettem a kocsit. Dunakeszire Németh Mihályhoz vittem.
km 137268
olaj csere - Selenia 5w40
olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő csere,
gyertya csere - Bosch
átvizsgálás: minden rendben van,
folytószelep tisztítás,

Tavaly a 147-esem generátora adta meg magát ALFACITY hetén csütörtrök éjszaka, így esélytelen volt már a javítás, így nem jutottam el a találkozóra.
Most a Brera "karter szűrője" szívózik:(
Ezzel a hibával legalább eljutok ALFACITY-be:)
A múlt hét közepén, pár nappal a hátsó fékek cseréje után jelezte az autó, hogy előre is kér új betéteket.
Emiatt egy átfogó, teljes első fék és futómű felújításba fogtunk, ami ma lett kész:
- Alsó és felső lengőkarok (lengyel utángyártott, meglátjuk mit bír)
- Stabpálcák
- Lengéscsillapítók
- Axiálcsuklók, összes gumiharang
- Toronycsapágyak
- Féktárcsák (ATE)
- Fékbetétek (ATE)
A végén egy futóműbeállítás.
Olyan, mintha új lenne, puha és feszes! :)
Km: 231.754
Beindult végre a gépezet. Ki lett cserélve a kettes hengersoron mindkét vezérlésmódosító. Minden szépen össze lett rakva. Majd jöhetett az indítás. Hibakódok megszűntek, de 3000-es fordulat környékén és indításkor valami hallatja a hangját. Csapágyak kizárva, nem rég voptak cserélve. Maradnak a hidrotőkék. Első körben le lett cserélve a párszáz km-t futott Xado. Mint később kiderült, a régebbi motorhibakor is ez az olaj volt benne. Pedig a 166-ba nagyon jól szuperált. Ide más opció után kell nézni. Most kapott valami olcsó cuccot. Sokkal finomabb hangja lett, de a kopogás maradt. Később az ECU P0024-el reagálta le a hibát. Jani már a vezérlés meghúzási nyomatékaival álmodik szerintem. Két hidrotőke is megadta magát, cserélve lettek. Most már semmi nem állhat(na) a tökéletes működés útjába, csak egy újabb meglepetés! Szóval összeszerelés után gyújtáskimaradás az ötös hengeren és általános égéskimaradás (P0300,P0305). Első körben a trafó fel lett cserélve, a hiba maradt. Úgy tűnik, nem szeret velem lenni, még maradni akar egy kicsit. Pedig két hét múlva vár rá egy magyarországi kör.

felső cooler cső cseréje,gyári újra !
Műszakin szóltak, hogy a jobb oldali talpas cserés lesz. Vettem is egy lengőkart (TRW) és kicseréltük.
Már a kocsi megvétele után nem sokkal észrevettem, hogy a kuplungpedálnál lévő munkahenger tengelye olajos, de mivel volt rendesen kuplung és nem okozott problémát, nem foglalkoztam vele. De most ez is cserélve lett.
És ha már a dokibácsinál volt a kocsi a 8db gyertyát is kicserélte benne.
km állás: 108.884km


