Blog
Az autón lévő 215/60R16-os Good Year Excellence gumik igaz még 3,5 mm profillal voltak, de már 8 évesek és kezdtek a felületéből kisebb darabok kitöredezni. Látóterembe került egy garnitúra 4 éves 225/55R16 Dunlop Sport 01, 6-7 mm-es mintával. Lecsaptam rá, feltetettem, viszont a bal eleje elég hangosan 'tapsikolt". Nem volt szálszakadt, sem elfékezett, hanem valamiért a keresztbordák magasságában eltérések voltak. Tehát a gumi kuka. Szerencsére találtam ugyan ilyen abroncsot, 2016-os 7mm-est, 2 db-ot meg kellett vennem, 1 nem volt eladó. Ki lett cserélve párban. Ezek nagyon jó gumik, csendesek meg tapadnak mint állat.
A gyári fej kicserélése Alpine-ra már nagy minőségi fejlődést hozott hangzás terén. Azonban az első ajtókban lévő hangszórókat is ki szerettem volna cserélni jobbakra. A választásom a Hertz ESK 165 komponens szettre esett, abból is a laposabb kivitelre (biztosan beférjen). Kellet még 2 hangszóró kiemelő keret is. A hangváltó elhelyezése okozott némi fejtörést, végül belül az ajtókárpitra, az ajtóbehúzó és a hangszóró közé került felcsavarozásra. A magas hangszórókat nem akartam átfűzni az ajtón, mivel a gyári a műszerfalban van, hanem a tükörháromszögben helyeztem el őket. Az eredmény elsőre picit csalódás volt, nem adott annyi dinamikát, mint reméltem, de két hét alatt bejáratódott. Most már ég és föld a különbség. A basszus most sem tépi le a fejem (nem is kell), de nagyon szépen, tisztán szól az egész és bírja a nagy hangerőt is.
A viszonylag gyenge tompított miatt (H7) az emelt fényű izzókat veszem az autóba. Ezek viszont nagyon hamar, kb 7-8 hónap alatt kiégnek. Ezalatt az élettartalmuk 80%-ban feleslegesen világítottak, ugye a kötelező tompított nappal is. Elhatároztam, hogy menetfényt szerelek az autóra. Nem volt egyszerű a dolog, mert a csík-egyenes menetfény sztem nem passzol a 8 körlámpához. Sok matekozás után a ködlámpát kiszereltem, az üvegbúrának van egy válla, melynek az átmérőjére rendeltem két led gyűrűt. Sima FBS-sel felragasztottam az üvegre, ránézésre abszolut gyári. Természetesen a műszakin is ok volt. A ködlámpa takaró burkolatát a megnövekedett átmérő miatt át kellet alakítanom. A vaterán vettem egy menetfény vezérlőt, rögzítettem az akkumulátor mellett és bekötöttem. A menetfény gyújtásra és helyzetjelzőre világít, tompítottra kikapcsol.

Folyamatosan erősödött a kopogás a jobb eleje felől, és egy kis idő után már elkezdett nyikorogni is. Nem csináltam meg azonnal, a nyikorgásra javasolták, fújjam be a szilenteknél wd40-nel. Befújtam. Nem jobb lett, hanem olyan éktelen nyikorgás lett az eredménye, hogy rögtön megrendeltem az új felső lengőkart. Gondolom az olaj még jobban bevitte a mocskot a szilentbe. A kicserélés nem nagy munka, kell hozzá egy spéci csillag kulcs, crovával nem férni hozzá. Meg egy rugó összehúzató és én még az alsó lengőkarral is játszottam egy olajemelő segítségével. A vásárolt lengőkar TRW.
Mint minden GT-n ezen is a küszöb az emelőpontnál meg volt rottyantva / gumisok valahol, valamikor, köszi / a jobb hátsó résznél.
Kivágva, pótolva, fényezve.
A küszöbben belül található szivacsra mely zárt nylonban volt arra nincs magyarázat egyszerűen X-akta.




A csatiba bekötött vezetékeket hozzáforrasztottam egy 4 eres kábelhez, majd azt behúztam az utastérbe.
A vezérlő kapcsolók a hamutartóban lesznek, ehhez megcsináltam egy lapot a kapcsolókkal.
Már csak be kell kötni és +12 Voltot adni.
Folytatás holnap.











A múltkor szereztem egy 145 csatlakozó, hogy abból bányásszak ki kontaktot.
Ma nekiálltam, hogy bekössem. Első lépésként áramtalanítottam az autót.
Majd szétkaptam a csatlakozót és belefűztem a hiányzó vezetékeket. A 7-8 képen lévő állapotban a felső részen a megfelelő lyukba bedugtam a vezetéket. Visszahúzva és a többivel egy irányba fordítva csipesszel bepattintható az alsó részbe.
A bekötés az utolsó képen.












Tegnap az első gólyalábak, és a hátsó gátlók kikerültek, most felbakolva áll a mélybe. Lindornál minden, első golyaálbon át lesz hegesztve az alsó tányér hogy az eleje is le tudjon ülni, aztán megy rá egy meglepi felni. :)
Nem akarom nagyon bohócosra, reméljük még az ízlés határán belül lesz mutatós, és egyedi :)



Ma megérkeztek Lengyelországból a lengőkar csavarok. Számszerint 8db.
Remélem jók is lesznek mert a fiat oldalán 3-om cikkszámot is dobott ugyan arra a csavarra. Na majd kiderül ha eljutok odáig.
8db csavar: 7000HUF

2
636
Fórum
Friss topicok
- Spider
- Mo-i utak helyzete: ele...
- Oldtimer, youngtimer
- Giulia
- Coffee - Minden ami kávé
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Adok-veszek
- Filmek
- Alfa történelem, híres ...
- Zenebutik
Tagok
Új tagjaink
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth