Blog
Hozzám került egy 11mm-es véggel rendelkező endoszkóp Miután kitekertem a gyertyákat kipróbáltam.
A felbontása csak VGA és a vége nem elég hajlékony hogy körbe lehessen nézni, de így is látni valamit. Főleg fekete felületet.
A felvett videót átnézve azért érdekes képeket tudtam rögzíteni.
1. kép: A bal oldali henger. Gyakorlatilag csak a kormos dugattyúfedelet látni.
2. kép: A második henger. Gondolom lejjebb lehet a dugattyú, mert a szélét is lehet látni. Mintha a gyűrű is kilátszana, de sokallom a hézagot a két vége közt.
3. kép: A harmadik henger. El se tudom képzelni hogy mi az a hupli a dugattyú szélén.
4. kép: A jobb szélső henger. Itt is csak a feketeség látható.
Egyre érdekesebbnek tűnik a motorbontás...
Van még a látókörömbe még egy endoszkóp, holnap megnézem hogy milyen vastag a szára. Hátha többet látni vele.




Beszereztem egy jól szituált Elring tömítést és visszaraktam a fedelet.
A tömítés a kritikus helye 3 tömítő élből 7 élbe megy át, így bizalmat szavaztam neki és nem tettem alá semmiféle ragasztót. A kiszedetten ezek az élet ki voltak töltve tömítőanyaggal és ha jól láttam maga a paszta engedett át, mert elrepedt.
Szóval hamarosan kiderül, mert a jó időre való tekintettel mégse zártuk le a szezont.
A gyertyákat is megnéztem és nem tetszett amit láttam. Annak ellenére hogy még lenne bennük 30e km a télen kicserélem őket.
A kifolyt olajat féktisztítóval lemostam ezért csak holnap indítom be.











A mai napon megtörtént a váltóolaj csere. 16500 Ft
És végre kiderült, a fagyálló fogyásának az oka...( kb 4E km-fel centi hianyzott a tágulásiból) a tettes a szívócsonk repedése... jövő héten megy cserére, ez az első (sajnos) nagyobb kiadásom (bevallom lefőttem amikor meghallottam mennyibe kerül az a "darab műanyag..." de az összeget jovőhéten publikálom :D
De ennek örömére kapott két Bosch aerotwin ablaktörlő lapátot 7600Ft ért
145 000 kilométert tapossuk, úgy gondoltam, hogy egy váltóolaj cserét megérdemel, pluszban a szervóra rákellett nézni mert zúg álló helyzetben is, valószínűleg megfáradt a szivattyú, cserés lesz. Október második felében szorít nekem időpontot.
Ha már a szerelőnél volt, rádugta gépre, átnézte kompletten a nyomásokat, értékeket, minden ok, lehet csapatni:-)
Olaj: 12 000
Munkadíj: 8000
Lekaptam a szelepfedelet, hátha látni valamit.
Lehetett. A kettes-hármas hengernél be volt gyűrődve a tömítés a gyertyák körül, de ott nem eresztett.
A saroknál viszont egyértelmű hogy szivárgott.
Kell egy új tömítés.







Meglatogattuk Csöriéket, Dévid és a navigáció segítségével el is toltuk már ami az odautat illeti :)
Gyertyacsere, váltóolajcsere, és átnézés volt programon. Egyben van a vas, jó az alap. Ami to do olajcsövek, vízcső és vízhűtő. Ezen kivül bal hátsó ködlámpa, rendszámtáblavilágítás, és akku lefogató lemez a beszerzendő. Jah meg ket küszöblemez amit nem használtak csökkentértelműek emelési pontként...

Felkerült egy 147 Q2 szett, amire gyorsan le is csaptam. Az 17" , nem 18" ,mint a GT Q2, így éppen optimális lett télre.
Bár volt téli szettem, de ez úgy gondoltam jobban fog tetszeni.
Persze a küllői meg voltak gyalulva, tehát fényezhettem újra, meg a gumikat is eldobtam amik rajta voltak.
Megszáradt, ma átgumiztattam, és fel is tettem az autóra. Keveset használom ,így kb. tökmindegy,hogy most ,vagy 2 héttel később.
Kapott nyomtáv szélesítőket a nagy fék miatt, viszont ami meglepetés,hogy ez a felni elfér nyomtáv nélkül is (!!) Úgy viszont senkinek sem ajánlom, nagyon beesik alá, még így sem az igazi, főleg a blackline után, de barátkozom vele :)
ELKELT.
Az utolsó képen szereplő 17-es felnim eladó. Ez volt az előző téli alig futott, a fényezése is hibátlan! 70ezer a szett.






Kiprobáltam a teknőcös fényszóró polírozó készletet, csodát nem vártam tőle, de nem rossz termék, valamit segített a fényszórókon, bár azért az enyémek már kicsit karcosak.
Egy kevésebé matt fényszórón sokat tud segíteni.
A tompított izzókat Osram Cool blue intensre cseréltettem.
Be lett állítva a fényszóró, most jól lehet látni a sötétbe vele.







Pár héttel ezelőtt (nehéz pontosan megmondani, mert fokozatosan alakult ki) elkezdett egyre jobban rázni valami az autóban. Első körben a nyárigumik voltak gyanúsak, mert azok amúgy is eldobósak és a felnik is kaptak, görgőztetni kell majd. Centíroztttam de nem lett jobb. Átszereltem a téli szettre, azzal is rázott, azt is centíroztattam, még mindig ráz. Sőt erősödött. Gyakorlatilag használhatatlan az autó, mert a vibráció mindent megmozgat és zörög az egész beltér. Tegnap elvittem egy közeli szerelőhöz aki a Pandát szokta javítani (bár azzal gyakorlatilag soha nincs semmi, a kötelezőkön kívül).
Úgy néz ki a kardán lesz a ludas, az egyik keresztnek, van lógása. Szétszedi és elviszi az EuroKardánhoz, aztán meglátjuk mi a következő lépés.
0
630
Fórum
Friss topicok
- Spider
- 4C
- Alfa reklám
- MiTo
- Giulia
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Oldtimer, youngtimer
- Alfa történelem, híres ...
- Junior
- Forma-1
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10