Blog
Néha kihagyott egy henger (érezhető volt) durrogott, rezgett a kipufogó. Szervízben kicserélték a 8 gyertyát, kár hogy nem csináltam róluk képet... Volt ami el volt már égve, és a hézagok is túl szélesek lettek. Mintha új lenne a motor a csere után ;)
Szóval meglett a fagyálló fogyás oka.(azert nem volt veszes, csak szamomra vagy tokeletes valami vagy nem jo, sokan mondtak “hagyd, ennyit eszre sem venni”, de en tuti nem kockaztatom meg, hogy nagyobb baja legyen).. a szívócsonk alsó része kb 1,5-2cm-en elrepedt.
Ennek megtortent ma a cseréje.(azert szuper, hogy egy darab muanyag 130E Ft, annyi szoljon mentsegere, hogy ebben bennevannak a pillangoszelepek es a mozgato mechanika es a motor is tobbek kozott), jah és a 170lovas 2.0jtdm-hez utangyartott nincs, sehol, egyik nagyobb autos aruhaznak sem, szoval kellett 3nap mire ide ert az eredeti gyari darab olaszorszagbol
Ma elköltözött a 33-as az új tulajához, kivittük Spielbergbe ahol méltó helyre és tulajdonoshoz került.






No, rozsdamegelőző kezelés megtörtént. Csiszolva, rozsdaátalakítózva, alapozva, fényezve, lakkozva a szükséges helyeken. Nem lett szép, de nem is ez volt a cél. Ha tavaszra nem üt át rajta barnaság, akkor újrafény, ezúttal már szépen.




Olaj+szűrők, csakis otthon, így tudom mi kerül bele. Ismét autószerelô tesóm volt a karmester. Motormosás xado előtt megtörtént



Vettem Motip fújható zsírt, három alkalommal is telenyomtam a kulisszát, jobb lett a váltás érzete. Nyílván tökéletes nem lesz, kulisszacsere oldaná csak meg. Kb hat alkalommal szedtem le és raktam fel a balos ajtókárpitot mire jól áll, jó pár új bolha is eltörött. Nem értem, de mindegy, már jó. Ragasztópisztollyal megjavítottam a repedt, törött búráját az ajtóvilágításnak. Leszedtem az anyós oldali ablakemelő kis fedelét is, megcsiszoltam simára mert igen csúnya volt. Akárhogy próbáltam mindig összeveszett vele a fújható gumi, igy marad műanyag. Pár napja mikor hazaértem a kézifék ellenállás nélkül jött fel, mivel a tél előtt úgyis terveztem a cseréjét, meg lett rendelve mind a három, de végül az első kis kötél jónak bizonyult így azt nem bántottam.





A jtd eredeti kormánya 7 éve alussza csipkerózsika álmát a garázs polcon. Egyszer fel akartam már tenni a TD-re, de le lettem szavazva, kopások és gyűrűnyomok voltak rajta, nem volt az igazi. Valahogy eladni sosem volt szívem. Amíg megvolt a jtd azért, miután eladtam, legalább ennyi emlék megmaradt belőle :-D
Most viszont... nem tudom mi lett velem, de lassan 3 hónappal azután, hogy a kasznisnak azt mondtam, hogy "Robi, hagyjuk ezt a kocsit", pont az ellenkezője történik.
Egy darabig a fakormányok piszkálták a fantáziámat, aztán lemondtam róla, ahogy az autóról is. Nem sokon múlt, hogy egy Giulietta-t anyagiakkal felszerelkezve elmenjek megnézni helyette.
Az Alfák viszont maguk választanak gazdát, ezt sokszor megtapasztaltam már. A Giulietta lelépett az orrom elöl, a kis 146 viszont maradni akart. És lassan minden alkatrész amit valamiért megőriztem, megvettem, helyre talál benne.
A kormány is. Ebay-en találtam valami érdekeset. Egy világos cérnával varrt 146 kormány NOS (New Old Stock) cimkével, gyári cikkszámmal borzasztóan drágán. MOMO utólag rendelhető "lineaccessori" lehetett. Végre valami ami tetszik, ritka és elérhető közelségbe hozható. No nem úgy, hogy megveszem 90e-ért.
Annyit már tudtam, hogy Rendes József az akit kormánybőrözés ügyben érdemes megkeresni. Azt is tudtam róla, hogy a Momo-nak dolgozott nagyon sokáig. Talán ő még készített ebből eredetit. Elküldtem neki a képeket és megkértem, hogy alkosson nekem egy ilyet. Ténylegesen egy műalkotás lett, öröm kézbe venni.








Ma leszedtem az oldal küszöböket, hogy lássam mi rejtőzik alattuk. Na hát volt öröm, mert nincs rohadás😁Alul 5db csillagfejű csavar van, azok kiszedése után lehet a fenti patentokat kifeszegetni. A 3-as képen látni, hogy a középső fülek ellentétes irányba vannak😏 de még nem jöttem rá, hogy hogyan lehet könnyen leszedni. Sikerült azért úgy leszednem, hogy csak egy fül repedt el😏.




1
622
Fórum
Friss topicok
- Spider
- 4C
- Alfa reklám
- MiTo
- Giulia
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Oldtimer, youngtimer
- Alfa történelem, híres ...
- Junior
- Forma-1
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10