Blog

>> AutóápolásWebM // Alfa Giulia 2.0 Super // 2018-10-23

Másfél hónapja van fent a kerámia, eddig hozza az elvárásokat. A lándzsás mosóban is egész szépre lehet mosni, persze ha bogaras, akkor kell egy kis mosókesztyűs rásegítés is neki, de rovaroldóra akkor sincs szükség. Kivétel a két első lámpa, amiken semmilyen bevonat nincs, ezért itt kis mennyiségű rovaroldót használok ügyelve arra, hogy a fényezést ne érje, mert a bevonatnak árthat. A nano üvegkezelő is jól működik, a szélvédő útközbeni rovarmentesítése pillanatok alatt megoldható a kutakon lévő lehúzóval, kefére nincs szükség.

Természetesen igazán szép akkor lesz az autó, ha egy rendes mosókesztyűs mosást kap. Két méterről nézve egy 3 perces nagynyomású mosás után is nagyjából tökéletes benyomást kelt, de ha szeretném eltűntetni azt a minimális foltos réteget is, ami fénnyel szemben nézve látszik, akkor nem lehet megúszni. Már ideje volt, lassan 3 hete tervezem, csak nehezen tudok rá időt szakítani.

A téli felkészülés jegyében szárazolás után feldobtam a fényezésre egy SiFinish bevonatot, ez egy kicsit frissíti a kerámiát, és növeli az élettartamát. A szélvédő kapott egy frissítő réteg Glass Guardot, az abroncsok, műanyagok, kéderek pedig Plast Star-t, ami ápolja őket, és hidrofób lesz a felületük, télen pl. nem fagynak be a kéderek. A fényezésen lévő bevonatra való tekintettel a falcok rendberakásához Sonax helyett a Nanolex Final Finish nevű quick detailert használtam, ami előbbihez nagyon hasonlónak tűnik.

Az esős-havas szezonra beraktam a gumiszőnyegeket is. Érdekes, hogy gyári létükre nem teljesen jó a méretük, elég pronyón néz ez így ki, de célnak megfelel.

Miután 2016-ban megnéztük a partraszállás helyszínét, most elgurultunk az első nagy háború 1915-18-as csatáinak pár színhelyére.
Doberdó/Isonzó...
Első helyszín a Monte San Michele erőd és lövészárok rendszer. (Az első gáztámadás színhelye1915-ben.)
A második Redipugliában az osztrák-magyar katonai temető (14.550)
Végül a szintén Redipugliában az olasz temető. (100.187) Sajnos zárva volt, nem lehetett felmenni.

 
>> Tuning és extrananasitoomi // Alfa Giulietta QV 1750 TBi // 2018-10-20

Bekerült a novitec sport shifter (nem volt egy hálás munka), illetve a BMC sportszűrő.
Lassan érik a 10.000-12.000 kilóméterenkénti olajcsere.

 
>> EgyébPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2018-10-23

Néhány dolog, ami idén történt az autóval.
Tavasz végén, nyár elején új fényezést kapott az első lökhárító és a motorháztető. A lökhárítóba vettem új műanyag rácsot meg még néhány apróság kb 200.000 Ft
Igényeltem rá matrica rendszámot, fóliással fel is ragasztattam. 12.000 Ft
Megdöglött a jobb oldali lámpa vezérlője, Trencsiknél sikerült vennem egy bontottat meg még néhány apróságot, 45.000 Ft
A hosszbordás szíjnál oda volt a feszítő és vezető görgő, cserélve lettek gyárira, szíj vissza ment a régi. 28.000 Ft
Ki lett cserélve a jobb oldali kormány összekötő gumiharang. Kb. 5.000 Ft
Kapott egy futómű állítást, klíma töltést. 8.000 Ft, 14.000 Ft
Szatyitól sikerült vennem egy elég jó állapotú alig használt bőr kormányt, ez is beszerelésre került. 18.000 Ft
A csomagtérajtó átvezetőnél eltöredezett a kábel, a csomagtér ajtót folyamatosan nyitottnak találta. Ezt magam javítottam meg. 0 Ft
Alfacityben a Hegyaljánál találtam komplett gyári új hátsó emblémát. Ritka mint a fehér holló. Kb. 11.000 Ft
A bal hátsó féklámpa hol világított, hol nem, Csöri javította a foglalatot. Beszerelte a hátsó emblémát, rendelt hozzá 2 db leszakadó fejű csavart és 2 db kupakot a csavarokra. Rendeltettem vele 20 db kerékcsavart, a téli szettemhez, mivel a régiek elég rozsdásak. 35.000 Ft
Beszereztem még néhány gyári új alkatrészt tartalékba, vagy mert már nem sokáig lehet kapni őket, amik a következők:
- 2 db hátsó vízlehúzó (régebben vettem Elaforgtól, kb 15.000 FT)
- 2 db ködlámpa (Trencsiktől, 10.000 Ft)
- ablakmosó tartály szivattyúkkal együtt (Trencsiktől, 25.000 Ft)
- új légszűrőház (Trencsiktől, 25.000 Ft)
- patentek az első lámpákhoz és a díszrácsokhoz, néhány bilincs a motortérbe (10.000 Ft)
- 2 db díszrács a pajzs mellé (utolsó darabok, Elaforgtól 15.000 Ft)
- fényszórómosóhoz elosztót szeleppel (Elaforgtól, 9.500 Ft)
- 2 db műanyag az első doblemezek mellé (Elaforgtól, kb. 20.000 Ft)
- Tackrytól xenon lámpa alkatrészek (12.000 Ft)
- 2 db bontott gyári xenon lámpa trafóval, vezérlővel (80.000 Ft)

Pár dolgot pedig eladtam, régi xenon lámpák, néhány lámpa alkatrész, Walker kipufogódob és Bosal kipufogócső. (kb. -100.000 Ft)

>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2018-10-09

A ködlámpák foncsorai teljesen besárgultak, ami esztétikailag is nagyon zavart, és a használhatóságnak sem tett jót.

Új TYC ködlámpákat vettem.

Ha már lámpacsere, egyúttal jóelőre az Aliexpressról rendeltem H1 ledeket (iJDM Led, High Power 6000K White 30-SMD 4014 H1 LED). A fénye szép színű, de a fényerejétől nem vagyok elájulva, szerintem nem marad...

Ráadásul nem is illeszkedtek a H1 foglalatba (ez hengeres, az eredeti izzó téglalap), így szükséges volt egy kis gányolás: a régi kuka ködlámpából az izzótartó fémlapokat felhasználtam (át kellett ütni a közepét hogy a henger forma izzó átmenjen rajta), amit az új lámpatestbe becsavaroztam. Természetesen az új lámpát nem bántottam, az eredeti állapot helyreállítható.

>> EseménySanyi // Alfa 159 SW 2,4 JTDm Q-Tronic // 2018-10-23

2018.09.29-én búcsút vettünk egymástól. Szerettem, de az elmúlt 3 év alatt nem tudtam úgy oda lenni érte és olyan szemmel nézni rá mint a 156-ra.

Idén másik alufelni garnitúra került a kocsira, a téli szezonra.
Sikerült egy 17-es GT szettet beszerezni a 16-os Speedline helyett. Gumik Bridgestone Blizzak.
Tetszetős így is az autó, de a TI nekem az igazi hozzá.
Km óra állása: 250800 km

 
>> EseményJorjie // Alfa 146 1.9 JTD // 2018-10-22

 
>> Szervizpmolnar // Alfa 156 SW 2.4 JTD 10V // 2018-10-31

EGR tisztitas
Sokasos módszer beaztattam benzinbe es aztan a kis drotkefevel kitisztitottam.

Az ajtohatarolo vezeto oldalon csattogni kezdett, igy le kellett cserelni. Betettem a kis hangszórót az ajtóknyitóhoz. (csak ebbol is ugye van kétféle)

 
>> Szervizpmolnar // Alfa 156 Veloce 2.4 JTD 10V Veloce // 2018-09-20

Kulon post reszletesebben:

A nyar vegere szantam kis idot a kocsi alvazara es mivel volt egy barom aki meghuzta igy ujra kellett MOT(kotelezo szervizelni) akkor mar rendbeteszem es felteszek ra kuszobot is.
Szerintem jobban vedi az autot ha van kuszobspojler.
Alul ahol ertem drotkefevel es furogeppel kefe fejjel alaposan letisztitottam, letoroltem,
jobb oldali kuszob felelmetesen rossz allapotban volt. Kepet alig csinaltam sajnos, eleg tanulsagos, hogy idoben kell lepni, mert aztan szetrohad.
Ahol tudtam kifujtam Al-Zn spray-vel meglatjuk mi lesz aztan kuszoboket es bolcsoket amit meg tudtam Hammerite 2x.
Alvazat alvazvedovel 2x
Nagy kaland volt.
Nem voltak hegesztett fulek a kuszobon igy patentok nelkul raktam fel. Mar ragaszto nelkul is szepen allt, de azert Tiger seal(rugalmas) kell es nagyon patent.