Blog
Km állás: 178550km
Pollenszűrő, Levegőszűrő, Olajszűrő, Olajcsere
Leömlő repedt volt így ez is cserélve lett, valamint a kézifék bovden
Sokáig kitartott a jó idő ezen az őszön, de most már tényleg beköszönt a tél, ezért eljött az ideje, hogy felrakassam a télieket. Amúgy is nagyon vártam, hogy láthassam, hogy hogy mutatnak a felújított gyári felnik a kocsin. A gumis gyorsan felrakta a 2 pár gumit a felnikre, hátra mentek azok, amik már futottak egy fél szezont, előre meg az újak.
A nyári kerekeket szokás szerint a gumisnál betároltattam. Mindenestől 19 ezret fizettem.
Még tavasz elején vettem 4 db gyári felni kupakot, hogy a megszépített felnik összképét ne rontsa el a viseltes kupak. Ezek 12 ezerbe kerültek
A végeredmény tetszik. Sötétebb lett a felni, mint amilyen az eredeti elképzelésem volt. Egy kicsit morcosabb karaktere lesz így az autónak.



Váltó fent a helyén + a bölcső meg lett takarítva a felületi rozsdától és kapott egy festést mert könnyebb volt hozzá férni amíg nem volt útban a váltó. Még egy két dolgot vissza kell csatlakoztatni: váltó rudazat, kuplung munkahenger + egy két elektromos kábel és ez a része is meg van ;-)








Miután lélekben felkészítettem magamat az első komolyabb költségű szervízre ezen a dieselen végiggondoltam, h igazából eddig egyszer hagyott cserben(féltengely törés Visegrádon)és igazából mindene hibátlan vagy mert én felújítottam, vagy mert előző tulaja cserélte. Kicsit mérlegeltem, hogy vajon mennyi pénzt öntöttem a kocsiba. Ehhez a matekhoz jó alapot nyújtott az Amore illetve, h csak összesen 3 webshoptól illetve alkatrészüzlettől vettem hozzá minden alkatrészt.... Elöljáróban annyit, h mindig mindenből gyári új(vagy azzal megegyező minőségű)alkatrészt vettem, tehát nem a legolcsóbbakat, viszont 90%ukat magam cseréltem, tehát ha vki ezeket szerelővel cserélteti még az utángyártott cuccokkal is többe kerül neki... A matekban minden szerepet kapott nem csak a szervizek, hanem pl a felnik amiket vettem hozzá. Üzemanyaggal, mosással, tisztítással tehát úgymond szépségápolással illetve a nyállal nem foglalkoztam ez minden autó mozgatásához szükséges...
Szinte kerek egy év és 32.000 km alatt 1.108.000 Ft-ot költöttem az egy éve pont ennyiért vásárolt gépemre... A fényképen lesz a táblázat. Talán később majd szétszedem, h mi volt olyan szervíz ami szükséges volt, mi az ami csak a lelkem megnyugtatására(örvénycsappantyúk) illetve mik voltak olyan extrák amik a lelkemnek kellettek... 😀 így számszerűsírve durva, h szinte semmi baja nem volt a kocsinak mégis 1 év alatt megvettem mégegyszer, ráadásul hála a diesel mutyinak jövőre ha esetleg el akarom majd adni max 800at ha kapok érte... Ha nem lenne már most 3 47esem két főre úgy, h jövőre biztos jön egy 4. Biztos nem adnám el, viszont a 4.nek mindenképpen meg kell érkeznie, h a 47es álom beteljesüljön így viszont lesz legalább 1 de inkább 2 felesleges autóm amit ha nem akarok a kertben elrohasztani gombokért kell majd eladnom...
Tanúság: Nem szabad megvenni egy autót csak azért mert jó állapotú, ha közben van egy olyan amire régóta vágysz... Mert csak "feleslegesen" beledurrantod a pénzed amit nem látsz soha többé... 😀


Egyik nap szólt az autó, hogy nyitva maradt a csomagtartó. Megálltam, megnéztem, de zárva volt. Hurrá, valamelyik típushiba utolért. Vagy mikrokapcsoló, vagy kábelköteg. Elsőre kivettem a zárat, leforrasztottam és szétszedtem a mikrokapcsolót. Láthatóan semmi baja nem volt, és leforrasztva is 'trunk open' jelzés volt, vagyis valahol a két vezeték összeér.
De össze ám! Számomra hihetetlen és érthetetlen, hogy egy 7 éves autón hogy nézhet ki az a kábelköteg így. Nem vagyok lenyűgözve. Ott a város másik végén épül a véleményem tárgyi kifejezése. Nem mondom, hogy régen minden jobb volt, de kevésbé volt spórolós az autóipar. Ott hever a műhelyem közepén két 146 ajtóba való kábelkorbács. Nem nehéz azonnal megállapítani, hogy melyik a tartósabb anyag. És melyikben vastagabbak a vezetékek, jobb anyagúak a szigetelések.
A teljes kábelköteget nem volt időm csatlakozótól csatlakozóig újrahúzni, úgyhogy kivágtam a kritikus szakaszt és kicseréltem a vezetékeket. Csoda hogy bármi működött ott hátul. Lámpák, csomagtérnyitás, nem is értem...
Mondjuk gyanús volt, villogott a km számláló , ami CAN bus bolondságot jelez. Volt rá oka.












Elgyengült a régi levegőcső a szokásos helyen. A cseréje kis megbontással(fél autó alul felül igazából csak a motorvédőt, coolercsövet, légbeömlőt, a légszűrőházról azt mittoménmit, akksit és akksitálcát kell kiszedni) plusz célszerszámokkal,( de tényleg minden is van nálam, lassan tényleg nyithatnék egy szerelő műhelyt) kB egy óra minden le és fel szereléssel eggyütt... Sziszegő hangot hallok a motortérből 2.000től felfelé azt hittem csak a cső a ludas miután megláttam a repedést rajta de sajnos nem... Szerintem a turbesz ledobta a láncot... Hiba keresés folyamatban... De már felkészítettem magamat lélekben és anyagilag a cserére, de remélem találok vmi mást... Holnap keresés folyt köv... Addig is köszönet az Elaforgnak ismét a gyors és korrekt árú gyári alkatrészért!





Már bő 2 éve használom a Coverwise ponyvát. Alapvetően elégedett vagyok vele, megfelel a célnak. Ezen idő alatt kiderültek az előnyök és a hátrányok is. Ez utóbbi közül az egyik az, hogy a ponyva legnagyobb ellensége a szél. Ez leginkább abban nyilvánul meg, hogy ha már kicsit is szelesebb az idő, akkor az a le- és felhelyezést nagyban megnehezíti. A másik, amihez tényleg nagyon erős szél kell, hogy a már felhelyezett ponyvát is képes letépni az autóról. A bő 2 év alatt 2x fordult ez elő, tehát kicsi az esélye, de nagyon erős szélben előfordulhat.
A probléma, hogy ha a ponyva leesik a földre, koszos lesz a belseje is és meg kell tisztítani, mielőtt újra az autóra lehet rakni. Egyrészt, mert a tiszta autóra helyezve bekoszolja. A nagyobb baj viszont, hogy a szennyezők károsíthatják, összekarcolhatják a fényezést, ha a ponyva és a karosszéria közé kerülnek.
Itt jön képbe egy másik hátránya a ponyvának. Részben nagy mérete (nagyobb, mint 15 m2), részben, mivel egyik oldala vízhatlan, a mosása/tisztítása rendkívül macerás, bonyolult dolog.
Ezért úgy döntöttem, hogy veszek 4 gumipókot, amivel a ponyván lévő kis fülecskéknél fogva a kerekekhez tudom rögzíteni azt. Így nem kell többé attól félni, hogy egy szeles nap után vajon a kocsin találom-e még a ponyvát, ha hazamegyek. Természetesen műanyag fejű gumipókokat vettem, hogy a könnyűfém felniben ne tudjon kárt tenni.

Elkezdődött az alkatrészek beszerzése tavaszra.
Végre szereztem ültető rugókat Ausztriából. Hibátlan állapotúak.
20euro+10euro posta. Köszi Adrián


Az autót már kb másfél hónapja nem használtam ,mert múltkori olajcserénél láttam ,hogy kiverte a zsírt a féltengelycsukló.
Bejelentkeztem Csörihez ,autót kis családomnál hagytam Várpalotán. Javítandó tétel lett még a tolatóradar,ahol egy szenzort kellett cserélni,(szerencsére lett színazonos,igy még festegetni sem kell),plusz kértem Csörit ,nézze már meg honnan szivárog a motorolaj. Én olajdekni tömítésre gyanakodtam ,de kiderült a hőcserélőnél kellett újra tömíteni a dolgokat.Most szombaton hoztam el az autót,otthon át is raktam a téli kerekeket.
Sajnos legutóbb nem írtam a bloghoz km állást,igy nem tudom pontosan mennyit futottak a nyári szezonban a gumik,saccra kb 11-12ezret. Az egyik gumiban találtam egy csavart.de nem volt mélyen,kiszedtem,tavaszra kiderül okozott-e kárt.
A téli gumik profilmélysége több ,mint kielégítő,ezt a szezont simán bírni fogják.
Km állás a gumicserekor :284087


3
637
Fórum
Friss topicok
- Oldtimer, youngtimer
- 4C
- Filmek
- Spider
- Alfa reklám
- Alfa történelem, híres ...
- Stelvio
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Coffee - Minden ami kávé
- Retrovízió - A '70-es, ...
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10