Blog
Megtörtént az éves szervíz Ferkénél.A kormánymű és futómű is átvizsgálva,fantomhangok javítása elnapolva.4 db izzítógyergyából 2 teljesen rossz volt,2 már félig,cserélve mind a négy.Ezenkivűl minden ok.
189200 km.

Felkerült a Rosso-m a trélerre.Két cimborám meg a csörlő segítségével,mert az alja még szét van szedve es se a tank se kipufogó nincs a helyén meg a fékek is le vannak kötve.Szombaton indulunk Szekszárdra😊ott fedett helyre kerül amíg nem tudom folytatni a felújítását.



Amióta össze lett rakva az autó, nem voltam vele futóművesnél. Hiba, mondjuk nem is tettem meg 500-nál több km-t. Ki lett cserélve a csonkállvány a Crosswagonéra a fék miatt (Hiba volt a csonkállványt is cserélni), illetve megkapta a Novitec szettet.
A szaki rögtön mondta, hogy azért elég kemény ez a gátló elöl, meg sorolta a hibalistát:
- Bal alsó gömbfej lóg
- Jobb kormányösszekötő-gömbfej lóg
- Hátsó tengely excenteres alátétek kikopva, elfordulnak
- Jobb féltengely gumiharang szakadt
A hibák ellenére azért állított az összetartáson, mert katasztrofális volt már érzésre is. Mérés után fogta a fejét és megértette miért szükségszerű nagyjából helyrerakni a dolgokat.
Onnan indultunk, hogy +/+ 2 fok volt az eltérés, ami kb 22 mm lehetett. Ezt sikerült kb 0-ra hozni, máshogy is viselkedik az autó, az biztos.
Ha kijavítottam a hiányosságokat, újra ellátogatok a futóműveshez. (Schirger Gumi a Gumisch, Bp. XVI. Ker.)

Új gazdája pár nap és élvezheti! :-) Ahogy kisütött a nap többen is érdeklődtek rá, de lecsapott rá egy szerencsés.


A megtett kilométerek szerint most jött el az olajcsere, viszont időben eléggé sikerült elhúznom azt. 261 500 km-t mutat az óra, tehát 11 000 km-t mentem az előző olajjal, amit szerencsétlen módon 2017 márciusában cseréltem. Jót tett neki a friss Motul X-Cess 8100 5W40, azonnal halkabb lett a járása.
Első olyan olajcserém volt, amikor nem sz*ptam le magam az olajszűrő meglazításával. A munkahelyen éppen akadt célszerszám Mann-Filter W714/4 szűrőhöz, így pikk-pakk le is tekertem a régi szűrőt, s mehetett fel az új.
A "lowlife" következő áldozata az olajleeresztő csavar lett. Ahogy ilyen közel a földhöz hajtottam, s ráadásul még volt, hogy leszakadt váltótartó bakkal, természetesen elkopott az olajkád alja és a leeresztő csavar alja is. Lazítást követő első fordulatnál egy pici letört az olajkád aljából, szerencsére teljesen kis darab, de nem volt őszinte a mosoly az arcomon, mikor megláttam. Sajnos elfelejtettem új leeresztőcsavart rendelni, így visszament a régi, természetesen új tömítéssel, az olaj nem folyik mellette.

A következő ami sorra került az olajteknő tömítés cseréje volt. Gyárilag pasztázott, így vettem Loctite tömítő pasztát + egy rakat rézanyát a kipuff csonkokhoz illetve tömítéseket a kipufogóhoz. Képek között láthatóak a szerelési kellékek. :)
Amit bontani kellett:
1. Szervó olaj csövek
2. kipufogó csonkok
3. Hosszbordás szíj
Mindemellett cseréltük a főtengely ékszíjtárcsát is, mivel a gumi ágyazása elengedte magát. Félelmetesen nézett ki.




Volt az autón egy állítólag Ragazzon hátsódob ami iszonyat hangos volt. Legfőképp alapjáraton. Fordulaton már szép hangja volt, de ez kevésbé kárpótolt ha alapjáraton elhánytam magam tőle. Amúgyis undorító hegesztések hada volt a kipuff cső a középdobtól, így kapott egy zsír új közép + hátsó dobot az egész helyett. Hurrá, katalizátor is benne van mint kiderült a felrakás közben. Ez így már guszta!


Jobbos visszapillantó tükör ellenállás nélkül forgott, illetve mint utólag néztem ilyenkor felfele le is emelhető a kis háromszögről az egész tükör (csak a kábeleken múlik hogy le lehessen venni teljesen). Na ha más is találkozna ilyennel, akkor a tükörben lévő fogasgyűrű ugrott ki a horonyból.
1. lépés 3 imbusz csavart kiteker belül a tükör mögötti kis háromszög takaró műanyag alatt, + ott a csatit széthúz.
2. tükör szétszed: tükörlapot óvatosan kipattintani a házból. A ház alján 3 torx csavart kell kitekerni, illetve 2 csillagcsavart a tükörházon belül.
3. Satuval + egy 24-es krova fejjel a gyűrűt visszanyomtam a tengelyre. A legelegánsabb az lenne ha előtte új hornyot reszelnénk neki tűreszelővel, de én szimplán csak rányomtam, és ahol megállt a gyűrű ott a fogait kalapácsal és csavarhúzóval belevertem a tengely anyagába. :) Egyelőre bírja! Ha feladná a harcot jön az elegáns megoldás.


