Blog

>> Tuning és extraRéki // Alfa 147 1.9 JTD // 2019-06-08

Az autóm Olaszországból lett behozva, és a sok előnye mellett, annyi hátrány ez az autó szempontjából, hogy a napfény megfakította az üléseket és a kárpitokat, és az utóbbi lógását is okozta. Nemrégiben megtörtént az ülések cseréje, és mivel lehetetlen volt kárpittal együtt vagy csak kárpitot venni, így elküldtem újra bőröztetni. Lásd az eredményt a képeknél:

 
>> SzervizArslan // Alfa GT 1.9 jtdm // 2019-06-07

14931 km után, 232460 km-nél kicseréltem a gázolajszűrőt. Ez alkalommal Framot kapott.

 
>> AutóápolásBéci Ɨ|ѯ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2019-06-07

Lepucoltam, majd leápoltam a bőrüléseket. Már rájuk fért. Turtle Wax bőrápolót használtam, kétszer is átkentem a biztonság kedvéért.
Utána szépen letöröltem mindent a motortérben és lefújtam a műanyag elemeket műanyagápolóval.

Ma sem telt el úgy a nap, hogy az autó ne kapott volna egy minimális kis javítást. 2x2 perc volt az egész művelet, a tegnap készült fotón látható, hogy a sebességmutató óra alsó izzója nyugdíjba vonult, ma ez lett kicserélve. Egy tétellel kevesebb.

Sikerült tegnap beszereznem 2 első csonkállványt, így ha sikerül szétszednem, akkor jövőhéten elviszem szemcseszórásra, festem és átkerül rá a 330-as fék, saját konzollal.
- CW csonkállványt azért nem jó nem CW-re rakni (ráadásul ültetni is), mert hosszabb, mint a sima, a felső lengőkar pedig nagyon-nagyon magas pozícióban van már alaphelyzetben is. Nem sok mozgást enged így a futóműnek, ugyanis a lengőkar-tartó konzolba beleütközik, így adva át minden ütést annak. Továbbá azért sem jó, mert a 4 cm-s ültetésnél is annyira behúzza a felső lengőkar a csonkállvány felső részét a gátló felé, hogy -finoman- hozzáér a csonkállvány az alsó rugótányérhoz, ami aztán a pici mozgásoknál, kanyarodásnál elég hülye hangot ad. A nyomtáv csökkent oldalanként kb 1-1 cm-t (bár lehet többet), amennyire éreztem nem volt olyan nagyon stabil az autó kanyarokban. Az utolsó dolog pedig a féltengely. Elméletben, ha szűkebb a nyomtáv, akkor elméletben rövidebb féltengely kellene ahhoz, hogy a váltó-oldali csukló normál pozícióban legyen. Mivel nekem a 2.4 tengely van, így az is lehet, hogy most picit beljebb van kényszerítve a csillag, mint eredetileg lenne.

Na ennyi voltam mára, peace.

 
>> SzervizGT Ɨ|ѯ // Alfa GT 3.2 V6 Distinctive FL // 2019-06-05

DZ-nél telt el a mai nap, a Maistro kicserélte a szelepfedeleket, összes csavart, tömítéseket benzinhidakat amiket felújítottam, kapott 6 liter Motul 300V Le Mans 20w60-as olajat is frisset a fűnyírómotorka meg 1 Mann szűrőt , km állás:176050.
Hazafelé megkergettem, megy mint ahogy kell:-)

 
>> EseményHaddel // Alfa 159 sw // 2019-06-04

Mai nap sikeres műszaki vizsgát tett az autó.
Nem volt semmi gond.

 
>> SzervizGaram // Alfa 156 1.9 jtd // 2019-06-05

Xado 5W-40 SM/CF 5 liter - 15 000ft
olajszűrő
üzemanyagszűrő
levegőszűrő
Km: 255 874

 

Sokat megy majd Olaszországba :-) egy Grande Punto nagytestvére lett! :-) Záró km: 21.453

 

Történt egy szép napon (valamikor 2017 decemberében), hogy lecseréltem a biztonsági öveket pirosra. Ehhez a művelethez persze teljesen szét kellett kapnom az autó belsejét, s ahogy összeraktam rögtön felvillant a légzsák visszajelzője. Szuper. Örültem neki módfelett, ugyanis 2017 januárjában sikerült rájönnöm miért villog folyamatosan az utasoldali légzsák visszajelzője (ki volt forrasztva a LED). Telt-múlt az idő, voltak komolyabb problémák is az autóval, amikkel folyamatosan harcoltam, így nem igazán jutott időm ilyen "apróságra", mint a légzsák. Hibakód olvasás után nagyjából tudtam merre kell keresnem a hibát, nem nagyon éreztem szükségességét a javításnak, így csak halogattam. Egészen máig, mikor úgy döntöttem, eltüntetem azt a ronda kis ikont a műszerfalról.
A diagnosztika valami hasonlót írt: Utasoldal függönylégzsák-patron szakadt.
Ebből én rögtön a csatlakozóra gondoltam, majd elindultam megkeresni a kis huncut vezetéket. Nem nagyon vagyok jó 156-ból, hiába van a tulajdonomban évek óta. Először az "A" oszlopnál kerestem, feleslegesen, folytattam a "B" oszlopnál, hátha... de nem. A "C" oszlopról a takarót már csak élvezetből vettem le, gondoltam ott sem találok semmit, így is lett. Így jutottam el egészen a "D" oszlopig, ahol végre ráakadtam a sárga szigetelésbe rejtett vezetékekre. Megpiszkáltam a csatlakozókat, átmértem a vezetéket, befújkáltam kontakt-sprayjel és csak nem volt jó, csak világított a visszajelző. Majd valamit nagyon jól megmozdíthattam, mert miután majdnem feladtam, hogy órákat sz*ptam a szétszedéssel és semmi haszna, ráfordítottam a kulcsot, s tadaaaaaam: elaludt a kis piros drágaság. Öröm és boldogság, este bontom a söröm.

Miután összeszereltem az autót a januári szétbontás után, még csak most volt időm olyan apróságokra figyelni, mint a Tempomat. Eddig nem igazán tudtam használni az autót, nem volt se futóműállítás, se normális fék, se rugózás, se semmi. Ennek az állapotnak kezd vége, bár még mindig vannak hiányosságok, már messze vagyunk a kiindulóponttól.
A Tempomatot nem is tudom miért, AMTS után bekapcsoltam, majd a műszerfalon nem történt semmi. Konstatáltam is meglepődésem, egy hangos "dik"-et kapott a kocsi. Ezt a javítást is elnapoltam (vagy inkább elhónapoltam). Máig. Tegnap elkezdett zavarni ez a sebességtartó extra felszereltség nélküli lét, így elhatároztam, a végére járok a dolognak. Bognár Zolival beszéltem, azt ajánlotta, hogy nézzem meg a pedáloknál lévő kapcsolókat, általában ez szokott a bajuk lenni ezeknek a csodamasináknak. Na rendben van, akkor az első a fékkapcsoló. Kiszedtem, picit megpiszkáltam a pöckét, visszaraktam és hoppá. A visszajelző újra zöld fényben pompázott, miután a kapcsolót "ON" állásba tekertem. Zsír, mehet a próbakör. Dunakesziről szépen kicsorogtam az M0-ra, Csömör felé húztam is vígan a SET gombot, majd.... semmi. Az autó elvette a gázt, hiába világít a visszajelző. Na sebaj, rákapcsolom még egyszer, hátha csak elfelejtette hogyan kellene dolgozni. Kapcsoló "OFF" majd "ON" és semmi. Sötétség, ugyanúgy nem ment semmi. Hazaérve egy kicsit szomorú voltam, de nem adtam fel. Szegény Zolit még este 9-kor is ezzel a hülyeséggel zavartam, remélem nem haragudott meg rám ezért. Ajánlotta, hogy nézzek rá a kuplungpedál kapcsolójára is. Ma reggel így is tettem, jó korán berepültem melóba, lekaptam a műszerfal alatti burkolatot és kiszedtem a kapcsolót. A pöcök teljesen be volt nyomódva a testbe, nem is csodálkoztam, hogy nem működött semmi. Egy fogóval picit megpiszkáltam, majd úgy lőtt ki a pöcök, mintha fizettek volna érte. Párszor megnyomtam kézzel, mindig szépen visszajött eredeti állásba. Faya, mehet vissza a kocsiba, majd próba. Beszereltem, ráfordítottam a kulcsot, majd a Tempomat bekapcsolása után szépen zöldült a műszerfal.
Alig vártam, hogy végre kipróbálhassam. Ismét a "SET" felé tekertem a kar végén lévő kapcsolót és igen, győzelem, tartja a sebességet ez a kis nyűgös cafka :).
Érdekes, ha megkapja a törődést és odafigyelést az autó, akkor meg is tudja azt hálálni. Én meg vettem egy Fiatot, mert nem volt felhőtlen a kapcsolat az Alfával :)

Persze mióta patent lett a futómű, azóta a Fiattal nem mentem 1 métert sem, pedig fiatalabb, hibátlan, sokkal kényelmesebb, jobb a zene benne, és még sorolhatnám, de.... Alfát vezetni olyan jó! :)