Blog
Még December elején az Alfa úgy döntött, hogy nem nyitja ki sem a központi zárat sem a csomagtartót a távirányítójával, amit nem igazán tudtam megmagyarázni, mert reggel még be tudtam zárni vele, délután már nem reagált rá. Gondoltam biztos az elem merült le benne, de hiába cseréltem ki, semmi sem változott (rámértem a régi elemre és műszer szerint nem volt lemerülve).
Keresgéltem egy kicsit a neten, hogy mi lehet a gond, és többen írták, hogy velük is előfordult és újra meg kell tanítani neki a távirányítót. Amihez csak egy kábel, a MultiEcuScan és a biztonsági kód kell. Nem tűnt túl bonyolultnak a dolog, így kölcsön kértem egy obd kábelt, beszereztem a MES-t és megkerestem a biztonsági kódos kártyát, amit szerencsére megkaptam az autóval, amikor megvettem :).
1. probléma: a kábel, amit kaptam VagCom KKL kábel volt, amivel nagyon jól tudtam a motor, az ABS és a légzsák vezérlőire kapcsolódni, de a Body Computernél közölte velem a MES, hogy ehhez bizony ELM327-es kábel kell.
2. probléma: beszereztem netről egy ELM327-es USB-s kábelt, amiben valójában nem eredeti ELM327-es chip van, hanem annak egy klónja, ami elvileg ugyan azt tudja, de az Alfában főleg semmire sem volt jó. Olvasgattam megint a neten, MES fórumon írták, hogy egy 120Ohm-os ellenállást ki kell forrasztani, és úgy működni fog. Ez sem segített rajta...
3. probléma: beszereztem netről egy másik ELM327-es USB-s kábelt, amiben már eredeti ELM327-es chip van. Ezzel első próbálkozra már tudtam a motor vezérlőhöz kapcsolódni, de semmi máshoz nem. Több órányi COM port állítgatás és próbálkozás után sem sikerült ezen változtatni. Ezt a kábelt is szétszedtem, hátha ebből is ki lehet forrasztani a nem megfelelő ellenállást, de ebben minden tökéletésen volt beforrasztva és méretezve, így a kábelt megfelelőnek ítéltem.
A megoldás végül nagyon egyszerű volt. Egészen tegnapig mindig egy 2.2-es verziójú MES-sel próbálkoztam, ami még nem igazán támogatja az USB-s ELM327-es kábelt, de amint beszereztem egy 4.2-es verziójú MES-t, egyből tudott csatlakozni mindenhez és újra meg tudtam tanítani a távirányítómat az Alfának pár másodperc alatt :). Szerencsére sem a jel vevőnek sem a jel adónak nincs gondja, és még a biztonsági kód is az autójé.
Valószínűleg, ha már Decemberben elviszem valakihez, aki csinált már ilyet, akkor pár nap alatt megoldótott volna ez a probléma, nem kellett volna kulccsal nyitni az ajtó és belülről a csomagtartót 3 hónapig, de így legalább tanultam valamit, ami később is hasznos lehet, és van egy működő diagnosztikai kábelem progival együtt :).
Megtörtént a vezérlés: 198.323km. + generátor állandóan "pörgött", így azt is gyárira cseréltük
Rohadó küszöb ősz óta csupaszon várta a karosszériást, találtam másikat aki nem csak hitegetett. Baráti áron. Küszöbök és emelőpontok hegesztése, alváz és üreg védelem. Régi saválló dob visszarakása.




Nem volt ragyamentes Májki már akkor sem, amikor megvettük és nagyon készültem, hogy ez a gyengesége ki legyen már javítva.
Izgultam is, mert a sötétkék metál színt keverni, a metál pigmenteket jól eltalálni és szépen bejavítani nem egyszerű. (Mielőbb bárki felhúzná a szemöldökét: autófényező műhelyben nőttem fel, nem egyszer közösen nézegetve a kész munkákat, vagy keverve a színeket. Később pedig én magam is fényeztem igaz nem telibe, hanem airbrush-al élethű grafikákat, ami azért teljesen más, mint egy teli fény. Azért a szemem megvan a dologhoz.)
Vásárlásnál kaptam két küszöb elemet, de csak most derült ki, hogy az nem passzol, így tökéleteseket rendeltünk és ezeket építettük be. Azaz DZ-ék.
A szín szép lett. Öröm ránézni.

DZ Tuning megint csodaszép munkát adott ki a kezéből!
Felkerült a hátsó 'légterelő' színre fújva és kapott egy csinos kis - egész picit talán kihívó - kipufogót is. :-DDD
Nem tudom másnak mennyire számít, de én teljesen le vagyok nyűgözve attól, amikor látom, hogy valaki örömmel és lelkesedéssel végzi a munkáját. DZ kijött velem az autót átadta és osztozott az újdonságok fölötti örömömben. Szuper munkát végeztek és nagyon jól esett, hogy együtt néztük körbe az autót, amikor átvettem.


Szokásosan DZ-hez vittük. Ez történt: olaj-, olajszűrő-, levegőszűrő-, pollenszűrő csere történt.
Plusz egy termosztátot is cseréltünk.
Az autóhoz kapott távirányítós kulcs háza sajnos ramaty állapotban volt ( 3 darabra volt törve konkrétan..), így ebből kénytelen voltam egy másikat beszerezni. Nagy nehezen sikerült is, de nem elégedtem meg annyival, hogy átműtöm bele az autó saját tollát, hanem akkor már szépen fel is újítottam a kulcsházat :) Így most már az autó kulcsát is büszkén lehet mutogatni :D


Ha valaki hezitál hogy 3 gyerekkel még vállalható-e a Giulia talán a következő bejegyzésben talál pár szempontot a választáshoz...
Hogy mindjárt el is spoilerezzem: ha valaki Alfát szeretne, évekig és rendszeresen 3 gyerekkel fog járni és a praktikum a leglényegesebb a szempontok közül akkor egy választás van: a Stelvio. Picit több hátul a hely, picit szélesebb a középső ülőfelület, alacsonyabban van a kardánalagút, kicsit nagyobb a csomagtartó de valójában sokkal praktikusabb mert egy maximálisan használható, felfelé nyitott csomagteret rejt szemben a Giuliáéval, amit alul a futómű miatt nem lehet teljes szélességben kihasználni felül pedig a merevítés és az ülésbillentő gombok miatt.
Ezzel meg is volnánk, innen már csak az olvasson tovább aki ennek ellenére is szeretné meggyőzni a kedvesét hogy miért mégis a Giulia a legjobb megoldás és azután félig-meddig tiszta lelkiismerettel (azaz lélekben felkészítve a családot) örömautózni az univerzum legjobb sportszedánjában :D
Ha őszinték akarunk lenni akkor a Giulia inkább 4+1 személyes mint 5. Isofix csatlakozó a Stelvióban is csak 2 pár van, de biztonsági öves gyerekülés sem fér el 3 hátul. Kipróbáltam 2db 15-36kg-os gyereküléssel is hátul, egy gyerek esetleg vékonyabb felnőtt úgy ahogy befér, de én már csak akkor ülnék oda be ha nagyon muszáj.
Nekünk már csak a legkisebb utazik 15-36-osban a 2 nagy már tinédzser. A síelésről korábban már írtam, a csomagokkal kapcsolatos kihívásokról ott már sokmindent elmondtam ezért most csak a hátsó ülések használhatóságáról írnék.
Az út java részében a feleségem és a 2 lány ült hátul, a lányok azt mondták elfértek, bár megjegyezték, hogy azt hitték több helyük lesz. Amikor viszont a feleségem egy időre leváltott, és a fiam ült hátra akkor már kevés volt a hely. Ha csak ülésmagasító lett volna hátul akkor jól elfértek volna így azonban nem.
Amin csodálkozok, hogy a középső ülésre nem panaszkodtak mert a kardánalagút nagyon magas, így a lábakat nagyon korlátozottan tudja mozgatni a középen ülő és az én hátsómnak már nem elég széles az ülőlap sem és kemény is, én nem szívesen utaznék rajta 7 órát.
A térdeknek elegendő hely marad minden esetben, az ülések alatti hely mérete viszont attól függ hogy ki mennyire emeli fel az ülést. Magasabbra állított ülés alatt kényelmesen élére lehet állítani a cipőt még egy sportosan alacsonyra állított ülés esetén már nem.
Tehát nem kizáró tényező a Giulia és a 3 gyerek de míg egy gyereküléssel (vagy főleg ülésmagasítóval) és két, még nem felnőtt méretű gyerekkel teljesen jól működik az autó, 2 gyerekülés + 1 személlyel vagy 1 gyerekülés + két felnőttel már kompromisszumos.
Így azt érdemes mérlegelni ilyen esetben hogy milyen gyakran kerülhet ilyenre sor. Nálunk ez évi két nap amit bevállaltunk (na jó bevállaltam :) azért hogy a maradék 363 napon kompromisszummentes örömben lehessen részünk :D
1999.08.30-án lettem Alfa tulajdonos
- 11.388 alfás nap (2009.07.08-óta két Alfa a családban)
- 87,81 km/alfás nap
- 7.487 naptári nap Alfával
- 133,56 km / naptári nap
146 1,6TS - 182.500 km - 1.453 nap - 14.636 liter benzin - 3 472 760 Ft
147 1,6 TS Distinctive - 127.000 km - 952 nap - 9.195 liter benzin - 2.375.353 Ft
156 1,6 TS Distinctive - 54.000 km - 308 nap - 4.275 liter benzin - 1.272.203 Ft
156 SW 1,9 M-JET Dist.- 183.805 km - 1.454 nap - 11.528 liter gázolaj - 3.609.609 Ft
Spider 2,0 TS - 51.390 km - 2.919 nap - 4.214 liter benzin - 1.606.332 Ft
159 2.0 mjet - 190.700 km - 1.807 nap - 12.746 liter gázolaj - 5.329.939 Ft
Giulietta 2,0 JTDm2 TCT - 162.750 km - 1.363 nap - 9.665 liter gázolaj - 3.672.679 Ft
Spider 2,0 TS - 22.664 km - 933 nap - 1.791 liter benzin - 731.772 Ft
Giulia Super 2.0 - 25.191 km - 199 nap - 1.933 liter benzin - 792.178 Ft
Összesen:
- 36.045 liter benzin - 86.220 kg CO2 - átlag 7,789 liter/100km
- 33.939 liter gázolaj - 89.599 kg CO2 - átlag 6,317 liter/100km
- Összesen 175.818 kg CO2
- 175,82 gramm CO2 / km
Az OFF-okkal együtt 1.282.860 km-nél tartok :-)
Eddig csak a garázsban és a szerelőnél ismerkedtünk egymással. Egy barátom és az ő P rendszáma jóvoltából alkalmam nyílt végre (még az itthoni okmányirodai bürokrácia közepette) kipróbálni úgy igazából a szörnyet.
Szívem szerint az írnám, hogy ERRE NINCSENEK SZAVAK, de most mégis megpróbálom leírni.
Erő, úttartás, erő, megállás, erő, elstartolás, erő...
Irgalmatlan brutális a gép. Emellett a 2.0TS egy játékautónak tűnik. 4000-es fordulatról olyat ránt, hogy az ember a hátsóülésről szedi össze a szemgolyóját. És nincs vége, csak ha elveszed a gázt. Elindulsz vele, végig gangolod a sebességeket és néhány másodperc múlva csak azt látod az órán, hogy 190.
És persze nem mehetünk el a hang mellett sem. Mivel a gyári rendszer van alatta (még) a megszámlálhatatlan dobbal és katalizátorral, a kipufogóból szinte semmi hang nem jön ki. Viszont a motor olyat szól, hogy bármelyik karmester megirigyelné.
Már alig várom a jövő hét keddet, amikor is időpontom van a helyi NKH-hoz szemlére és műszaki vizsgára, hogy újra vezethessem.
Ha ott átmegy a kocsi, már "csak" meg kell várni amíg megjön a származás ellenőrzés eredménye és mehetek befizetni a reg.adót. De erről majd írok egy hosszabb blogbejegyzést, mert a magyar forgalomba helyezés megér egy misét :-(
Száz szónak is egy a vége: Imádom, imádom, imádom.
Azért hogy ne legyen teljes az öröm, egy termosztátot cserélnünk kell benne, mert városon kívül nagyon hamar visszahűl a motor.
km állás: 190.833km


5
554