Blog
A Ceramic Pro Hungary jóvoltából csináltunk egy kis együttműködést. :)
Én forgattam róluk egy alapos videót, amelyben részletesen bemutatjuk a kerámiabevonattal kapcsolatos tévhiteket, elmondják, hogyan is működik ez a technológia, ők pedig az én autómat használják mindezek bemutatására. Így a következő hetekben, hónapokban engem is tudtok kérdezni a tapasztalataimról.
A videó itt található, amelynél nyugodtan kommenteljetek, kérdezzetek, a srácok szívesen válaszolnak mindenre!
Az autóm 3 napot töltött a Ceramic Pro telephelyén, hétfőn és kedden mosták, polírozták, szerdán pedig megkapta a kétrétegű kerámiabevonatot.
A Silver csomag tartalma:
Előkészítés + fényezés korrekció
2 réteg Ceramic Pro 9H
1 réteg Ceramic Pro Light
2 réteg Ceramic Pro Plastic (a külső műanyag felületekre)
2 réteg Ceramic Pro Rain (a minden üvegfelületre)
2 réteg Ceramic Pro Wheel&Caliper az alufelnikre
+ extraként Ceramic Pro Leather a bűrülésekre
A polírozás és a kerámia együttes hatása egyébként szerintem brutális, olyan fényes az autó, hogy csak na, imádom így :) A mosási tapasztalatokról majd később számolok be.
A történethez tartozik, hogy autót 2-kor hoztam el, 5-kor pedig sikerült lezúznom kicsit a jobb oldalát... de ez már egy másik sztori :)



Ma véletlenül össze futottam Kis Sárkánnyal. Kicsit megkopott rajta a lakk, de még mindig gyönyörű.
Gyorsan csináltam is egy közös fotót a verde macchina-król.


Csattogtunk így az alig két éves tárcsat csereltem. Contitech került be. A reginek látszólag egyébként semmi baja nem volt... A gumi is újszerű volt benne mégis a felső fém részt el lehetett mozdítani a gumin



Másik hátsó futómű felkerült.
Rugók közepében beütközés gátló gumik bent voltak, így most már van.
2 db lengés csillapító jött a futóművel együtt át erre. (az előzőnél az egyik jó volt a másik kuka volt. Megszorult.)
Stabilizátor rúd is cserélve.
Lengőkarok a régiek (JTD-Facelift) maradtak.
Az új futóműben a gyári szilentek egészségesek.
Rugók az eredetiek (JTD).



A korábban ígértek szerint folytattam a hangrendszer fejlesztését. Az új hangszórók remekül teljesítenek, de sajnos magában az ajtókárpitban és az ajtólemezben igen komoly rezonanciát váltanak ki, különösen mély hangok esetén, magas hangerőn, ami értelemszerűen nagyjából teljességgel élvezhetetlenné teszi a zenehallgatást az autóban.
De szerencsére erre is létezik viszonylag olcsó, de annál szöszölősebb megoldás, mégpedig a zaj-és rezgéscsillapító "lemez". Én a CTK Practic elnevezésű termék mellett döntöttem, ez lényegében egy öntapadós vékony kátrány (pontosabban butil-gumi) lap, amin pluszban egy nagyon vékony alumínum réteg is van. A két ajtókárpitra és ajtóra összesen 8 tábla anyagot használtam el, talán indokolatlanul sok is, de biztosra akartam menni :) Ami egyébként sikerült is, össze sem lehet hasonlítani a hangzást az eddigivel, a kárpit meg sem rezzen még igen komoly hangerő mellett sem, ez korábban elképzelhetetlennek tűnt. Ezen felül egyébként általánosságban véve is sokat javult a beltér "zajszintje", az ajtókárpitok meg sem nyikkannak menet közben, síri csend van a beltérben. A jövőben még talán a kalaptartón fogom elvégezni ugyanezt a műveletet, valamint szeretnék majd egy új fejegységet is az autóba, és akkor késznek tekinthető a hangrendszer :)





Volt itthon talonban 4db 16"-os GTV alufelnim. Hogy ne vesszen kárba kapott új színt és mehetett is fel. Ha már le volt véve a kerék lefestettem pirosra a féknyergeket is. Szerintem egész pofás lett.
Viszont nagyon kívánja az ültetést :-) Szintén itthon hánykolódott 4db piros Eibach ültetőrugó. Lefestettem vizsgabáziskompatibilis feketére. Ha kapok időpontot a szerelő bácsitól, be is tesszük a helyére.




Tavalyi alvázvédelem alkalmával már szólt a lakatos ,hogy vmit kezdeni kellene a küszöb végével is. Beszereztem egy bontottat, teljest nem akartam cserélni ugyanis az eleje előző éven lett megcsinálva. Ki lett takarítva ,kapott egy üregvédelmet is. Két hátsó sárvédő is fújva lett, a pereme kezdett már rozsdásodni. Dekorossal visszakerültek a kőfelverődés elleni fóliák is.
Költségek:
Bontott küszöb: 20 000Ft (alfadepo)
Lakatolás: 44 000Ft (Juhász Peti)
Fényezés: 50 000Ft (Pércsy Lajos)
Fólia: 3 000Ft (Band-tech Nord Kft)
Km állás: 279 996 Km









Kihasználva az utolsó nyári hétvégét, kipucoltam a jelzett területet. (Köszi ez emelőket, Robi!)
Szerencsére minden ok - azaz nincs rozsda - és már tiszta is. Azért az látszik, hogy néha nem árt a művelet, mert van, ahol megáll a kosz és a sár.
Az utolsó fotó előrevetítette a várható vihart, de ez már egy másik történet...
(Szerencsére nekünk nem lett kárunk, de Gy-M-S es Vas megye megszenvedte az időjárást.)



Elég jól húztam ezt az évet. Gázadásra furcsa hang kezdett jönni ilyen fügyülő hang nem is tudom milyen. Mindenképpen a hosszbordás szíj körül gondoltam. Kapott ma új szíjt, rugós feszítőt, excenteres feszítőt, vezetőgörgőt és főtengely szíjtárcsát. Megszünt a hang, szerintem a főtengely szíjtárcsa volt a rossz már, de legalább minden új lett ott is.
Szilent cserekor levettük a dobbetétet, mögötte elkezdődött a rozsdásodás...
Le vakartuk, rozsda maróztuk, alapozva. Szerencsére időben elkaptuk, gyorsan le kaptuk a túloldalon is de ott nyoma se volt a korróziónak. Küszöbök levételenélkül lepattintottam elejét hátulját, szintén szép állapotban vannak.


