Blog
Régebben észrevettem, hogy az autó alatt víztócsa van a bal első keréknél. Nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget viszont amikor jobb oldalon is tócsa lett és kifogyott a szélvédőmosó úgy, hogy nem is használtam így már kicsit aggódtam. Kiderült, hogy a giulia típushibája következett be nálam is (természetesen garancia lejárata után), a lámpamosó spriccnik megrepedtek és ott szépen elcsöpögött az ablakmosófolyadék.
Mai napon cserélve lettek, persze kompletten az egész csőrendszer, mert külön nem lehet cserélni.
Remélem ez volt az utolsó "típushiba"

Vasárnap találtam a homasitában egy szemrevaló jószágot, haza is hoztam.
Ma nekiálltam a kísérletezésnek. A lehetőségek:
1. Az alsó légbeömlő alsó fele. Talán itt néz ki a legjobban.
2. Ugyanitt, de a felső felén. Kicsi a hely, mert mögötte ott a rács. Ha kivágnám akkor nagyon kevés anyag maradna amihez rögzíteni lehetne a lámpát. Marad a lehetséges listán.
3. A következő légbeömlő felső része. Itt a rendszám mellett pont annyi hely marad felül mint a lámpa. Itt viszont a két lámpa közti előírt min. 60 centi nincs meg. Bukta. Alsó részen még annyi hely sincs, eleve kiesik.
4. A felső légbeömlő. A könnyebb próba miatt kivettem a rácsot. A két végén egy-egy csavar tartja. A szélére sajnos pont nem fér be, mert a függőleges tartó útban van. A műanyag első rész kivágásával lehet hogy befér, de a rács szélső elemét is likvidálni kellene, így már nincs meg az egyik rögzítő csavar.
5. Felső légbeömlő középső rekesz. Itt lenne a legjobb helyen. Ha a két rácsból kiveszem a középső részt elfér. Lenne mihez rögzíteni is. Szóval ez tűnik a legjobbnak.
Alszom rá egyet...
update 2020.07.08.
A második megoldás egyre jobban piszkálja a fantáziámat. Talán ez a megoldás bontja meg a legkevésbé a kocsi orrának az összhangját. Nehéz ügy lesz a lámpa rögzítése, valami konzol tuti kell hozzá.












Korábban rendeltem gyári új légszűrőházat illetve hozzá minden kis konzolt, rögzítőt amiket külön kell megrendelni. Így minden csavar és anya is zsír új rozsdamentes. Legkésőbb 10.000kmenkent vagy évente úgy is szét kell szedni így egyszerűbb lesz a történet. Ha már ezt cseréltem a KN szűrő átesett egy tisztításon és olajzason. Ha minden jól megy legkésőbb jövő héten kedden megérkezik a twinztol a hűtés rendszer összes gumicsovet helyettesítő szilikon cső készlet. Már alig várom azok cseréjét. Ha az is meglesz elviszem az autokorbelekhez egy mérésre a gépet.







A gyári ködlámpa foglalata ki volt törve. Nem igen használok ködlámpát, de az viszont idegesít ha valami nem működik.
Miutan kaptam egy pofátlan és egyben nevetséges árat egy pár ködlámpára egy embertől (aztán egy Alfa bontóstól 6-od annyiért is) végül mégis új projectorokat vásároltam ami modernebb, szebb, erősebb, és még annál az árnál is harmad annyi. Faragni pedig jó :) Vásároltam hozzá vízzáró csatlakozókat is, melyeket forrasztottam, zsugorcsöveztem. Jó lett volna ha találok kadmiumsárga verziót , de olyat nem találtam.
A képen az index/ helyzetjelzőt elfelejtettem vissza dugni, később feltűnt :D
Az egész project 3500ft-ba került. 😁✌️
A fényszóró projectorba van 4300K-es ledem is, de azt túl modernek találtam, így 3000k-s sárgát is vettem, jelenleg azzal járok.
Párom szerint olyan, mint egy trabant 🤣




Olaj- és szűrőcsere.
Semmi extra - na jó, volt klímatisztítás is!
117600km
Ugyan a saját blogom írásával elmaradtam egy kicsit (vagy talán annyira nem is kicsit), hamarosan pótolni fogom, de mindenképpen meg kell említenem, hogy Páromnak összejött a szíve vágya, egy kék 147 1.6 TS személyében, ami ráadásul az első saját autója. Én fertőztem meg az Alfa vírussal, azóta nem is akart más autót.. Hamarosan regisztrálni fog Ő is, aztán meglátjuk mennyire lesz aktív :)
Sajnos az autó elég foglalkozós, de majd szépen lassan kialakul.
Eddig amit észrevettünk: Kopog a futómű, egyik kerékcsapágy valószínű cserés, kuplung kicsit bent fog, kasztnin van pár kisebb, nagyobb sérülés, küszöbök elég gatyák alulról, de legalább a motorja jó, beltere elég kultúrált. Szerintem még sok-sok km-t fog futni nálunk.
Autó szombati napon lett vásárolva, ma pedig névre is lett íratva...
Sőt, félig-meddig az Ő első blogbejegyzése lenne az is, hogy a hátsó törött lökhárítót már ki is cseréltem neki, egy színazonos darabra. Azon is vannak karcok, de legalább nem törött... Innentől a többi poszt az Ő dolga lesz. Reméljük.
Itt is sok szép, balesetmentes kilómétert kívánok életem párjának.
A 145-nek kerestem méltó utódot, GT-t akartam, végül MiTo lett.
Igazi Alfa, nem gondoltam volna míg bele nem ültem.
Nekiálltam rendberakatni a gépet.
Amik cserélve lettek:
-komplett vezérlés szett, vízpumpával
-hosszbordás szíj
-szelepfedél tömítés
-féltengely gumiharangok
-első kutyacsontok
-Selénia Racing olaj
-levegő, olaj, pollenszűrő
-Tutela váltóolaj
-hűtőfolyadék
-Banner akksi
+ Főnix szőnyeg
Km: 124.000
Ha már fedél alá került az autó jobban szét mertem bontani, és levettem a lökhárítót. Hamar meg is lett, hol pisálja el az ablakmosó folyadékot a rendszer. Az elosztó Y tetején van két mici lyuk abból az egyiken szépen átenged. Nekem hirtelen az jutott eszembe, hogy kompresszorrel nyomatták meg és azért ment tönkre annyi helyen, de barátommal beszélgetve arra jutottunk, hogy inkább belefagyhatott a folyadék, és ez tette tönkre. Ideiglenesen, egy csavart rektam az Y helyére, és lekötöttem a szivattyúról a vezetékeket, hogy véletlenül se akarjon abba az irányba folyadékot tolni.
A felfele váltás a kormányról nem működik, hát szétszedtem a váltófület. Gondolom valamikor letörhették, és kihullott a belseje. bár a balost nem szedtem szét, hogy, hogyan is kéne kinéznie, de tuti hiányos...


Hála a magyar utak nagyszerű állapotának, egy híd dilatáción való áthajtás után eltört a bal első rugóm.
A szervizben azt javasolták, hogy legyenek cserélve a lengéscsillapítók is, mert nagyon el voltak korrodálva a rugótányérok.
Kayaba rugó és gyári lengéscsillapító került a kocsiba.
Kilométeróra állás: 247450 km