Blog
A hideg reggelek meghozták a nehéz indulást. Traktoros hang és füst... majdnem mint egy Omega koncerten! Öt év (három nap híján) és 63e km telt el az előző csere óta. Jól bírták! A márka maradt ugyanaz, Meyle.
276.946 Km




Ugye bár a 147 óracsoport ugyanúgy néz ki mint a GT, és a GT fekete gyűrűkkel volt szerelve. Aprópénzért szereztem egy 147 es oracsoportot, aztan 5 perc a csere. Sztem jobban kiemeli a műszereket így.

Az egy évet véletlen megtoldottam egy hónappal 13 hónap lett, 7326km-ert mentem az előző olajcsere óta
Levegőszűrő: MANN-FILTER MAC18003 (előző ugyan ez volt)
Olajszűrő: MANN-FILTER MAHU711/4X (előző ugyan ez volt)
Üzemanyag: Champion CFF100502 (előző: MEAT-DORINA MED 4829)
Pollenszűrő: VALEO VA715533 (előző ugyaz ez volt)
Olaj: Petronas Selénia WR Pure Energy 5W-30 5L (előző ugyan ez volt)
KM 200826

Cserélve lett a komplett szett:
Hosszbordás szíj: Contitech CT 6 PK 1733 (régi is ez volt)
Feszítőgörgő: INA 534061010 (régi Dayco TFO 058E)
Görgő 1: INA 532050510 (régi is ez volt)
Görgő 2: INA 532050610 (régi is ez volt)
KM 200800


Olaj csere 358.000 km (Motul 6100 synergie + 10w40) 11.190,-
Levegő szűrő (Mann filter C 2571/1) ~3.500,-
Önindító csere (az előző önindítót felújítattam) 25.000,-
Ablaktörlő szerkezet csere (ami bent volt már szétkopott) ~2.000,-
2 db új H1 izzó a tompított fényszóróba 1.000,-



A 8. tankolásnál 4774km volt, ez alatt elfogyott 256,66l üzemanyag. Ez annyi mint 5,37l/100km. Mivel egy baki miatt le kellett venni a pozitív sarut, a számláló lenullázódott, így aztán kezdhetem újra a mérést.
Az ajtót szétszedve feltűnt egy matt csík az üveg alsó részén.
Mintha homokszórva lenne.
Nos nem.
Koszszórva van, ez a rész ugyanis sose jön ki az ajtóból, így az elmúlt bő 18 év kosza ottmaradt.
Elsőre nem is sikerült letisztítani.
Ablakmosó + féktisztító + bogáreltávolító kellett hozzá.
Lehet hogy a másik oldalt is meg kellene tisztítani?
Majd télen.





Az ablakemelőt tanulmányozva egyértelmű hogy a spiáter tengely a helyén van. (1.kép)
Felfelé emeléskor a motor fogaskereke el tudja tolni magától a fogaskoszorút és ilyenkor átugrik a fog, ez adja a kerregő hangot.
Miért tudja eltolni?
A válaszért lefúrtam a tengely elnyomott felét. (2. kép)
A kiszedetten jól látni hogy egyszerűen elkopott az a rész amin forog a másik lemez. (3.kép) A kopás már akkora holtjátékot ad ami elég hogy átugorjon a fog.
Mivel nincs hegesztőm ezért másfelé indultam el - ami aztán nem vitt sehová...
Az új tengelybe fúrtam egy M8-as menetet, abba került egy csavar amivel az egészet össze szerettem volna fogatni. (4-5.kép)
A lapolt részt belereszeltem a lemezbe és erősítésként fémlapokkal megtámogattam a peremhez. Hogy a fogaskoszorútól ne tudjon elmenni egy csavarral rögzített lappal megtámasztottam. (6.kép)
Az egészet összeszorítottam a csavarral, aminek aztán levágtam a fejét. (7-8. kép)
Rugó vissza (9.kép), teszt.
Itt dőlt össze a projekt, mert a szerkezet nem fér el a csavartól, kb. 10 centi híján nem megy fel az ablak. (10.kép)
Nem marad más mint a hegesztés, de akkor már felhasználom merevítésnek a bereszelt 1mm vastag alátétet is.
folyt. köv.
u.i.
Az ablakemelő szerkezetet is fel lehet írni a "már nem kapható alkatrészek" listájára.
Nemrégen még 55-75e Ft-ért még volt, ez utóbbi a gyári ára volt...











Győrből hazafelé egy hanyag útépítésnek köszönhetően a koptatóm ha jól számolom ötödszörre tört el, így vélhetően végleg lekerült. Vásároltam 4db Eibach ültetőrugót, ami -30mm-t ültet. Vizsgabázis feketére lettek fújva ( :D ) ,és azok kerültek a -45mm-es Eibach-ok helyére. A régi rugóm eladtam.
A szerelést Totokid barátommal végeztük. Mivel minden zsírral lett összerakva, így gyönyörűen szét is jött, és zsírral is raktunk össze mindent. :)








