Blog

>> SzervizKristyon // Alfa 147 Selespeed // 2020-06-20

Ma elhoztuk a motort ami majd a beteg helyére kerül. Nem is kellett meszire menni érte, csak kb.50km. Annyit lehet tudni az előéletéről, hogy egy ugyan ilyen autóból lett kivéve, és kb. 150e.Km van benne. Élmény volt bevarázsolni, és kivarázsolni is 156-ból.
Segítség nélkül nem is ment volna, innen is nagy köszönet érte...
Mivel még mindíg nem lehetett indítani az autót, még egy kis segítséget kaptam, fedél alá löktük az autót, ezért is nagy köszönet...

>> SzervizKristyon // Alfa 147 Selespeed // 2020-06-19

Akku vásárlással indítottam a napot, 60Ah ír a könyv, persze csak kisebb, meg nagyobb volt a polcon. Ránézésre nem tűnt sokkal nagyobbnak a fizikai mérete a 70Ah-nak, ezért erre esett a választásom. Kb. 20mm-el még is csak nagyobb...
Az indítási gondokat sajnos nem oldotta meg, televágta mindenféle hibával a rendszert...
Korábban ilyet nem is láttam. Nem világít, hanem villog a motorhiba lámpa, persze az ECU hiba miatt dob váltó, és az immo hibát is.
Vettem még egy flakon fékfolyadékot is a váltórobotnak. Úgy néz ki akkor kell szintet nézni, mikor a rendszer még nem építi fel a nyomást. Azt meg csak lekötöt akkunál lehet megnézni, pár óra elteltével. Így most kapóra jött, hogy nem volt benne az akku, majd egy teljes napig. Még ellenőriztem a szervó olaj meglétét is..
Tanácsolták, hogy bontsam le a vezérmű fedelet, és ellenőrizzem a veztengelyek bütykeit, hogy rendben meg vannak-e. Látszólag rendben vannak. forgatásra szépen mozognak alattuk a hidrotőkék is...
Az autóval hazafele jövet nem szóltak az alső ajtókban a hangszórók. Hazaérve néztem meg a rádión a beállítást, teljesen a hátsó hangszórókra volt tolva a teljesítmény. Átállítottam, hogy elöl is szóljanak, de a balos, csak néha meg-meg szólalt, a jobbos meg teljesen csöndben volt. ma kezdtem el csak foglalkozni vele. Beugrott, hogy a 156-nak is az ajtóátvezető kábelének csatiját, néha meg kell egy kicsit fújkodni kontakt szprével. Itt is csak ennyi kellett, be is fújkodtam mind a négyet, és már szépen tisztán is szól mindegyik hangszóró. A csipogók irányából hiányoltam a zajt, de felvilágosítottak, hogy a Bose rendszernél az ott csak dísz...

Ui.: Akku sztornó, ment a másikba...(07.26.)

 
>> Egyébliusz // Alfa 156 2.5 V6 // 2020-06-29

A szokásos Kmét, Izsák, Páhi, Izsák, Páhi kört futottuk le alfista78rg barátommal. Ez az egyetlen valamire való út Kecskemét környékén. Szerencse, hogy mindketten a nyugati részén élünk a városnak. Kb 100km.

 
>> SzervizTommaso 159 // Alfa 159 SW TI // 2020-06-29

Akksicsere:-)

Km:261.000

 

Az első komolyabb magaslatról lefele jövet egyszer csak egy piros lámpára lettem figyelmes a műszerfalon: elkopott a fékbetét.
Az üzenet egy kicsit hihetetlennek tűnt, mert bő 20ezer km-el ezelőtt kerültek be újak. Megálltam megtapogattam, minden rendben lévőnek tűnt.
Pár km-el odébb ki is aludt a lámpa.
A következő lejtőnél (ahol azért akadt pár kanyar is) megint előjött. Aztán ahogy hűlt először csak fékezéskor, majd később véglet kialudt.
Még vagy 3-4 lejtőn eljátszotta.
Fékhatás amúgy kiváló.

Mi a fittyfene van? Ilyet még sose láttam!
Vasárnap alánéztem. Semmit sem látni.
A kopásjelző vezetéke a csatlakozónál egy kicsit "megviselt", de ép. Sehol sem ér a vashoz. A fékbetétekben még bőven van km.
Olyan mintha az átmelegedett fékpor vezetné annyira villanyt hogy bejelez a műszer.

2018.03.15-én kerültek bele ezek a Zimmermann betétek. Lehet hogy ez ilyen? Ki kellene takarítani a fékeket az Ötztal túra előtt...

 
>> EgyébFornitore // Alfa Giulia Super 200Le // 2020-06-28

Úgy látszik ami tipus hibának mondanak az valós.Piritu bejegyzése alapján nem lepett meg mikor a géptető nem nyílt fel a kar húzására.Kézzel picit benyúltam alá és akkor felpattant.Alkalmaztam a szervíz álltal is hivatalos eljárást és Wd-40 el be befúijtam a zárakat és a rend helyre állt.

 

Statisztika a GPS tracker adatai alapján:
Megtett út: 570,44 km
Teljes menetidő: 13:08
Tényleges menetidő: 8:38
Átlagsebesség: 66,09 km/óra
Max. sebesség: 131 km/óra

Hágóhelyzet PHuBi:
Megmászott magassági pontok: 73 db - ezzel átvette a vezetést
Összes megmászott magasság: 104.783 méter - ezzel a második, még mindig a Pók vezet a maga 113.099 méterével

 

Korábban az akku miatt meghiúsult a túra. Az itiner pontosítva is lett.
Reggel 7-kor elindultunk. 12 magassági pont került sorra, ebből egy (Annaberg Pass) már korábban is megvolt, de útba esett:
1110m Wastl am Wald - Hágó -Fm
976m Annaberg Pass - Hágó -Fm
970m Kernhofer Gscheid - Hágó -F
864m Rohrer Sattel - Hágó -BU
841m Pielachtaler Gscheid - Hágó -KE
854m Ochsattel - Hágó -F
778m Haselrast - Hágó -F
764m Klostertaler Gscheid - Hágó -KE
740m Ascher - Hágó -PA
662m Hals (Gebirgspass) - Hágó -F
581m Gerichtsberg Pass - Hágó -F
447m Hafnerberg - Gasthaus Semmering - Hágó -F
Végül meglátogattuk a Myra vízesést is.

Jó volt a nagy bezártság után kiszabadulni.
921 MB / 381 db fénykép
2 videó a vízesésről
39,6 GB /106 db videófájl az utazásról

 
>> SzervizSüni155 // Alfa 159 2.4 20V JTDM Q4 TI // 2020-06-28

Nógrádsápról elindulva kivillant az aksi jel, töltés nincs, de haza hozott minket. Holnap mehet a generátor kergetés.

 
>> Egyébliusz // Alfa 159 2.0 JTDm 170Le // 2020-06-28

Mikor 2016-ban elhoztam az autót feltűnt, hogy a jobb külső tükör autópálya tempónál remeg, kicsit zörög. Nem volt létfontosságú ügy, de most beszereztem egy gyári bontott tükröt.