Blog
Hétfőn kicsit kelletlenül zárta be PHuBi a tetejét így ma ránéztem a vezérlésre. Az élőadatokat lekérdezve a szokásos fedélcsukás érzékelő gondot mutatta. Most épp a jobb oldalon. Párszor megjáratva helyreállt a rend, szóval semmi komoly csak megmacskásodott a ritka használat miatt.
KKL csati + 3 PIN átalakítót használtam és a MES a "sima" TS16V-nél találta meg a kapcsolatot.
A következő a navi mozgatható rögzítése volt, mert az ideiglenes megoldással nem tudtam magam felé fordítani. Feláldoztam egy gömbcsukló részt a sok közül.
Ez lesz a végleges, mert erre a telótartót is rá lehet majd pattintani.
A fém tartó részt is lehet egyszerűsíteni majd, mert nem kell a 7"-osat tartania.


Vadonatúj került beépítésre, megelégeltem a gyári újítgatását.
Teljes hosszán villog, nem csak 3 pontban. Aliexpresses kínai cucc, de kivitelben, fényerőben teljesen rendben van, E jeles. Az átlátszó, nem futófényes verziót rendeltem. Az alap műanyag fekete, így egy picit még ez is sötétebb a gyárinál. Tetszik.



Feltettem a nyári gumikat, kipucoltam a kocsit, és eltettem a garázsba. Innentől kiveszem a napi használatból, csak hosszabb utakra ülök majd bele. A napi szaladgálásra vettem egy furgont.
79040 km

Ma megjött a győri szakálmetálhoz a rendelt hajtókar- és főtengely csapágy készlet. Rendeltem még egy új olajleeresztő csavart is.
Nemsokára jön a műszaki az NKH-nál és az új rendszámhoz új keretet is vettem. Sikerükt találni reklám menteset és drága sem volt.




Úgy nézett ki hogy ma enged egy kicsit az eső, lehetőség lenne gurulni egyet. Régóta szemeztem Esztergommal és délutánig nem mondtak arra esőt, így terveztem egy AlfaCity nosztalgiakört:
- Pancho Aréna,
- egy lakóház mellette,
- Zsámbéki Romtemplom,
- Üvegtigris,
- Esztergom - Bazilika,
- Komárom erőd.
380 km, bő 6 óra.
8-kor terveztem az indulást. Ki is jártam a kapu elé az udvarról és ekkor jött PHuBi a meglepetéssel...
Szóval a jobb oldali ajtót alig tudtam kinyitni, becsukni meg sehogy mert az üveg felső széle beleakadt a tető szélébe. Az ablakot nem húzta le amikor kinyitottam az ajtót. Az ablakemelővel működik az ablak.
Így nem lehet elindulni, szétkaptam az ajtót.
Miután mindent szétszedtem és megmozgattam egyértelmű volt hogy a rendszer nem veszi észre hogy kinyitottam az ajtót. Mintha a zárban nem kapcsolna a kapcsoló. Csati szét, rámértem és működik! Visszadugtam, nem. Újra mérve megint jó, összedug és innentől már helyreállt a rend.
Már csak mindent be kell állítani, mert elég sok dolgot eltekergettem.
Az ablakot sikerült beállítani, jobban a helyén van mint eredetileg volt.
A gond csak az hogy eltelt bő két óra és már csak az esőre érnénk a tervezett helyre.
Szóval egy kirándulás lett belőle Balatonfüredre és Tihanyba.
Füred előtt kinyitottuk a tetőt erre rögtön esni kezdett. Ebéd alatt még jobban rázendített, innentől esőben jöttünk haza.
Tegnap az út előtt tesztként beszereltem az iGO-navit és ma rájöttem hogy kár volt az online navival bohóckodni. A "2021 Nagy Túra" is vele lesz lebonyolítva.

Fa mintás lett korábban a műszerfal középső eleme, de a napsütés hatására a két szellőző közötti ív negatív része kiegyenesedett. Ma leszedtem a fóliát és megtakarítottam a ragasztótól amit a fólia hagyott maga után. Nekem így is nyerő :))





Az előző posztban említett kuplung gondot a főhenger okozta. Ez rögtön kiderült, amint Csöri belenézett mindent látó szemével.
Az első tünet az volt, hogy a kuplungpedál rugójának a felét a szőnyegen találtam meg. Gyors internettúrás után arra jutottam, hogy ennek még nem kellene különösebb problémát okoznia, nekem viszont nagyon is akadt problémám. Hiába tapostam padlóig (és tovább) a pedált, nem emelt ki rendesen. Akadós és recsegős váltások kísérték a legutóbbi kilométereket.
A lényeg lényege lényegében, hogy akadt új főhenger és némi akarással a rugó is működőképessé változott. Megint lehet szépen váltani.
Várpalotáról hazafelé még egy ős Giulia és egy Spider is szembe jött, szóval teljesen megérte a kiruccanás. :)
kilométeróra állása: 214 930


