Blog

>> Tuning és extraG-MANN🍀 // Alfa Giulia Veloce Ti Q4 280 LE MY21 // 2021-08-10

Majdnem el is felejtettem, hogy természetesen felkerültek erre a Giuliara is a Supersprint kiegészítők. Hátsó dob, középső cső és szűkítő. Jár ennek az álom autónak egy picit karakteresebb olasz prémium hang is 🙂

 
>> Tuning és extraHalesz // Alfa Giulia Super 200 Le // 2021-08-10

Végre! Pont egy éve terveztem már, hogy a dupla kipufogó helyére bekerüljön a Supersprint rendszer (hátsó dob + középcső + szűkítő).

Most végre megvalósult.

A "Sport" fantázianevűt választottam, amely több barátom autóján biztonyított már - Bazsi, G-MANN, VeloceTB. Igaz ezek Velocék, de a Superspint ugyanazt a dobot adja a 200 lovas Giuliához is.

Végre olyan a hangja az autónak, amilyennek gyárilag kellett volna lennie. Ezt már többször elmondtam a Giulia tesztvideóimban, hogy a motorhangot tökéletesre hangolták, de egy kicsit több hangélmény kellett volna a kipufogók felől is. Most már megvan! :)

A Supersprint oldalán itt találod ezt a modellt. Vigyázz, mert a későbbi (részecskeszűrős) Superekhez már másfajta kell.

A kipufogót a Premium Car Design-tól rendeltem, pár nap alatt meg is volt, és még AlfaCity előtt bekerült. Azóta eltelt párszáz kilométer és tovább mélyült a hangja is. Imádom! :)

Ezúton is köszönöm Tibinek, hogy az elmúlt egy évre kölcsönadta nekem a dupla kipufogóját :)

>> SzervizSanyahp // Alfa MiTo 1.4 T 155le // 2021-08-10

Termosztát csere után még mindig be-be jött az utastérbe hűrőfolyadék szag és a kiegyenlítő tartályból is fogyott a víz. Ekkorra már kiderült, hogy lyukas a hűtő. Ezt otthon én megcsináltam. Jó móka volt.😅

Cserélt dolgok:
Vízhűtő
Pár csavar
Hűtőfolyadék

 
>> Tuning és extragyml // Alfa 156 SportWagon // 2021-08-06

Mivel a korábbi tervem nem működött, de a 3.0 igényli az olajhűtést, ezért vettem egy komplett szettet.
Az eredeti összetétele a 4. képen látható. Ezt nekem annyival módosítani kellett, hogy egy termosztátos MOCAL adapterről vezetem el az olajcsöveket. Mivel a gyári hőcserélő egy mélyedésben van, ezért az adapter alá kellett egy szendvics adapter is, viszont ide a hőjeladót is be tudom csavarozni.
Mivel a MOCAL angol cucc, ezért kellett venni még a csövekhez egy pár metrikus átalakítót is.
Alapból a szett a minőségéhez képest nagyon olcsónak számít szerintem, de így azért már elég húzós ára van.
Ahonnan vettem az egy webshop, de a srácoknak van Alsóörsön egy műhelye ahol építik a főként drift autókat, én ott vettem át. Többek között ott volt a Junkwagon BMW is, ami a Laptimeingban szerepelt nemrég. Állításuk szerint utoljára egy 280 lovas turbós Nissan S14be rakták be ezt a szettet és ott elég volt ez a hűtés. Remélhetőleg nálam is elég lesz. Megpróbálom a jobb oldali kerék elé rakni ahol a GTA-ban is van és egy csővel plusz levegőt rávezetni.

 
>> Tuning és extragyml // Alfa 156 SportWagon // 2021-08-10

Kicseréltem a differenciálművet a korábban vásárolt Q2-re. A csapágyakat a sütőben melegítve, a Q2-t pedig a fagyasztóban lehűtve simán ment a dolog. Az egyik szimmeringet kellett csak cserélni mert a másik újszerűnek nézett ki. A gyári hézagoló gyűrű is elég lett hozzá, ebből nem kellett újat vágatni. A végén kapott még egy festést szintén a Hammerite smooth silverből. Majdnem egy egész dobozzal ráfújtam.

 

A képek...

 

Irány a Garda tó!
270 km - négy és fél óra kocsikázás volt a mai program.

Reggeli előtt a szállodából sikerült meglátnunk a legelőre menő tehéncsordát, eddig ilyet csak otthon láttam régebben a faluban.

Reggeli után a vámszabad területet határoló két hágót másztuk meg:
2.208 m - Passo d' Eira
2.291 m - Passo di Foscagno

Pihenésképp Bormióban felmentünk a 3.012 méter magas Bormio 3000 hegyre.

Innen kezdődött az út másik sarokpontja a Stelvio hágó. Pár nap híján 10 éve jártunk először itt, akkor a másik oldalról jöttünk. Valahol ott indult a hegyi kabriózással töltött nyaralások sora és a hágóvadászat. Visszagondolva sok szépet láthattunk, megérte.
Szóval a Stelvio előtt kis kitérőt tettünk a 2.501 méter magas Umbrailpass-ra, ami egyben a svájci határ is, de nem mentünk át.
Stelvio a maga 2.758 méterével egy gondot jelentett, rengetegen voltak, nem tudtam a táblával közös képet csinálni. Még a sílift is ment, síelők is voltak.
Újdonság volt hogy felmentünk a 2.800 méter magas "Tibet Hütte"-hoz, ami a nyilvántartásom szerint a negyedik legmagasabb autóval elérhető pont. A Stelvio a hetedik elérhető legmagasabb pont és a második legmagasabb hágó.
A túlsó oldalon lefelé megálltunk a 2.188 méter magasan fekvő Berghof Franzenshöhe hotelnél. A Stelvióra felvezető út festői hátteret adott az ebédhez.
Volt még egy megálló egy kávé erejéig betervezve, az 1.875 méter magas Ristorante Rocca Bianca. Itt nem volt parkoló, úgyhogy kimaradt.
Nem maradt ki a Forte Gomagoi - útzáró erőd a Stelvion.
Még 190 km várt ránk a következő szállásig: Hotel Campagnola - Malcesine
Itt egy kiadós vacsorával tettük fel a pontot a mai napra.

 
>> Szervizmate59 // Alfa Spider / GTV 3.0 v6 // 2021-08-08

Motul olaj és szűrők cseréje
Km.: 176.000

 
>> EgyébPiritu - 1.000.000 // Alfa Giulia 2.0 Super // 2021-08-08

Csak úgy...

 
>> Egyébcarver // Alfa Giulia 2.0 Super 200 // 2021-08-12

Első nap több mint a felét megtettük az útnak, második napra kicsit több mint 700 km maradt. Még egy tankolás Karlsruhe környékén, feltételeztem Franciaországban drágább lesz a benzin (nem volt nagy különbség, Németország, Franciaország, Olaszország, bár régiónként vannak kisebb eltérések, nagyjából hasonló árban vannak, Szlovénia viszont lényegesen olcsóbb - lett volna. A legtöbb országban lehet 30-40 centet is spórolni ha nem az autópályán tankol az ember, Franciaországban azonban érdekes módon nincs akkora különbség a pályán lévő árak és a vidéki kutak között).

Tankolás után megint nem keveredünk fel az autópályára, de itt már nem lepett meg mert hallgattam a német közlekedési híreket és tudtuk, hogy dugó van a határon. Megint úgy jutottunk át Franciaországba hogy nemhogy határőrt de bódét sem láttunk. Kár volt ennyire készülni a határátlépésekre...

Colmar hamarabb jött mint az út fele, de egy olyan városka, amit akkor is érdemes útba ejteni ha 100km-es kitérőt kéne tenni. Az interneten fellelhető képeket nézve úgy éreztem azok biztos erősen photosoppolva vannak, de a színeken túl nem kellett sok mindent megváltoztatni, a városka tényleg úgy néz ki mintha valami mese díszlete lenne. Érdemes rászervezni az utazást ha az ember a környéken jár.

Mielőtt megérkezünk a barátainkhoz, keresztül megyünk Auxerre-en. Ahogy áthajtunk a városon látszik a városka gyönyörű katedrálisa és bár megint egész nap úton voltunk, nem bírom megállni, hogy ne álljunk meg körülnézni. A fiamnak ez már sok volt a jóból, de a lányok azonnal kaphatók voltak még egy sétára. Nem bántuk meg :)