Blog
Februárban már elég jól körvonalazódott a túra, de igazából most állt össze:
- a tervezet jelenleg a 45. változatánál tart,
- 7 állam: Magyarország - Ausztria - Olaszország - Svájc - Franciaország - Monaco - Seborga
- 3.745 tervezett km
- 7 szállás (2 Olaszország, 1 Svájc, 4 Franciaország) - mindegyik lefoglalva
- majdnem mindent sikerült beterveznem amit szerettem volna. Az idei túra újdonságai a panorámautak lesznek, elsősorban Franciaországban. (pl. D211A)
- a Montvernier Straße-t is sikerült betervezni (2. kép)
- meglátogatjuk Franciaország legnagyobb vízierőművét a Grand Maison gátnál és az alatta lévő tónál. (1800MW - összehasonlításként, ha jól emlékszem Paks jelenleg 2000 MW)
- legnagyobb gond a Tour de France, de az útvonalak összevetése során kiderült hogy nincs találkozási pont.
- 44 magassági pont (összesen 81.586 méter), ebből 38 PHuBival (összesen: 65.519 méter), a többi "gyalog":
3883m Matterhorn Glacier Paradise - Végpont Felvonó Gyalog -mFÁ
2939m Trockener - Végpont Felvonó Gyalog -mFÁ
X2802m Cime de la Bonette - Hágó -mEM
2744m Col Agnel - Colle dell'Agnello - Hágó -mKŐ
X2715m Col de la Bonette - Hágó -SZ
X2680m Restefond-Pass - Hágó -Bunker
X2642m Col du Galibier - Hágó -Fm
2583m Furgg Schwarzsee - Végpont Felvonó Gyalog -mFÁ
2556m 2556m Tunnel du Galibier - Hágó -Bm
X2556m Refuge du Galiber - Hágó -Bm
X2513m Granges-Pass - Hágó -PA
2385m 2385 L'Index - Végpont Felvonó Gyalog -mFÁ
2380m Tramway du Mont-Blanc - 2380m Terminus du Nid d'Aigle - Végpont Felvonó Gyalog -mFÁ
X2360m Col d'Izoard - Hágó -Fm
2350m Col de la Lombarde - Hágó -BmEM
2290m Refuge Napoléon du Col d'Izoard - Hágó -mFÁ
X2220m Platriere-Pass - Hágó -Bm
X2109m Col de Vars - Hágó -FekmF
2048m Moosalp - Hágó -F
X2006m Simplonpass - Hágó -KmFÁ
1970m Gueulaz-Pass - Hágó -
1894m 1894m - La Flégère - Végpont Felvonó Gyalog -mFÁ
1698m Lac de Grand Maison duzzasztó - Hágó -GÁT
1613m Col de la Colombière - Hágó -
1607m Col de Turini - Hágó -KmEM
X1566m Col du Télégraphe - Hágó -KmF
X1527m Col de la Forclaz - Hágó -Fm
1509m Jaunpass - Hágó -Km
1500m Col St. Martin - Hágó -Fm
1477m Col de la Croix-Fry - Hágó -Bm
X1451m Col des Montets - Hágó -Fm
1445m Col des Mosses - Hágó -Km
1291m Col de Romme - Hágó -Bkm
X1235m Grand Montets induló állomás - Végpont -FÁ
1157m Col de la Forclaz-Montmin - Hágó -Fem
1134m Col du Granier - Skm - Hágó -Fm
1044m Barrage du Chambon - Hágó -Fm
956m Col de St Jean de Sixt - Hágó -Fem
909m Passo Ghimbegna - Hágó -ÚT
907m Col de Tamié - Hágó -Fem
796m Montvernier-Straße - Végpont -
770m 770m Eau d'Olle duzzasztó - Hágó -GÁT
706m Castillon-Pass - Hágó -Fem
660m Pas du Frou - Hágó -Fe
(Az X-el jelöltek ár korábban is megvoltak, de most is útba esnek.)


Olaj (Selenia 20K)+ szűrő + leeresztő csavar
151.126 km
Eddig a tűzfal felőli hengerfej vezérlés oldali sarkánál a kivezetésből egy hosszú cső vezette el a kartergázt 2 Y elemmel elosztva. Először egy lecsapató tartályra csatlakoott, majd a levegőgyűjtő felett átvezetve a szelepfedél szemben levő sarkába és a gumi szívócsőbe csatlakozott. Ez az EU2 variánsé. Ez a hosszú 4 végződésű cső műanyag cső már nem kapható, a bontott darabok hasonlóan repedezettek mint az enyém. Szilikon csőben találtam ilyet Angliából, de kb 70-80 ezer Huf-ba kerül átszámítva.
Az EU3-hoz hasonlóan most a szelepfedél tűzfal felőli kivezetése közvetlenül a lecsapató tartályra csatlakozik, majd onnan a levegőgyűjtőbe. A frontend felőli kivezetés pedig direktben a gumi szívócsőre van kötve.

Január óta mióta használom az autót belement közel 10000 km.
Úgyhogy megejtették az olaj és a szűrő cseréjét, ha már a toronycsapágy csere miatt úgy is szervizelni kellett.
Olaj ismét Selenia került bele.
Km óra állása: 201667 km

Kormány tekerésnél kattogó hang jött a bal elejéről.
Ez a toronycsapágy és a szilent cserével orvosolva lett.
Km óra állása: 201667 km




Nyári gumi vissza
km 168.225
A téli nagy szerelés során bizalmat adtam a balansztengelyek szíjfeszítőjének és nem cseréltem ki. Mondván nincs benne 30ezer, mi baja lehet?
Hát megmutatta hogy lehet...
A márciusi nyitótúrák után erős csapágyhanggal jelezte hogy már unja a banánt.
Beszereztem és nekiálltam a cserének.
Azért trükkös a dolog mert feszítéskor elmennek a pozíciók. Az új szíjon nem véletlenül vannak jelölések, de ezek nekem már lekoptak...
Az ötödik próbálkozás után összejelöltem és már sikerült is.
91.172 km







Végül eljött az amire építettem az autót. 23-án eljutottam végre vele a Hungaroringre. Sajnos esős idő volt reggel ezért egész délelőtt vizes pályán köröztek az autók. Én 3 futamra vettem jegyet és a 110 kW feletti 2es csoportba. Teljes mértékben nem tartják be a résztvevők ezt a beosztást, de itt nem sok az enyémnél "gyengébb" autó volt.
Maga a pályanap nagyon nagy élmény volt nekem még ilyen körülmények között is. Mivel ez volt az első alkalom és a vizes pálya sem könnyítette a dolgom, ezért az elsődleges cél az volt, hogy megtanuljam az íveket, megismerjem az autót és persze le is teszteljem hogy mennyire bírja ezt a fajta igénybevételt. Mértem a köridőket is, de az autó sokkal többet "tud" mint én, ezért a fejlődés lett volna a fő cél. A legjobb időm 2:45.91 lett Harrys Laptimerrel és Iphoneal mérve. Az is világossá vált, hogy hiába van valakinek gyors autója ha nem tudja kihasználni, mert például a gyönyörűszép sárga Lotus is csak az egyenesekben tudott elhagyni pedig nagyon szépen mozgott, egy kék Mustangot is utólértem a kanyarokban és két fehér Golf7 GTI (széria) sem hagyott ott. Ők mind első alkalommal voltak.
Az autó minden komolyabb probléma nélkül bírta a pályanapot. Az olajhőmérsékletre próbáltam nagyon figyelni, de továbbra sem tudom hogy mennyire bízhatok a műszerben. A vízhőfok egy-egy gyors kör után sem ment 90 fölé, de az olaj a 130-at elhagyta. Viszont arra lettem figyelmes hogy ha lekapcsolom a fényszórókat akkor kb 10 Celsiust visszaugrik. Vagyis a kabinban levő feszültségesés elég nagy mértékben befolyásolja hogy mit mutat. Viszont mivel a víz nem melegedett ezért olyan nagy jelentőséget ennek sem tulajdonítottam.
Az eddigi tapasztalatokat összegezve:
A sperr a legjobb befektetés egy V6-hoz. Nagyon szépen mozgatja az autó elejét és eltünteti az alulkormányzottságot. A GTA stabilizátorok szerintem elég vastagok, szépen mozdul az autó hátulja, a Michelin CUP-ok száradó pályán egyre jobban tapadtak 2.5 Bar-os meleg nyomás mellett. Kell egy tempomat a 300 km-es autópályázásra és kell egy jó sofőr.







Kimentem a győrújbaráti bontóba mert hiányzik 2 db műanyag burkolat. Van 1 db kék 156 SW TS és 2 db 147-es (egy diesel és egy TS). Sikerült több mindent vennem, belátom néhány dolgot talán teljesen feleslegesen, de nem tudtam otthagyni.
A jobb és bal kerékjárati ívben hiányzott a burkolat ami a motort/váltót takarja oldalról és alulról az alsó burkolat is hozzá van csavarozva. Emellett vettem még egy fényszórómosós ablakmosótartályt két motorral, egy pozitív akkusarut a műanyag házzal és biztosítékokkal, egy ködlámpa burkolatot, mindkét alumínium felső tartót amire a lengőkarok vannak csavarozva (egyiken rajta is van és talán használható lenne), egy tempomatos kormánykapcsolót légzsákátvezetővel, az akksitálcához egy gurtni lefogatót ami sajnos el van vágva, egy ABS csatlakozó tartót és egy 147esből származó Bose mélynyomót erősítővel.

0
723
Fórum
Friss topicok
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Giulia
- Alfa reklám
- Alfa történelem, híres ...
- MiTo
- Coffee - Minden ami kávé
- Stelvio
- Spider
- 4C
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV