Blog

>> AutóápolásGolyszi // Alfa Giulietta distinctive 1.4Tb // 2015-07-01

Ma megjöttek a várva várt szőnyegek és a csomagtér tálca.
Csini lett!

 
>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2015-07-01

Tegnap egy beszállás alkalmával arra lettem figyelmes, hogy a bal 1 kilincs nem megy vissza a helyére, fenn akad. Először azt hittem el is tört. Szerencsére az ajtó záródik, belülről nyílik is, ám így nem maradhat! Gyorsan szétkaptam és meg is leltem a hiba okát. Valamilyen okból kifolyólag (nyilván a tervezett avultatás) a komplett fém zárszerkezetbe elhelyeztek 2, azaz kettő darab kis műanyag patentot, melyből az egyik fontosabb és rugó által feszített helyen van és eddig bírta. Warbi Gyurival kitárgyaltuk a dolgot, merthogy Ő is már átesett eme problémán, de nekem a hiányosabb (hiányzó műanyag borítás) készlet miatt más megoldást kellett keresnem. Arra gondoltam, hogy beszegecselem óvatosan és amikor nekiálltam keresgélni a polcaimon a szegecset, kezembe került egy szélesebb, amolyan alátétfejű csavar, ami ráadásul pont passzolt is a furatba, tehát finoman próbálgatva belehajtottam és láss csodát, remek! Funkcionál! Elsőre ezt a megoldást elvetettem, mert attól féltem, hogy a csavar kihajtódik a kar forgató mozgása miatt, de kissé megkentem és akkora erők nem dolgoznak ott, így sikerült. Remélem most már sokáig bírja, sőt...! :)
2015.08.01.- újabb probléma: most az utolsó képen látható kis műanyag rudazatrögzítő patent, minden korábbi furfang ellenére folyamatosan kiugrál és ily módon szabotálja az ajtó izgalom mentes nyitását. Patent depoban szerencsére kapható, de jelen esetben gyorsan kell, hogy működjön és momentán útba sem esik a cím, tehát más megoldás kell... ami végül egy alátét személyében testesült meg, melyet a kis patentunkra pattintottam hátulról, így tartva helyzetben azt. Egyelőre működik, remélem sokáig, ám ha a depo felé járok, azért beszerzek ilyesféléket is. :)

 
>> Tuning és extratomek_ // Alfa Alfasud 1.5 Ti // 2015-07-01

Cromodora CD 56

 
>> SzervizTasy // Alfa 147 JTD 16V // 2015-06-30

184201 km Vezérlés+vízpumpa ,hosszbordás szíj ,összes szürö polen is ,kézifék bowden 95000 ft multkor lette cserélve stab pálcák elöl .

 

Klímát fel kellett tölteni, mert kevés volt benne a gáz és nem igen akarta a hideget fújni. Pollenszűrő is cserélve lett és elnyomtam benne egy motipos klíma frissítőt. Jöhet a meleg :).
Kapott a kocsi Osram izzókat tompítottat és távolságit egyaránt.
Km óra állása: 209200

 
>> Tuning és extraJorjie // Alfa 146 1.9 JTD // 2015-06-30

Fiat Stilo 16"-os felni és Bridgestone Turanza 205/45r16 gumik.
Amint felkerült, hívtam GT-t hogy kérek Alfás matricát a felni közepére :-)

 
>> SzervizcZ // Alfa 166 2.4 JTD 150LE // 2015-06-29

Hát picit pislogtam mikor 300 000-et elérte az óra (280 000km-rel vettem), az olajnak elvileg 20ezret kéne kibírnia de nem hagytam tovább 13ezernél.Alco szűrőt senki ne tegyen bele fujj kicsi ereszt áh...

MANN olaj szűrő 2 600HUF
TOTAL Quartz 9000 5w40 8 000HUF
Filtron légsz.: 1 970HUF
Filtron üza. sz.:1 792HUF
ZAFFO pollen sz.:3 832HUF
szállítás 860 HUF

a Zaffo Pollenszűrőt mindenkinek ajánlom! nem kell szerencsétlenkedni a keretbe illesztgetéssel, csak a régit kivenni ezt meg bele és perfetto italiano

 
>> SzervizHáPé // Alfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2015-06-29

Addig addig idegesített a tempomat működésképtelensége, hogy elkezdtem olvasgatni a fórumokban mi lehet a gond. Megtaláltam, hogy több cartársnak is volt hasonló problémája, amit a kuplungpedál kapcsolója okozott. Megnéztem hát a pedál felett elhelyezkedő kapcsolót, ami tökig be volt nyomva. Mivel a múltkor elég sok művelet történt a pedálok környékén, biztos benyomódott. A megoldást Kristyon cartárstól kaptam meg, nem kell szétszedni, nem kell cserélni, csak a kapcsoló fehér szárát valahogyan próbáljam meg kihúzni.
Ez sikerült is és láss csodát, újra van tempomatom és a P0704es kód sem tért már vissza a hibakódok törlése után. A képeket Kristyon cartárstól "loptam" remélem nem haragszik meg érte. A segítségét pedig külön nagyon köszönöm!!

 
>> SzervizHáPé // Alfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2015-06-22

Elindultunk Egerszalókra párommal egy hosszú hétvégére. Első észrevétel az autópályán, hogy nem működik a tempomatom, sőt, a visszajelző zöld ikon sem világított minden bekapcsolásnál. Az igazi idegbajt viszont az autó megtorpanása okozta kb. 150km megtétele után. Motor hibakód az órán és a központi kijelzőn, izzításjelző "kukac" elkezdett villogni, a fordulatszám leesett, az autó pedig elkezdett rángatni, mintha rossz lenne az üzemanyag. Meg persze nem álltunk, hisz 130as tempóval mentünk végig, igaz az idegbaj kerülgetett. Megérkezés után az autót újraindítva hibakódok a kijelzőkről el is tüntek. Hibakód olvasás mobillal, az alábbi hibákat találtam:
P0683: ez eddig is volt, okát a mai napig nem találom
P0685: main relay, hogy ez melyik relé, csak tippem volt, az akku előtti elektronikus befecskendezés vagy az üzemanyag pumpa reléje.
P0704: kuplungpedál elektronikus áramkör
P0504: fékpedál elektronikus áramkör
Persze másnap kirándultunk Egerbe, hazaúton a szállásig ismét torpanás, motorhiba stb.
Hétfőn hazaúton ismét, kétszer is ilyen hiba. Az ideg majd szétvetett!!!
Hazérkezvén este nekiestem és szétszedtem az autót. Volt itthon bontóból mindenféle relém és egy izzítórelém is. Izzítórelét kicseréltem, valamint egy nagy fekete és egy kicsi piros relét is, az egyik az elektronikus befecskendezés a másik az üzemanyag pumpa reléje. Azóta ezt a hibát nem csinálta. Úgy látszik sorban halnak meg a relék az akkum előtt, hisz a múltkor 2 másik relét is kellett itt cserélnem.

 
>> SzervizHáPé // Alfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2015-06-09

A hétvégén megtett km-ek alatt éreztem, hogy a fék még mindig rakoncátlankodik és néha-néha érezni a lámpáknál való állásnál, hogy picit fog, valamint a fékek eléggé forrósodnak. Vissza is vittem Csőrihez a járgányt, hisz lelkiismeretesen visszavárt, idegesítette a dolog. Szegények két napig dolgoztak a kocsin, első körben az abs kockára gyanakodtak, hogy esetleg egy leragadt szelep okozhatja a galibát. A harmadik napon aztán maradt az első gondolat, nincs más, mint a fékszervo a ludas. Három bontóban is utánaérdeklődve, sorozatszám meg miegymás, az Alfadepoban Pesten találtunk egy 2004es járgányból származó, jó állapotú dobot, eléggé jó, 15000 ft + posta áron. A mesterek szétszedék a féket teljesen, megkapta az új fékszervó dobot a kocsi, újra légtelenítés és friss olaj és rendben is lett a járgány.
Hogy mi okozhatta eme hibát, máig talány, az biztos, hogy Csőri és Józsi bácsi nagyon sokat tettek azért, hogy a kocsi ismét a megszokott módon rendben legyen. Arról nem is beszélve, hogy az eddig is megszokott kiváló minőségű munkáért eléggé baráti árat fizettem! Köszönöm innen is!