Blog

Vásároltam egy-két kenőanyagot a kedvenc gyártómtól:
Selénia WR Diesel 5W30 - 6 liter
Selénia Racing 10w60 - 5 liter (a TS-be)
Tutela Performance 5 DOT 5 fékfolyadék - fél liter
Tutela Transmission Matryx 75W80 - 3 liter
Valamint munkahelyről hoztam haza pár liter Paraflu 11 hűtőfolyadékot.

 

Tegnap éjjel útnak indultam egy német nagyvárosban. Pontosabban "A német autógyártás fővárosában". Az autó nemrég volt lemosva és a japán wax így sok év után is megőrizte "bőre hamvasságát". A blu cosmo szín pedig szintén nem mindennapi.

Szóval elindultam ezzel a csillogó autóval. Az utcán alig voltak emberek. De aki volt, az átlalában megpihentette pár pillanatra szemét az Autón.

Mentem tovább, lassan kiértem a városból, a dízelmotor hangja belül már egy jobban sikerült benzinesére hasonlított. A gyári xenon bevilágította a pályát, reflektorra szokás szerint nem volt szükség. Szélzaj alig-alig szűrődött be.

A gázpedál enyhe megérintésére is meglódult az autó. Nem aszfaltszaggató módon, csak annyira, hogy érezni lehetett, ez a motor összhangban van az autóval.

Egy hosszú, kanyargós emelkedőn is kötelességtudóan tette a dolgát. Az autó kapaszkodott fel a hegyre és közben tapadt az útra. Semmi jele nem volt annak, hogy itt átlagon felüli megpróbáltatásról van szó.

...folyt. köv.

Az autó hamarosan 15 éves lesz. Én pedig azon tűnődtem, hogy ez, hogyan lehet ennyire jó? És, hogy vajon más márkáknál is így van-e ez, még 10 együtt töltött év után is? Mert ennél az autónál bizony ez a helyzet.

 

Elég későre nyújtottuk, de végül felkerültek a nyári tappancsok :)
Km: 191.066

 

Motorolaj: Selenia WR Pure Energy 5w30
Km: 194.664

>> Tuning és extraAndrea147 // Alfa 147 1.9 jtd // 2015-07-03

Narancsról-ezüstre

>> Tuning és extraBéci Ɨ|ѯ // Alfa 145 1.6 Boxer Kis Sárkány // 2015-07-02

Sikerült szert tennem az olasz e-bay-ről egy vadonatúj gyári sebességváltó gombra, pik-pakk be is raktam. Nagyon jól néz ki. :)

 

Az egy évnyi állás után sajnos lemerült az aksi, de annyira meghalt, hogy már tölteni sem lehetett. Szóval vennem kellett egy újat, de most legalább 52 Ah-sat vettem az eddigi 44-es helyett, ami egyébként is kicsinek bizonyult. Varta zselés, remélem sokáig bírja majd.

 
>> Tuning és extraBéci Ɨ|ѯ // Alfa 145 1.6 Boxer Kis Sárkány // 2014-07-03

Hosszú nézelődés és sok-sok fórum elolvasása után született a döntés, hogy ezt a zárt rendszerű légszűrőt építem be a kocsiba. Nem egy olcsó darab, de a direktszűrők közül ez talán a legbiztonságosabb a motorra nézve. Meghát ezt használják a WTCC-ben, annyira rossz nem lehet. A beépitést az Il Topolino végezte.
Tapasztalat: főleg magasabb fordulatszám tartományban jobban húz, 4000-es fordulat felett pedig iszonyat jó hangja van. :)

 

Cserélve pár alkatrész...Galaxikális ( 3 napos ) űrcumi után de azért alakulgat:-)
Fékek komplett csere, első telók komplett, új rugók, toronycsapágyak alsó-felső jobb első kerékcsapágy ( SKF ), OMP betétek, Wezmoto fém fékcsövek, felkerültek a gurulók is, futómű beállítva.Cserélni kell még fékerő szabályozót hátul, meg a 2 hátsó betét még úton..
Horváth Futóműszervíz, Diósjenő.

>> SzervizOtto // Alfa 145 1.6 boxer Zender // 2015-06-18

Új lengőkarok...
Új kipufogó. Elveszítette felnőttes hangját.