Blog

>> Tuning és extraBéci Ɨ|ѯ // Alfa 145 1.6 Boxer Kis Sárkány // 2015-07-05

Több évig tartó keresés és kutatás után, Alexandro catrtárs segítségével végre találtam és meg is szereztem egy utolsó évjáratos QV világos bőr belsőjét. Ma be is raktam, egyszerűen gyönyörű... Nagyon régi álmom vált ma valóra. :-)

 
>> SzervizBécó // Alfa 156 sw // 2015-07-05

Most kapott az autóm 2 db hátsó lengéscsillapítót, ki lettek cserélve a stabilizátorrudak. Ki lett cserélve a kézifékkötél, mind a 3 rész, nehezen tudtam behúzni, most, hogy magas a hőmérséklet, de télen meg sem moccant. Most lett kicserélve a turbócsövem, az alsó.Jelenleg 211000km van a kocsiban.
Ha már le lettek szerelve a hátsó kerekek, egyszerre megtörtént a hátsó fékek felújítása is: a tárcsákat felszabályozták, s ki lettek cserélve a betétek textar betétekre.

 
>> Szerviznorbi0409 // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2015-07-04

Megtörtént az olaj + olajszűrő és a levegőszűrő cseréje.

Motorolaj: Castrol EDGE 5W40 Titanium FST (TD) - 12.500 Ft
Olajszűrő: UFI - 2.900 Ft
Levegőszűrő: Mahle - 5.660 Ft

Munkadíj: 5.000 Ft
Szomorúan láttam a segédkeretet, hogy milyen állapotban van...viszont legalább az kiderült, hogy futómű, turbó és váltó területen minden rendben van, szivárgás sincs. (kivéve a turbónál egy egészséges mértékben) :)

Hozzátenném még, hogy ezzel az olajjal, mint ahogy többen is mondták, valóban halkabban jár a motor. :)

 
>> Egyébindi69 // Alfa 156 1.6ts 16v // 2015-07-04

Nem akartam írogatni, de most mégis rászánom magam. Tehát nagy vonalakban a két év alatt mentem 23 000 km-t. 10 000-nél volt egy első lengőkar ( lemförder ) csere, aztán lambda szonda, majd beszívott levegő hőmérő csere. Közben lett új műszaki, simán vette az akadályt. Olaj csere, meg lég és pollen szűrő. szerintem nem sok a korához képest

 
>> EseményG-MANN🍀 // Alfa Giulietta 1.75 TBi QV 235 // 2015-07-04

2015.07.11. Balatonfüred

 

Amióta beraktam a sport shiftert gondolkoztam a váltóolaj cserén mivel hidegen még rosszabb lett az 1-2 kapcsolása. A külföldi fórumokat olvasva kiderült, hogy a Giu váltójával konstrukciós gondok vannak nagyon sok a váltócsere és ott már sokan Castrol hajtóműolajat használnak a kapcsolási problémák enyhítésére. Ezen felbuzdulva vettem a Bárdinál Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90 2 litert amit ma sikerült kicserélnem. 12-es imbusz bitfej, Cr-Va meg egy tölcsér gumicsővel ez kell a cseréhez ami kb. egy óra alatt megvolt a pollenszűrővel együtt!

>> Tuning és extraWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2015-07-04

A jó állapot fenntartása már korábban is restaurálásba hajlott, hajszál vékony a határvonal. Az autót 7 évesen vettem, korának megfelelő jó állapotban, mindíg igyekeztem azt az állapotot fenntartani. Aztán talán túl is lőttem a célon, ezt egy 15 éves atónál talán már hívhatjuk "rolling restoration"-nak.
Ma is felkerült pár apróság, ami eddig hiányzott róla.

1. a váltó oldali kiegészítő műanyag borítás
2. újonnan sem minden autóra szerelt (?) első ajtók előtti zajcsillapító elem. Mára elég kevés 146-oson van meg, én is onnan tudok a létezéséről, hogy a TD-n ott van. Most a Jtd is megkapta.

>> SzervizPeta74 // Alfa 166 2.5 v6 // 2015-07-04

Esedékes volt az olajcsere kapott egy kis Seléniát meg egy külső féltengely gumiharangot!

 
>> Tuning és extraAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2015-07-01

Számos előnyös tulajdonságát figyelembe véve lefóliáztattam az üvegeket.
A Skyfol és LLumar azonos kategóriájú (HP illetve Comfort ATR) fóliái közül végül a LLumar mellett döntöttem a hosszabb garanciaidő (7 vs. 10 év) okán.

Mindkét fólia márkára találtam nagyon korrekt kivitelezőt a közelben, és érdekes tapasztalata volt, hogy mindkét helyen lebeszéltek a magasabb kategóriájú fóliáról (Skyfol NT és NT pro vs. LLumar Avantgarde LLATI és AIR), mondván, hogy nem éri meg az ártöbblet, nem tudnak annyival többet.

B oszlop mögé Llumar Comfort sorozat ATR 15 CH SR HPR került fel, ami a második legsötétebb a sorozatból (18 %-os látható fényáteresztés, 53 %-os teljes napenergia visszaverés), de még nem a halottaskocsi effekt. Ez teljesen hivatalos, műbizonylattal, AF engedély számmal felaplikálva a fólia és az üvegek közé.

A B oszlop elé a két első oldalsó ablaküvegre hála a magyarisztáni viszonyoknak, a fólia kiválasztásánál két szempont érvényesült: hővédelem + észrevehetetlenség, hogy se a rendőr, se a vizsgabiztos lehetőleg ne szúrja ki, hogy fóliázva van. Így a LLumar magasabb kategóriájú Avantgarde sorozatból az AIR 80 SR HPR fólia került fel, amelynek látható fényáteresztése 78 %-os (hangyafaszányit sötétít csak), ugyanakkor 43 %-os teljes napenergia visszaverést biztosít. Ez műbizonylat nélkül, saját felelősségre alapon.

Bár a fóliás srác szimpatikus és megbízhatónak is tűnt, a műhelybe úgy vittem az autót, hogy a hátsó kiegészítő féklámpát, hátsó fejtámlákat, illetve mind a 4 ajtókárpitot magam leszereltem, kiindulva abból, hogy a leggondosabban tulajként nyilván én bánok az autóval, és így nem fordulhat elő az, hogy kiderül utóbb hogy elveszett/eltört néhány patent, vagy elveszett egy csavartakaró elem, vagy ajtóbehúzó gumibetét, stb. Kaptam engedményt is az árból, mondván hogy értékelik az erőfeszítéseimet. :) A visszaszerelést is megoldottam.

>> AutóápolásVerso // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V M-Jet // 2015-07-03

Kipolírozásra kerültek az első lámpák, mivel már eléggé be voltak mattúlva. Köszönet érte a sógoromnak ;)