Blog
Hipp-hopp elszaladt a nyár és vele újabb 12000 gyönyörű kilométer, így már nagyon aktuális volt a szervizlátogatás.
Felkészülten érkeztem 5L Selenia WR és bosch-mann szűrők társaságában, hogy azzal már ne menjen az idő.
Apróságok összejöttek az elmúlt hónapok során, valami csapágyas zörgés is jött a motorból hidegen, kicsit cicergett az egyik lengőkar, illetve a sok takarítástól függetlenül időnként rosszalkodik az EGR is.
Sikerült megállapítani a hibát, a zörgés a generátor ékszíjtól jött, így ékszíj csere, feszÍtő és görgőcsere + ékszíjtárcsa csere, mert nagyon darabokban volt már. A felső lengőkar csere is megvolt + az eredeti terv az olaj és szűrők cseréje. Az EGR-el is sikerült kezdeni valamit, remélem most már jól viselkedik majd, mert a következő lépés a falazás lesz, nincs kedvem küzdeni vele a továbbiakban.
Sajnos kiderült, hogy az egyik motortartó bak is elég gatya állapotban van, azonban nem sikerült keríteni, így ez a projekt tolódik még pár hetet.
Gondoltam, ha már a menetfény és a törött helyzetjelző foglalat miatt úgy is le kell szedni a lökhárítót a beázott és besárgult jobb első ködlámpát is kicseréltetem.
Izzócserét is megejtem ezzel egyidejűleg.


Hála édesapámnak (aki az egész autót kivül belül alul rendbe rakta) levizsgáztatva , kilakatoltattva , kipufogo rendszer megcsinálva, lambda szonda cserélve , le fényezve , lengés csillapitok cserélve ,levegő szüröház javítva betét cserélve belseje rendbe rakva, dobetétek berakva , alváz védve, lámpák cserélve stb... stb... stb...


Többek fórumon adott tanácsára kipróbáltam a bébi törlőkendőt a műszerfal, középkonzol, váltógomb stb. tisztítására. Nem csak a finom port, de a lerakódott zsíros porréteget (retek :-D ) is könnyedén eltávolíthatjuk vele. És mindezt nevetségesen alacsony költségen.

Sajnos az autót áron alul eladtam. Keveset használtam a másik érkezésekor. Heti egyszer beindítottam, de akkor is annyira várta, hogy menjen egy kört, hogy még a kulcsot el se fordítottam már röffent. Az a hang istenem...nem is írnék többet, mert ez több hónapja volt és azóta is a sírás keringet...az új tulaj jól járt...elég sok minden cserélve lett az eladás előtt 3000 kilométerrel. Olaj, vezérlés...ááááááááááá hülye fejem!
Nem is akarok többet ideírni, mert 10 év emlék van bennem. Azt tervezem, hogy a legolcsóbb 56ot megveszem a használtautóról és szórok bele kis pénzt....elég gyönyörűek vannak. :P pffffff
Az erősebb programhoz a gázpedált is érzékenyebbre vettem, mert így sokkal direktebb a reakció és az élmény is. Egy gond lett, túl fent van a gázpedál kényelmes, országúti autózáskor, ahol a rugó még nem tart ellen rendesen a lábamnak, fárasztó.
Első megoldásként próbáltam a gázpedált "beljebb" programozni, valamennyire működik is a dolog, de elvész a bowden feeling. Sehogy nem találtam programmal a megoldást, így visszaírtam, első szempont, hogy a feeling rendben legyen. :-)
Aztán megsufniztam a gázpedál rugót. Tudtam, hogy kb 8 mm-t akartam beljebb programozni, kimértem, hogy hol tartja meg a lábamat erőfeszítés nélkül. Nem tudom miért bonyolítottam túl, a megoldás végtelenül egyszerű :-)
Lásd alábbi kép. Hosszútávú teszt hamarosan.

2015.09.14-én 15h40-19h30 között a Hungaroringen kerül megrendezésre a "Time Attack" idei IV. ringes megmérettetése. Célom a 2.15-ös köridő megfutása.
Készül az autó! Teljesen új BMC C.O.T.A. szívórendszert építettünk be. 6 db. iridiumos Denso VK20-as gyertya is beszerelésre került. Megkapta a 2,5-es motor a 3 literes motor szívócsöveit. A hengerfejek portolására sajnos már nem maradt idő. Dyno padi-mérést is végeztünk és biztatóak lettek a mért értékek. Úgy tűnik, az üzemanyagtank-szellőzési probléma és a benzinfolyás is megszűnt! Minden kedves érdeklődőt szeretettel várunk, igen népes és nívós mezőny jelezte a részvételi szándékát.
A belépés nézőknek ingyenes!!
Köszönet az eddigi munkákért "Tuningman"-nak!
Forza ALFA ROMEO!!



Az elmúlt hetekben megkapta az autóm a kötelező szervizt.
Ami tartalmazott: Bal alsó,felső lengőkarokat,mindkét oldali stabilizátor összekötőket.
Teljes vezérlés+összes szimering+vízszivattyú,
Főtengely szimering,vezérműtengely szimering+Vezérlés módosító,
Olajcsere (Selenia 20K) olajszűrő,levegőszűrő,pollenszűrő,
Klíma fertőtlenítés,feltöltés.
Mindkét oldali gumifékcső,kézifékkötél,
Váltóolaj (Tutela),8db gyertyacsere
Kipufogótartó gumik cseréje,Futómű állítás.
Km. állás:125338
A képek megmutatják miből mi lett. Az egészet a tesóm csinálta, rájött, hogy be tud bőrözni dolgokat, és rávetette magát:). Ja, úgy fél óra alatt....



Elkészült a verda jobb oldala is. Erre azt hittük, hogy itt éppen-csak javítgatni kell a sárvédő ívet. Na mikor lecsiszoltuk, letisztítottuk akkor kaptuk az ívet, mert teljesen KO-ra volt zúzva a kerékjárati ív ajtó alsó felének találkozása. A jobb oldalról megmaradt fél kiló gittel /kittel, kinek mi tetszik/ "újra építették".... Nem számított arra, hogy ca 2 cm-rel van beljebb a lemez... kentek rá többször bőven... Akkor törtem volna el a kezeit annak a "lakatosnak".
Most már biztosan beszélek az előző tulajjal, megemlítve, hogy nagyon ügyes kezű lakatossal dolgoztatott.Aranyba kéne mártani a kezeit, jó forróba!
Ajtók beállítva, donor jobb oldal íve felhegesztve, lekezelve, alapozva, tömítve, kittelve csiszolva, előkészítve a teljes fényezéshez.
1.kép ilyen volt. Nem igazán adja vissza a változó illesztési hézagot az ajtó és a sárvédő között...
2. - 3. kép ilyen lett, fényezés előtti állapotban még.
Komplett alváz- és üregvédelem elvégezve, kúszó viaszos konzerválókkal befújva a legeldugottabb helyeken is. Alsó kis kifolyók lezárva, csomagtartóban szintén zárva minden felesleges luk, rés, régi vonóhorog rögzítési pontjai. Az egész csomagtatró belseje kezelve, alapozva rücsivel kifújva, majd viaszos gyantával átvonva minden részben.
Kezdődhet a fényezés előkészítése, majd a fényezés szeptember18-án.


