Blog
Még májusban, mikor beálltam a garázsba a turbócserére és a többi javításra, szerelés közben vettem észre ahogy hátrafelé esett a szerelőlámpa fénye (mert rövid az aknám, nem ér végig az autó alatt), hogy a tavaly nyáron cserélt Magneti Marelli (7000Ft/db) hátsó lengéscsillapítóim közül a balos folyik... Bírt 3/4 évet és kb. 9000 km-t... Remek! Garancia?! Minek az...! Én szereltem be azt a 4 db csavart ami rögzíti...


134 995 km-nél, 8032 km után kapott friss Selenia 20k-t, Mahle olajszűrőt, új levegőszűrőt.
Kálváriám két hete kezdődött,szombaton mentem volna bevásárolni .Inditás után kicsit remegett a motor járása,elindulás után ,pedig feljőtt minden féle hiba jelentés.Vdc,esp ,hill holder hiba,aztán a sárga tengeralattjáró is megjelent a műszerfalon. Arra gondoltam az aksi töltöttsége nem megfelelő,hisz két hete állt már az autó egy helyben. Bevásárlás után kiolvastam a hibakódot. P0204. 4.henger befecskendező vezérlő áramkörének hibája. Különösebb jelentőséget nem tulajdonítottam neki,kitöröltem a hibakódot,majd megittam pár sört.
Másnap kocsival mentem dolgozni ,mert a héten ott alvós melóban voltunk,és pénteken menni akartam haza Magyarországra. Az inditás után ,az autó tökéletesen müködött,semmi hibakód,aztán kb 5 km után ,megint villog a műszerfal ,jönnek a hibák ,majd kicsit el is kezdett rángatózni a kocsi.Az üzemanyag szintjelző mutatója pedig VU műszerként ugrált le-fel,és néha villogott a tartalék üzemanyagot jelző ikon.Beírtam a fórumra ,hogy találkozott-e már valaki ilyesmivel.Valerossi46 kollega egyből rám írt ,hogy nézzek bele a blogjába ,ott a megoldás.Megnéztem ,neki is volt ilyen, nála a befecskendezőknél lévő elektromos csatlakozók megmozgatása orvosolta a problémát. Kipróbáltam és is ,plusz az akkunál lévő csatlakozókat is megmozgattam ,meghúztam.Hibakódot kitöröltem,majd reggelente ,saját autóval mentem a melóhelyre a panziótól,tesztelés gyanánt.Jól működött a verda,bár néha éreztem kis megtorpanásokat ,de hibát nem dobott. Igy pénteken el indultam vele haza.Minden szép és jó is volt,egészen Bécsig. Ott újra elkezdett rángatózni ,de durván ám. Megálltam egy pihenőnél ,megrángatni a csatlakozókat,persze semmi szerszám nem volt nálam.Nem javult meg ,de úgy voltam vele,hogy tovább indulok ,lesz ami lesz.Úgyis Öamtc klubtag vagyok,ha megáll a Boci ,hívom az autóklubbot,és megmentenek. De nem állt meg ,néha rángatózott, néha ment jól,hiba nélkül. itt egy videó a villógó szintjelzőről
Végül haza jutottam Várpalotára.Utam pont Csöriék műhelye előtt vezetett el ,láttam ,hogy még mozgás van az udvaron ,meg is álltam .Csöri apukája volt ott ,mondtam neki mi a bajom , elkeserített ,hogy be vannak táblázva nagyon ,de azért hétfőn beszéljek Attilával,hátha.
Másnap azért még kicsit babráltam az autóval,vettem új akksit is,még gyári volt benne,hátha az is rossz már. Napközben mentem vagy 50 km-t ,hibát nem dobott az autó,viszont voltak ilyen mikro megtorpanások.Azt hittem már jó is lesz.Majd este lementem a Tescohoz,vissza fele ,pedig megint elkezdte a hibákat dobálni.Akkor már tudtam ,hogy ezzel másnap nem tudok vissza indulni 700 km-re..
Szerencsére barátaim olyan jó fejek voltak,hogy kölcsön adták az Astrájukat,igy ki tudtam jönni.Hétfőn első dolgom volt,Csörit hívni. Egyből mondta ,hogy tuti a befecskendező csatlakozókkal van baj,össze szoktak égni,bár 2.0-n még nem találkozott ilyennel. Mondta ,hogy rendel a bontós haverjától csatikat,és átforrasztja nekem. Szerdán haverom levitte hozzá Bocit,csütörtökön kész is lett.
Én pedig pénteken ,haza utaztam,szombaton mászkáltam csomót a városban,nem volt semmi megtorpanás,ma meg kijöttem vele. A 700 km-en semmi baj nem volt,úgy hogy a javítást sikeresnek minősítem :)
És igy utólag vissza gondolva,mikor kuplungozás után elhoztam ,út közben éreztem kis megtorpanásokat kigyorsításkor. Akkor azt hittem a kuplunggal van valami,de most már tudom ,hogy e miatt volt.
Javítás utáni Km állás:207800
Az autót amikor vettük, láttuk, hogy nincs egyben a lökös... törött volt. Keresgéltem egy ideje csere darabot, de vagy drága volt, vagy hasonló mint ami van, vagy nagyon messze és majdhogynem többe lett volna a fuvar, mint az alkatrész... De ekkor jött Jorjie és megmentett egy csak kicsit sérült példánnyal, ami épp jól jött (még az eltérő színe ellenére is), mert az eredeti már nagyon kezdte elhagyni magát és kókadozott... tolatva nem tudtam riadt tekintetek nélkül kanyarodni (pl. egy parkolóban), mert az első kerék már beleért és recegtette... stb. Itt köszönöm meg még egyszer a cartársnak, mert Velencére menet házhoz is szállította és (egyelőre) nem fogadott el érte semmit... majd koccintunk! Kicsit reparáltam és mehetett fel... ;)
219.250 km
Sajnos találtam javítani valót a jobb első kerék mögött a kasznin. Található ott egy gumidugó, ahonnan az üregvédést lehet végrehajtani... ez egy könnyed érintésre beesett... remek... újabb feladat. Itt is nagy köszönet Bluestrain cartársnak, hogy kölcsönözte nekem a CO hegesztőjét, amivel a lemez kivágása, előkészítése után rendbe rakhattam azt a tájékot. paszta+üregvédő+alvázvédő
De sajnos itt még nincs vége, mert találtam még máshol is kis hibákat... 20 év, az 20 év...
219.250 km








Szintén a turbó szerelés kapcsán, a kipufogócsonk visszaszereléskor kapott egy szép új tömítést (ez korábban nem is volt rajta, ???) és készítettem egy új rögzítő bilincset hozzá, mert a régi már eléggé elégett és nem lehet kapni. Mindemellett az EGR-t is kitisztítottam, de oda nem vettem meg az új tömítéseket 4500 Ft-ért (4db), mert jó állapotúak , így egy kis tömítőpasztával kerültek a helyükre.
219.250 km




Korábban észleltem, hogy az autó az elejénél olajfoltocskát hagy, így az olajcseréhez kapcsolódva körülnéztem alul és úgy döntöttem, hogy az olajteknő tömítését kicserélem. Ezzel nem elégedtem meg, mert úgy láttam, hogy nem feltétlenül csak onnan jöhet az olaj... arra jutottam, hogy az olajszűrő előtt lévő olajhűtő csatlakozásnál lehet inkább a probléma... le is szereltem eme elemet és bizony az ott elhelyezett O gyűrű, már eléggé meg volt keményedve és ellapulva ahhoz, hogy szépen áteresszen. Cseréltem azt is.
219.250 km






A turbó csere alkalmával, mivel szabad volt az út fölfelé, gyorsan kikaptam a generátort is, hogy átnézzem. Kis oldalmozgást éreztem a tengelyén, ezért úgy döntöttem, hogy bár nincs még egyéb jele, de inkább most szétkapom, csapágyat cserélek és a szénkefét is, ha kell... kellett.
219.250 km





Már egy ideje feltűnt, hogy a vizem ugyan nem forr, de valami nem stimmelt számomra a hűtőventilátorral... szépen indult, de nem forgott eleget és nagy kattanást hallottam a relék felől + a műszereken is láttam ilyenkor némi ingadozást. Mivel úgyis szét volt kapva az eleje, víz leengedve a fűtéscsap csere miatt, neki is estem... hűtő ki és lám... nincs benne előtét ellenállás + Bluestrain cartárssal együtt tesztelve kiderítettük, hogy a venti kapcsoló is inkább cserés... Ha már kint volt a hűtő, alaposan kimostam és a tartólemezét lekezeltem, hogy bírja még... elég rozsdás volt. Marklarnak volt jó kis bontott előtét-ellenállása, ventikapcs meg a bótba. Miután mindent összeszereltem (új hűtőközeg), az első teszt alatt kiderült, hogy minden remekül működik, a relé nem kattan -szinte észrevehetetlenül indul-, nincs műszeringadozás és kb. egy teljes percig forog a ventilátor szépen... Hurrá! :) Az új alkatrészek beszerzésében köszönet Sanyikának (Coyote75) a segítségéért! :)
219.250 km







