Blog
ez még tavaszi móka:
két hónap álldogálás után megoldódott ez a probléma is.
Ledarálta az ékszijamat, kb fél perc alatt... Megszorult a szivattyú csapágya, valószinű ez volt az oka annak hogy a hosszbordásszíjja folyamatosan vinnyogott. ( csere óta ez a hang megszűnt )
Először bontott szivattyúval próbálkoztam, sajnos ez nem vált be ( 18 000 Ft ), 100 km után szétdurrant, kinyomva magából az összes olajat...
Végül sikerült rendelnem bele egyenesen Lengyelországból egy után gyártott új szivattyút ( 36 000 ft ), ami talán tenni fogja a dolgát. Az hogy két jónapot húzódott a dolog az alkatrész beszerzésének volt tudható, nem találtam ehhez a motorhoz szivattyút, csak a 20 szelepeshez.
Azt már nem otthon cseréltem,elvittem szerelőhöz, így nőtt a költség, de nem nekem kellett vele szarakodnom (:
( 25 000 ft )
Ha már dolgoztam vele kicseréltük a feszítőgörgőt is, amit már korábban megvettem, így az is megvolna.
2016.04.16. Tour de Balaton
2016.05.28. 180.000 km
2016.05.28. Velence - VTT IV.
2016.07.03. Sétáltatás
2016.07.09. AlfaCity
2016.08.20. Hágóvadászat
2016.09.01. Lángos túra
2016.09.06. Hágók Európában
2016.09.21. Hágólista - Part X+Y+1
2016.09.25. Hágóvadászat
2016.02.26-27. Látogatás & ébredés előtti ajándék
2016.03.05. Mocorog a tavasz...
2016.03.17. Készül a garázs
2016.03.19. Az eddigi legnehezebb ébredés: akkucsere
2016.03.19-20. Ablakemelő
2016.03.30. Olajcsere extrákkal
2016.04.12. Majdnem vettünk egy donort
2016.04.16. Helyzetjelentés
2016.05.06. Elkészült az új lakás, hazajöttünk
2016.05.23. Defektjavító készlet
2016.05.27. Készülődés a 159 találkozóra (VTT IV)
2016.06.05. Hátsó fékek
2016.07.31. Hátsó fék
2016.09.24. Készülődés az idei utolsó hágóvadászatra
2016.11.02. Biztosítás 2017-re
2016.11.02. Készülődés a télre - Part I.
2016.11.20. Téli álom...
2016.12.18. Tető leszedésének folyamata - Part I.
2016.12.18. Tető leszedésének folyamata - Part II.
2016.12.21. Biztosítás 2017-re
Sajnos a gyári központi zár vezérlője valami miatt nem működik. Mint azt a korábbi tulajtól megtudtam próbálták megjavítani, de jobbnak és könnyebbnek látták egy utángyártott darabbal helyettesíteni.
3 dolog miatt nem tetszett:
- 1db távirányító van a kocsihoz
- az a távirányító is elég csúnya
- a 156-nál hozzászoktam hogy kulcsról nyílik a csomagtartó (ennél pedig nem)
Nem volt más teendő, keresni egy olyan vezérlőt aminek van egy plusz kimenete és szép a távirányítója.
Találtam egyet aminek a gombsora kicsit hasonlít az ALFA scudetto-ra. Megtetszett, megrendeltem és ma meg is érkezett. Nem volt nehéz kicserélni a kocsiban lévővel, plusz rákötöttem a kimenetét a csomagtér nyitógombjára. Rendeltem még nyomógomb nélküli nyerskulcsot is, mivel a nyomógombos úgysem üzemel. Ezért ha lemásoltattam nyugdíjazom is :-) Jó lesz tartalékkulcsnak.


Olajcsere szokásos Q8.Olaj+szűrők:20000Ft
Textar betét.18000Ft
Illetve várom a turbocsövem ami lyukas lett.
Valamint az elejéről elfogyott a gumi,rendeltem két Infinity Ecomaxot 225/45R17 :28233Ft
Meg volt belső féltengely porvédő csere.
Km: 306000
Kecskemétre menet, az 52-esen megválasztotta a pápát az autó. Visszajelzők szerint 100 fokos volt mind az olaj, mind a víz, ezzel eddig sem volt probléma, szóval nem foglalkoztam vele túlságosan, amúgy is sietnem kellett. Menetszélnél 35 fok, egyszer csak erő el, mintha kifogyott volna a benzin. Nézem, vízhőfok kiakadva, piros lámpa világít, ennyi volt. Pillanatok alatt történt mindez. Ami kiderült, hogy a szívócsőt tartó 2 csavar közül az egyik hiányzott, szóval valószínű kiesett, a ventilátor meg bekeverte a hűtőhöz, amin 7-8 db igen nagyméretű lyuk lett ezáltal. Megfelelő hűtés nélkül meg sietés mellett borítékolható a végeredmény. Hengerfej, hogy a blokk mennyire sérült, az jó kérdés, bár erre vonatkozóan semmi biztatót nem kaptam, szóval valószínű a legbiztosabb megoldás egy másik blokk lesz. Majd kiderül...
km óra: 269576



Csomagtér ajtómban tavaly cseréltem két hátsó teleszkópot. Került bele Magneti Marelli illetve noname. Mind a kettő jól mükődőtt, de egy baja volt. Felnyitáskor kicsapódott. Nem csillapított vissza mint a gyári. Így mindig meg kellett fogni illetve elkapni az ajtót. Tehát csak gyárit kell rakni bele: Liftomat. Bár ez jóval drágább..


Mai nap le lett szervizeltetve az autó.
Kapott:
- Selenia 20K for Alfa Romeo olajat
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő
Km. : 120 178
Szóval ennek a posztnak egyáltalán nem lenne itt semmi keresnivalója.
Mégis megtörténik. 5 és fél éve vagyunk együtt, vágyom valahová máshová.
Azt hiszem, ezt Ő is érzi. Mert sosem volt még olyan selymes, mint amióta hirdetem Őt.
Hogy mi ezzel a probléma? Meséljek arról, hogy 3 éves korom óta 155-öst szeretnék? Hogy amikor megszereztem, én lettem a legboldogabb, pedig előtte már a pokolba kívántam az Alfákat?
Dehogy is. Ezekről nem mesélek.
Kicseréltem a fél autót. Csináltattam rajta lakatosmunkát. Szeretgettem, ápolgattam, garázsban tartottam. Aztán valahogy jön az a bizonyos bogár a fülbe.
Aztán eljön egy érdeklődő, akkor még nem érzel semmit. Aztán eljön a második, aki teljesen beleszeret, és Te, a nagyfiú ott az Aréna Pláza kellős közepén, megöleled a másik nagy Őt, és elkezdesz pityeregni, mint valami pisis.
Aztán jön a hívás mindkét érdeklődőtől, hogy mégsem kell. Miután elhangzik a "sajnálom, de", már mosolyogsz, és tudod, hogy még nem kell elválnod tőle. Az indok? Túl erős... Persze, hogy túl erős. Indokolatlanul az, mindenkinek 60-70 lóerős autókkal kellene járnia. Vagy busszal. Vagy vw e-uppal.
Aztán egész héten arra gondolsz, hogy szeretnél egy reggelt csak vele kettesben egy szerpentinen. Eljön a vasárnap reggel 6 óra. Felöltözöl, iszol egy kávét, tankolsz, és beállítod a keréknyomást.
Kinyitod a tetőablakot. Remegve várod a szentendrei elágazást, aztán a pomázit, figyeled az olajhőfokot, megvan a 70 fok...
És jöhet háromnegyed óra ereszd el a hajamat. Senki nincs az úton, szemben csak egy Impreza WRX STI tűnik fel, rajta is látszik, hogy nem kellett volna sehová sem elindulnia, mégis megtette. Ez köt össze minket.
És csodálatos érzés, hogy ennyire egyben van, hogy a kanyarív közepéről ilyen szépen gyorsít ki, hogy pont jókat lehet vele fékezni, hogy utána le lehet őt fotózni a Bazilika tövében...
És amikor kiszállsz, kinyitod a motorháztetőt, hogy hadd hűsöljenek a lovacskák, odaülsz a Bazilikánál a másik nagy Ő mellé a küszöbre, és még 15 perc után is dől a meleg alul-felül, pattognak a hűlő fémek...
Na akkor érzed, hogy mindketten mindig a lehető legtöbbet adtátok egymásnak. Pedig ez csak egy gép.
Dehogy az. Maradni akar. Minden porcikájával. Viszontszeret.
Köszönöm.

Antennám már rég óta gyengélkedik. Korábban már javítottam 1-2 szer, de egy idő után megint gyengült a vétel. Valószínűleg az erősítője már nincs a helyzet magaslatán. Végül rászántam magam és vettem egy újat. Kiderült hogy 3 féle is van belőle ahogy böngészgettem a netet. 27-40e ft-ig. Az enyémbe szerencsére a legolcsóbb kellett. Antenna aljáról olvastam le a számot.
Szerelése, javítása, korábbi blogomból

