Blog

>> SzervizJanika // Alfa 147 1.6 Twin Spark // 2016-08-31

Olajcsere alkalmával észrevettek pár hibát.
Mai nap cserélve lettek:
- hátsó stabilizátor pálca;
- első axiál csukló;
- kipufogó felfüggesztő 3 db ;
- futómű állítás;
- hátsó lengőkar 2 db;
- csavar.

Km. : 120 600

>> Tuning és extraBéci Ɨ|ѯ // Alfa 156 6C 2500 // 2016-08-31

Újabb adag alkatrész érkezett. Sikerült szert tennem egy GTA szívósorra a hozzá való tömítésekkel és bevezető lapokkal együtt.

A GTA szívósorának nagyobb az átmérője (45mm), mint 2.5 V6-é (42mm). Tehát több levegőt szállítanak. A Squadra is ezzel kezdi a V6-ok tuningját, annyira rossz nem lehet.

Majd egyszer felkerülnek ha lesz rá idő.

 

Volt egy kis korrózió, amit leápoltunk.

Ma megvolt életem első (és remélem utolsó) defektje az autópályán. Egy funérlemezre hajtottam rá (előttem menő mögül sávot váltva későn vettem észre). Kb. 5 km után a bal első gumi megadta magát. Két nagy lyuk lett rajta, szóval a javítás felejtős. Kedves főnököm segített a két kereket cserélni. Szerencsére a felni ép maradt, és mivel vettem hozzá 2 év teljeskörű garanciát, kedvezményesen kell, hogy adják az új gumit. Ügyintézés még folyamatban..
Update: AKH-nál szép kedvezménnyel együtt 35.908 Ft-ért kaptam a felnimre egy szép új gumit :)

>> SzervizZozo85 // Alfa 147 1.9 JTDm 88kw 120LE // 2016-08-29

Eljött az ideje az első szerviznek.
Januárba az elődöm szervize óta 6000km telt el ezért olajhoz nem nyúlok (Motul olaj)
Vezérlésbe viszont 70.000km van így azt cseréljük (Dayco készlet, Doltz vízpumpa)
Km állás 191.000

 
>> EseményZozo85 // Alfa 147 1.9 JTDm 88kw 120LE // 2016-07-28

Július végén megvettem alfa tagtól akinél január óta van, ő hozta be az országba.
Elődöm januárba átnézette és amit lehetett megcsináltatott. (jobb hátsó kerékagycsapágy, kézifék bowden, kuplung szett-kinyomócsapággyal, olajcsere szűrőkkel)
Javítás helye D.Z.

 
>> SzervizRicoe156 // Alfa 156 1.6 TS 16V Progression // 2016-08-21

Elvégezve.

Support: 6K
Km:169561

>> SzervizSanyi // Alfa 159 SW 2,4 JTDm Q-Tronic // 2016-09-15

Elérte őt is a 2,4 betegségek egyike. 4 rugóból 3 eltört, így cserélve lett mindegyik gólyaláb kompletten. Plusz kapott egy bal alsó lengőkart is újat...nagyon ramaty volt a gömbfej benne. + lecseréltük a szervóban az olajat. Érezhetően jobb lett a kormányzás.

>> Szervizdenil1 // Alfa 159 Ti Alfa Rosso 2.4Jtdm 210LE // 2016-08-30

A turbó javításakor láttuk, hogy a 10 tőcsavarból az egyik beszakadt és sajna sehogy nem lehetett kiszedni. Eldöntöttük, hogy egyelőre nem visszük gépműhelybe, hanem pasztával megoldjuk.

Nos ez tartott idáig, sajna eljött az idő, amikor 1Bar felett már fütyült az autó, és kifújt a leömlőnél. Így elvittem a jól megszokott szerelőmhöz.
Hengerfej le, majd irány a gépműhely.
A gépműhelyben sajna kiderült, hogy repedt a hengerfej ( hurrá! ), így további műhelybe szállítás következett. Amikor ők készen lettek, visszavittük az eredeti gépműhelybe, ahol szikraforgácsolóval kiszedték a beszakadt csavart.
Nyomáspróba után, minden rendben találtatott, visszakaptuk a hengerfejet.

Tudni kell, hogy a tőcsavar probléma jellemző a 2.4 20V konstrukciónál, ezért akinek még nem jött elő, inkább cserélje le. Olcsó a tőcsavar cserébe egy nagyobb műtéttől kímél meg. Átlagban 100k km-ként érdemes cserélni, különben a nagy hő elvégzi a munkáját.
További jó tanács: Ne használjátok a gyári tőcsavarokat. Sajna új korukban is képesek törni, így a szerelőm is egy más méretű csavart rakott be, amit már egy korábbi 2.4-esen teszteltek.

Miután ez a rész készen volt, amúgy is esedékes volt a kötelező szervíz, így közös döntéssel azt is megoldottuk:
- Olaj, olajszűrő
- Légszűrő, pollenszűrő
- Gázolajszűrő

Ezen felül kiírásra került az EGR is. Azóta kicsit jobban füstöl, cserében jobban is megy.

Alkatrészek és a műhelyek teljes díja ( plusz szerelési díj ): 238.000Ft
EGR kiírás: 15.000Ft