Blog
2db homokszórt-szinterezett első rugótányér
2db hátsó Spica lengéscsillapító
2db Gates vezérszíj
2db alsó gömbfej
Fűtőradiátor
Volt az autó ismét Pusztaszabolcson:
- 2 első lengéscsillapító cserélve
- karburátor pillangók cserélve
- egy darab hűtőcső cserélve.
Tegnap a navit használva feltűnt, hogy nem kap töltést. A három hónapja vett töltőm hagyta el magát. A vége esett szét, a végéről leesett a biztosító fémgyűrű, kiesett a csatlakozó rugós pöcke, meg a biztosíték. Természetesen a szivargyújtóba, ahol zárlatot csinált. Egyik része az ülések mellé potyogott be, az aprólék meg szivargyújtó alsó résein a középkonzolba.
Mára maradt a megoldás.
A használatit tanulmányozva az aljazat biztosítéka a motortérben van. (Az ülésfűtésé meg a csomagtartóban, a fene érti az olaszokat - part 1.)
Csere és lám működik minden. Bár furcsa volt, hogy a könyv szerint 15A-os biztinek kellene lennie, de 20-as volt benne. (A fene érti az olaszokat - part 2.)
A motortérben kutakodva meglett egy zörgés forrása is. A motortakaró első felén lévő alu lemez zörgött, mert lötyögött a helyén. A füleket megszorítva helyreállt a rend.







Nos meg volt a teszt út az EGR tisztítás után.
Érezhetően jobban megy a paripa, bár volt egy nagyobbacska korom felhő mögöttem egy darabig, kicsit aggodtam is, de aztán abba maradt szerencsére.
A teszt út során üzem meleg motorral 220-nál sajnos be kellett fejezzem a gyorsítást mert elfogyott az út előlem. Viszont nagyon élveztem azt a röpke 8 km-nyi távot hazáig ezzel a tempóval :-)
Remélem egy darabig tiszta marad az egér :-)
Nos, végre eljött az idő nálam is, hogy neki essek ennek az utálatos alkatrésznek a tisztításához. Utána olvastam sok blogban itt az Amorén mi ennek a menete.
Jelentem, kész lett..... Bár azt olvastam, hogy könnyű művelet lesz, hát nekem azért nem volt az :-)
Na sebaj, majd a kövi könnyebb lesz mert már tudom mit hogyan kell :-)
Sajna a nagy izgalomban el felejtettem képet csinálni hogyan is nézett ki, de aki már csinálta az tudja.
Nem mellesleg hamár EGR szelep, akkor a pillangó szelepet is leszedtem és azt is kipucoltam.
Hozzá valók:
- egy flakon féktisztító (had menjen neki :-) )
- fél flakon hideg zsíroldó ( well done )
- és egy kis benzin
Kiváncsi leszek hogy fog muzsikáli most az autó és mennyire lesz észre vehető. Azt olvastam, hogy sokkal jobb lesz... Na majd kiderül :-)
Km óra állás: 279.416





Idén is leruccantunk a szomszédba lazulni egy hetet, mielőtt elindul a mókuskerék.
Most Krk sziget, Baska volt az uticél, onnan támadtuk a környező helyeket.
Nekem a hegyes-sziklás területek jobban bejönnek, igy a sziget dél-keleti kopárabb csücskét fésültük át.
Baska gyönyörű kis városka, de a tömeg az nem kicsi. Én meg nehezen tűröm a közelharcot, ezért sokat kirándultunk, és jártuk a hegyeket, kerestük a lazább látogatottságú öblöket.
Vrbnik és Krk klassz helyek, Stara Baska meg a gyönyörű strandjairól hires.
A vas jól birta a tempót. Eleinte. Aztán beütött a krach. Már ott voltunk pár napja, mikor észrevettem hogy bejön a kipufogófüst. Hallgatom a hangját, csühög mint egy gőzmozdony. Kifújt a cr-csúcs mellett, minden kormos volt.
Út melletti renoválás következett, kikaptam a csúcsot, nagyon nehezen jött ki, beledagadt a korom a résbe.Egy olasz Audi megállt hogy segitsen e, megköszöntem nekik, és mondtam hogy megoldom. Egy dróttal kihorgásztam a tűzkarikát, két öngyújtóval felmelegitettem pirosra, aztán gyors lehűtés. Az asszony sarokreszelőjén még kicsit felpoliroztam, egy gumicsővel ami istentudja mért volt nálam kiszivtam a kormot a csúcs alól, és összeraktam. A műtét sikeres lett, hazaértünk vele gond nélkül. Első dolgom lesz az összes tűzkarikát kicserélni.
Összességében jó kis túra volt, bár az árak Baskában nagyon durvák, ennyi zsetont még sehol nem költöttünk.












Augusztus második felében is sikerült ellátogatni pár találkozóra, 20-án Rozgonyban (SVK) rendeztek két napos találkozót, amire izgalmas utunk volt. Egy szerpentinen felfelé haladva megmellőztem egy bömbit, majd megkezdett "kergetni". Sajnos pont a legrosszabb pillanatban lőtt le a turbocső, úgyhogy az utolsó 10 km kicsit óvatos utazással telt. Láttunk ott szép-jó autókat, igényes átalakítàsokat, régi-új kocsikat, meg ami egy ilyen találkozón szokásos.
Péntek este barátokkal karöltve elutaztunk Abaújszántóra, ahol azzal indítottuk az eseményt, hogy felszisszentettük az üvegeket, illetve a parázsló faszén felé dobtunk pár kolbászt. Szintén izgalmas autókat láttunk, jó programok voltak, méltó zárása volt a nyárnak.










Vettem egy alsó motorburklatot. Mert. Csak. Az én 146-omon legyen ilyen is, ezzel is több, mint egy használós, minden mindegy már autó.
Csoda hogy van hozzá. Még nagyobb csoda lett volna, ha könnyen fel is lehet tenni. A furatok végülis olyan helyre estek, ahol az alvázon is van valamiféle furat, de cseppet sem volt egyszerű felrögzíteni.
Középen a futómű bölcső egy használaton kívüli kis furatát kell használni. Nőgyógyászatilag egy csavart felülről bepiszkálni, alulról anyával felfogatni. Erre már mehet a burkolat.
Hátul mégrosszabb. Ott a padló első vízkifolyó furat volna a rögzítőpont. Gratula a tervezőnek :-S Ide kerestem olyan csavart, aminek a fejét be tudtam ütni a lyukon. Nem szép megoldás, de hatásos :-) Alátét, anya, jól meghúz. Hátsó rögzítőpont kész.
Elöl már sima ügy volt.
Így leírva 3 perc. Gyakorlatban akna nélkül, felváltva emelgetve az autó két oldalát, bő 2 órás izzadás a napon.
Most kész. Hogy jó e valamire, azt nem tudom, de az én 146-omon ilyen is van :-) Lehet placebo, de elsőre mintha halkabb lenne az egész. Majd látjuk...



Mikor megvettem az autót, már láttam, hogy a kipufogóval kezdeni kell valamit, mert az a 40-es rozsdás bádogcső, ami kijött a gép alól, szégyen volt. Később kiderült, hogy a dob is elég rossz állapotban van. Kinézetre is és kigyorsításoknál is morgó hangon berezonált.
Próbáltam szakembert keresni a célra a környéken, azonban mindenkiről lebeszéltek, hogy csak mókolnak. Így bár, ha nem is volt egyszerű megoldani, hogy BP-i szakihoz hozzam, végül mégis megoldottam. A neten is az első találatok között volt és itteni referencia is akadt, nem is egy, így a Dinamit-dob műhelyébe vittem az autót.
Levettük először a dobot kíváncsiságból, hogy milyen hangja van, de én akárhogy füleltem, se hangszínben se hangerőben semmiféle változást nem vettem észre. Próbáltuk, hogy egy vékony sportdobbal esetleg mit lehet rajta hangolni. Gyakorlatilag semmit. Hát hiába, a turbódízelből nem nagyon lehet hangot kicsiholni, főleg ebből, aminek már fent van a részecskeszűrője.
Így lekerült a dob és a helyére csak egy cső került. Egy ferdén elvágott, kör alakú, szép perforált 100-as króm véget kapott. Szerintem nagyon jó lett. A srácokkal is nagyon elégedett voltam és az egész cég hozzáállásával. Közvetlenek, segítőkészek, ügyfélközpontúak. Bátran ajánlom őket másnak is.
Továbbá, a másik oldalon kicsit csálén állt a kipufogó takaró műanyag. Megpróbáltuk megigazítani, de kiderült, hogy le van törve az egyik fül. Egy kicsit jobban néz most ki, de emiatt nem tudtuk tökéletesen a helyére illeszteni (utolsó két kép a before-after).









0
598