Blog

>> SzervizJorjie // Alfa 146 1.9 JTD // 2016-11-24

Bal hátsó elektromos ablak kapcsolója egy ideje már nem volt az igazi, de most végleg megadta magát. Túrtam kicsit a garázsban és szerencsére találtam is egy kapcsolót.
Gyors próba, ez tökéletesen működik.
Kicseréltem, és az élet megy tovább :-)

>> SzervizBenz // Alfa 166 2,0 Twin Spark // 2016-11-24

Nemrég voltam egyik havernál hogy kössük gépre a kocsit nézzük meg mit ír mert hidegen dadog . Hát irt is . Lambdaszona fűtés szakadás , és lambdaszona nyitott áramkört irt . Így hát el is ballagtam az Unix hoz hogy meg vegyem de ha már ott jártam vettem egy termosztátot is mert a víz nem ment fel 90 fokig , csak városban.
A. Csere zökkenőmentes volt miután a csöveket leszedtem róla csupán 2 db 13 as fejű csavar fogja . Régi ki új be es máris 90 fokra szegeszték a mutatót . :) öröm es boldogság mert végre nem fázok ;)
A lambdaszona csere is egyszerűnek bizonyult . Csak egy akna kelett hozzá , meg egy 22 fejű kulcs .

Visszakerült a gépbe minimum 50 LE . Remelem hidegen sem fog dadogni.

Lambdaszona : Bosch 21.000 Ft
Termosztát : EPS Facet 11.000 Ft

Km: 258.400

 
>> Tuning és extraBenz // Alfa 166 2,0 Twin Spark // 2016-11-24

Bejöttek a hideg idők és reggelente mikor inditom a kocsit hallom hogy a hidrotőkék picit csattognak . Hát ezért döntöttem úgy hogy rakok bele Xado revitalizáló gélt . Mikor öntöttem bele picit fura volt mert ilyen pici piros "magok" voltak benne . :) a papírja szerint 1000 km múlva épül be rendesen a motorba . Majd meglátjuk eddig pozitívak a tapasztalatok talán mint ha picit csendesebben járna a motor .

Km: 258.377

 
>> SzervizBenz // Alfa 166 2,0 Twin Spark // 2016-11-24

Egyik nap feltűnt hogy ha hátra menetet kapcsolok nem csippan a radar ahogyan szokott . De nem is működött nem érzékelte a tárgyakat mögöttem . Pont egyik nap olvastam hogy az átvezetőnél a csomagtartóba megtörnek a kábelek ez típus hiba a 166 nal. Megnéztem és szerencsére tényleg ott volt eltorve a kábel . Gyorsan meg forrasztottam , és láss csodát működik :) ez is pipa

 
>> Szervizsparco // Alfa 159 SW 2.4 JTDm 20v ti // 2016-11-24

237.000 km

Dayco vezérmű készlet: 27.000Ft
Contitech hosszbordás szíj: 5000Ft
Hepu vízszivattyú: 18.000Ft
+ fagyálló+ apróságok: 6000Ft
Munkadíj: 29.000Ft

 
>> Eseménysparco // Alfa 159 SW 2.4 JTDm 20v ti // 2016-11-24

Megvan végre. Mai naptól a nevemre került.
Happy van! :)

Eredetvizsga: 20.000Ft
Új forgalmi: 6000Ft
Törzskönyv: 6000Ft
Vagyonszerzési illeték+ egyéb költség: 100.100Ft
(költségek közt blogolva)

 
>> EseményRB 83 // Alfa 159 1.8 TBI SW // 2016-11-24

Miután a bal helyzetjelzö kiégett gondoltam ki cserélem, sajnos bal oldalt nem az én kezeimnek tervezték meg a hely kinálatot, a kiszerelés nem annyira nehéz inkább a visszahelyezés a lámpatestbe, elsöre csak ellenöriztem hogy valóban kiégett-e , majd megvettem hozzá a megfelelö izzót, Philips BlueVision ultra Xenon-Effekt W5W,majd ezután kicseréltem mindkét oldalt, másodjára 10 perc alatt kész voltam.... :)

A gyári akkumlátor sajnos ahogy bejött a hideg elsö inditásnál néha hibát dobot, Abs szenzor hiánya stb... akkor már tudtam hogy gyengélkedik, kiolvastam az Akkufeszültséget 11.4 V, de igazából indult probléma nélkül majd a helyzetjelzö csere után , próba stb... elaludt a jobb oldali xenon... majd mindenféle villogás , akku lemerült...
7 évet birt, lehet hogy töltögethettem volna, de egy jó töltö annyi itt mint egy új akksi....
A választásom végülis : Exide 64AH 12V Premium Carbon Boost EA640 esett, beszerelés könnyen ment és visszatért az erö :) egy légzsák hibát dobott mert alacsony volt a feszültség 8V, kitöröltem...

Szervóolaj szintem min alatt volt, itt kint gondolkodtam a cserében, nem a közelben van ( 50km ) de nem sikerül a melóm miatt idöt találni, igy rendeltem hozzá 3l Tutela GI/R , feltöltöttem maxra és ha legközelebb haza megyek csere.

Költségek:

Philips 5W5: 5,00 euro
Exide Akku: 63,00 euro - Pfandal 7.50 euro és postaköltséggel együtt
Tutela GI/R: 45,00 euro a 3 liter

 
>> SzervizSettantacinque // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD // 2016-11-11

2 db majdnem tökéletes állapotú, gyári fényezésű 612/A sárvédő felszerelve, küszöbspoiler leszedve, újraragasztva úgy, hogy 1mm hézag van a küszöbtől :-)

 

Frissites: Felhivtam Csorit, hogy nincs-e valami tippje arra, hogy az auto magatol kezdje el a regeneralast... Volt neki, menni kell az autoval es kozben torolni belole a hibat es akkor elobb vagy utobb elkezdi... kb 7-8 hiba torles es neki allt regeneralni 90%-os eltomodotsegnel, 15%-os lett a tisztitas vegere... Koszonom Csorinek a tippet, ezer hala!!

Péntek reggel még minden ok, délután indulás haza hallom, hogy kifúj... Menni kellett a kocsival hétvégén is de csak kb 1500-1800 fordulat kozott hasznaltam, vasarnap bedobta a motorhibat... Ma kicserélték a csövet, motorlámpa még mindig világit, részecskeszűrő eltömődött... kb 1 percig van meg az erő onnantól elveszi.... Most a héten meg megjáratom hosszabb távokon aztán ha nem javul, akkor repul belole a dpf meg az EGR.

Csere: 123700 km

 
>> Tuning és extraWolf // Alfa 147 1.9 jtd 16v // 2016-11-22

Na meglett pénz hertz hangszórószettre...úgyhogy vettem egy garnitura gyári alufelnit....ez a baj a hifivel, mindig van más ami fontosabb :)