Blog
Kihasználva a napos időt, megjárattam ma az autót. Mivel nincs kizárva, hogy az időjárás rosszabbra fordul, ezért mielőtt visszaálltam volna a garázsba, előtte még lemostam, felkészülve a téli pihenőre.



Az utóbbi időben eléggé beástam magam a halogén izzók világába és sok videó megtekintése, valamint tesztek olvasása után döntöttem a Philips White Vision +60% mellett. Teljesen jó döntést hoztam. Hófehér fénye van (4.300K), és sokkal jobban látni vele éjszaka. A távolságiba is ilyen kerül majd. :)
Az autóval vásárolt téligumikból egy kukás volt.Hosszas töprengés után hogy ezt pótoljam vagy vegyek egy uj garnitúrát az új melett döntöttem.A gumisom beszámolta a régiekböl a használhatóakat,így kapott 4 új kingstar winter télit.
Olaj. 5 liter, Selenia 10 W-40 20K.
Alig kellett.
185169 km
Közeledtem a 15ezres csereperiódushoz, ezért lecseréltem az olajat. Hanyagoltam most a Seléniát, mert sztem nem jó ár/érték arányú olaj. Fuchs Titan Supersyn 5W40 került bele. Protec motor beltér tisztitóval átöblitettem a motort a régi olajjal, gyorsan kitekertem a leeresztőt és hagytam jól kicsöpögni, leszedtük a régi szűrőt (2en). Fel az új szűrő, be az új leeresztő csavar (gumibetétes alátéttel), be a friss olaj Protec Nano motorvédővel. Service interval reset: 113900 km.
Olaj 9ezer, szűrő 1100, csavar 1600, tisztitó 2500, nano 2500. Lehet hurrogni, h miért nem cseréltem 10k km után az olajat. Mert zömmel gyorsforgalmi úton használom a kocsit és 10km alatti útra be sem szoktam inditani! Ezért...
2 hete felraktam az "új" téligumikat is. Yokohama W-drive. Oldalfalait lemostam, Autoglym gumiápolóval (szilikon mentes) befújtam, a tojástartós disztárcsákat lemostam. Kerékcsavarokat nem húztam meg ész nélkül, találomra igyekeztem nem meghúzni 120Nm-nél sokkal többel.
Elháritottam a mélynyomó puffogó hangját. A levegő túlnyomás kiengedő rácsot megkohendáltam bandázsszalaggal. A mélynyomó ugyanis a gumi lapokat ütemesen a rácsnak verte, és az adta az idegesitő puffogó hangot. sajnos ki kellett venni hozzá a ládát és levenni a hátsó lököst is.



Olajcsere ismét.
Km: 171745
XADO 20104 10W-60 SL/CF 4+1L 14850+4003FT
UFI 27.366.00 * levegőszűrő 2935FT
MANN-FILTER W712/16 * *SZ 2168FT
Support:3K

Hidegindítás után elkezdett rettenetesen búgni a szervó. Már alaphelyzetben is durva hangja volt, ami terhelve fokozódott. Aztán pár km után elhallgatott. CarTársak az alacsony folyadékszintet tippelték, megnéztem valóban a min. alatt volt 1 centivel.
Vettem 1L Tutela GI/R-t, mivel ez a gyári és szinte biztos hogy nem volt még cserélve.
Egyelőre csak utántöltöttem, csere majd valamikor...
Közel egy év és elment egy új tulajhoz ,az asszony megsiratta, az első alfa volt amit nagyon bánok, de építkezés miatt kellett egy dobozos , természetesen Fiat Dobló 1.9 JTD lett a választás. Jó utat és sok szép km.-t Blacki! 2016 11.21-én az első vevő azonnal vitte és másnap megköszönte .:)