Blog

>> Eseménysparco // Alfa 159 SW 2.4 JTDm 20v ti // 2017-08-19

Elérte a 260.000-t

 

Pillanatképek...
A legnagyobb trófea a Gavia hágó volt a maga 2.652 méterével. A hágó listám szerint a 4. legmagasabb Európában. A Stelvio (2) már megvan.
Lassan ideje Franciaország felé venni az irányt, mert a Col de l’Iseran (1 - 2.764 m) és a Col_de_Restefond (3 - 2.680) ott van...

 

Km óra állás: 56.915 km
Együtt megtett út: 1.415 km
Együtt töltött idő: 12 nap
Tankolt üzemanyag: 164,95 liter - ebből 57,36 az első teletankolás
Tankolt üzemanyag ára: 64.543 Ft - ebből 23.783 Ft az első teletank
Átlagfogyasztás: 7,6 liter/100 km
Átlagos benzinköltség: 28,81 Ft/km
Napi átlagos futás: 117,92 km/nap

 
>> EseményAtesz159 // Alfa 159 SW 2.0 Jtdm // 2017-08-22

Túl az ezévi nyaraláson.Csodálatosan sikerült és ebben méltó társ volt a 159.
Budapest-Zalaszentlőrinc-Opátia-Zalaszentlőrinc-Budapest útvonalon kb 1200 km-ert tettünk meg.Átfordultunk a 173000-be és mintha egyre jobban működne alattam.Igazi hosszútávfutó.
Három felnőttel,megpakolva,kevés város,kicsit több országút,sok autópálya,sebességhatárokat viszonylag betartva ( kűlföldön még jobban utálom,ha bemérnek).Nem rossz...Jó ez a 2.0.Bár tudom,a szervizeléskor legalább ilyen lelkesnek kell majd lenni,mondjuk egy porlasztó felújításkor vagy kettőstömegű cserénél.

U.i.:a pontosság kedvéért hozzá kell tennem,hogy a tankolásból számolt fogyasztás szerintem 2-3 decivel több.De ennyire azèrt nem követem nyomon...

 
>> SzervizMr.Szaki // Alfa Giulietta QV 1.75 TBi // 2017-04-03

Olaj (csere): 20.000.-
Első fékbetét csere, TRW: 17.000.-
Tetőantenna: 2.000.-
Gyertyacsere: 5.200.-/db (20.800.-)
Km:128.458

 
>> EgyébMr.Szaki // Alfa Giulietta QV 1.75 TBi // 2017-06-15

Régi volt, lecseréltem.
Bosch: 9900.-

 
>> Tuning és extraJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2017-08-22

Az előző blogbejegyzésben leírt mélyközép láda sajnos útban volt, így mennie kellett, de a 100Hz környékével valamit csinálnom kell...
Az ajtó szigetelése mellett döntöttem (de jól is tettem!). Vettem egy 8db-os szigetelő lap készletet és egy pár 200mm-es mélyközepet harmad áron (újak, de az egyik javított volt).
A 8db öntapadós bitumenlap szűkösen de elég volt a két ajtóra, már csak a 200mm-es mélyközepeket kellett valahogy az ajtóra varázsolni. Méricskéltem és a 165mm-eshez gyártott két MDF kiemelő gyűrű kapott plusz egy szélesebb gyűrűt amire belefért a nagyobb mélyközép. Így Peerless Definition magasok vannak az A oszlopon, Peerless Definition hangváltó, Audison AP8 mélyközép, és Gladen Audio M10 mély 22 literes zárt ládában. Az AP8 eszelős mélyeket ereszt mélyláda nélkül is. Már csak az M10-nek kellene egy 30 literes reflex láda...

>> Tuning és extraJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2017-08-19

A Peerless Definition 6 mélyközepei jól szóltak, de a 80..100Hz környéke még gyengélkedett (a hangszínszabályzó csak szükség megoldás volt). Az ajtó szigetelése lett volna a megoldás, de az otthon meglévő dolgokból barkácsoltam 100Hz-es támogatást: volt egy pár 165mm-es Phonocar kickbass sugárzóm, egy használaton kívüli Magnat 4 csatornás erősítőm, amihez már csak pár MDF lap kellett. Készült is két kis csapott láda, amit az első ülések elé be lehetett rakni. Egész elfogadható eredményt adott, csak a lábnak volt kicsit útba. Nem titok, hogy csak ideiglenes lett beszerelve. Folyt. köv...

>> SzervizRevitox // Alfa 159 Sedan // 2017-08-22

Elmúlt időszakban előjött hibákkal találkoztam egyszerre.
Fékpedál kapcsoló, tempomat, tolató radar nem kapcsolt, féklámpa nem világított.
Ezeknek a hiba forrása a csomagtartó átvezető kábelek voltak.
Hardy-nak ezúton is köszönöm a célirányos tippet.
Először egyesével kimértem a kábeleket és nem volt száll szakadás. Elmentem a bontóba kértem egy fékpedál kapcsolót próbára, hogy elhagyja e a P0504 hibát. Próba bizonyította, hogy a kapcsolónak nincs baja.
Visszatértem a kábelköteghez, lefejtettem a bandázst és a képen látható förmedvény fogadott. Ezt gyorsan orvosoltam.
A kalaptartó alatt (1 csavar és 1 patent és kihajtod a kárpit sarkát) van egy csatlakozó amit széthúztam, azt kiszedtem a kaszniból. A gumi csövet a csatihoz húztam és bandázst könnyen leszedhető. Így javítható.
Tempomat, fékpedál érzékelő, visszagurulás gátló, tolató radar, tolató lámpa hiba megszűnt.
Nem árt megnézni a 7,5A biztit, mert ha ilyen gond van tuti elverte azt is.