Blog

>> EgyébIsti166 // Alfa 166 Lépcsőshátú // 2017-06-05

Sziasztok!
Régóta szerettem volna a kocsiba egy kicsit a zene minőségén javítani. Egyik alfás ismerősöm vett egy Sencor SCS WA 1203-as aktív mélyládát és meglepően szépen szólt, ezáltal nekem is erre esett a választásom.
A bekötés...
Ugye minden ilyen művelet a szétszedéssel kezdődik. Az ajtóknál kikell venni a küszöb takaró műanyagokat és a munka megkönnyebítése miatt a hátsó üléssor ülőlapját érdemes előrebillenteni. A hátsó ajtóról (én a bal ajtóról) levettem a jelet a ládának. Ezt úgy tudjátok megcsinálni, hogy a hangszórót kiszeditek megnézitek a vezeték színét és a "B" oszlopnál lévő kábelkötegbe megkeresítek. Erre a 2 vezetékre ráforrasztottam egy 2x1-es vezetéket amit hátravittem a csomagtartóba ahol egy jelátalakítóba bekötöttem, a jelátalakítóból ment tovább a mélyládába. Kellett még 12V meg a nulla, na ugye itt könnyen voltam mer a 66-ba hátul van az aksi! :) De hogyha csak ennyit kötnék be akkor a 12V állandóan kinn lenne a mélyládán ami annyira nem jó... Így hát a műszerfalnál (ahova a napszeműveget lehet berakni elrejtettem egy pici kis kapcsolót. Amin előre jön a 12V és ezzel a kapcsolóval tudom szakítani. Remélem érthető volt amit leírtam és tudtam is segíteni! :)

 
>> EgyébIsti166 // Alfa 166 Lépcsőshátú // 2017-10-22

Sziasztok!
EGR-el már nagyon régóta szendvedtem elég sokszor dobálta már a kocsi rá a hibát...Arra a döntésre jutottam hogy kiiktatom. Egy EGR kiírás miatt nem akartam messze menni próbáltam a városba keresni rá embert. Többen javasolták Pusiékat hogy az alfához ők hozzá tudnak nyúlni. Így rájuk esett a választásom. EGR lefalazása és szoftveres kiírása történt meg amit jól megcsináltak és gyorsan.

 
>> Eseménysparco // Alfa 159 SW 2.4 JTDm 20v ti // 2017-10-22

Kaptam egy defektet a nyári gumin, ami kukás is lett. :/
Így felkerült a téli szett, majd tavasszal veszek új 19" gumikat.

1 hónapja csak napi 5-5 km-t kell mennem autóval.
Sajnálom használni ilyen távon a 159-t, mert be se melegszik, már állíthatom is le.
Ezért vettem egy kis szaladgálós Puntot, a 159-nek meg néztem garázst.
Télen amúgy se hátrány ha nem használom.

 
>> AutóápolástheBanyai // Alfa 159 SW 2.4 20V JTDm Q-Tronic // 2017-10-22

Jon a rossz ido, igy ugy gondoltam ujra waxolom az autot. Ugyis megkopott mar kicsit, nem csoda, jo par honapja fent van mar a soft 99.
Rendeltem egy Meguiars waxot, es most azt kapta meg az auto.
Nagyin szepen pergeti a vizet, jo illatu, konnyu vele dolgozni. Egyeb polirozasra szukseg nem volt, patika a fenyezes.

A tel kozeledtevel ugyan olyan fontos -ha nem fontosabb- az auto fenyezesenek apolasa ,mint a tavasz bekoszontevel.

 
>> Tuning és extratheBanyai // Alfa 159 SW 2.4 20V JTDm Q-Tronic // 2017-10-22

Ha unatkozom, mindig kitalalok valamit.
Mikor mar megvettem, zavart a nehol mar feketere kopott kapcsolo sor muanyagjanak a bevonata. Ez a gumis undormany, senkinek nem kell bemutatnom.

Brutalis szenvedes aran sikerult lemarnom nitro higitoval. Ezutan megcsiszoltam, 2k filler. Egy ejszakat szaradt, megcsiszoltam, jott a bazis festek (vagy 20percet valogattam a kartyak kozott) aztan 2reteg 2K lakk. Remelem nem lesz vele gond egy ideig. Eg is fold a kulonbseg. A ket elso muanyag kerult fenyezesre.

 
>> SzervizGianni68 // Alfa 156 1.6 ts 88kw/120le euro3 // 2017-10-20

Beépítettem az új alkatrészeket, így majdnem "null" km-es lesz a blokk (leszámítva a használt főtengelyt, dugattyúkat és haJtókarokat).
Ja bekerült egy másik hajtókar is az helyet, ami miatt szét lett szedve a motor.
Így most már felkerülhetnek a "díszek" is a motorra.

 
>> SzervizGianni68 // Alfa 156 1.6 ts 88kw/120le euro3 // 2017-10-18

Megjöttek a csapágyak és a gyürű garníturák.

 
>> SzervizB.bika // Alfa 156 2.0 JTS // 2017-10-21

Nemrég friss váltóolaj került a kocsiba, illetve a futómű be lett állítva.
Hamarosan folytatás következik, első fékeket kell cserélni, és a vezérlésben is lassan 40ezer km van, így azt is cserélni tervezem.
km állás: 177.700

>> SzervizTibi1021 // Alfa 147 1,6 TS // 2017-10-11

Egy ideje időnként a motor control lámpa jelzett, majd a gázadásra nem, illetve kevésbé reagált, nem gyorsított, csak lassan vette a fordulatot. Ekkor nem mért üzemanyag fogyasztást sem a számítógép, legalábbis nem mutatta a kijelző.
Leállítva, újraindítva jó volt egy ideig. Aztán néha eltűnt a hibajelzés, minden tökéletes volt, szépen vette a fordulatot, gyorsított is és alig engedte betartani a sebességhatárokat. :)
Hiba kiolvasás eredménye a gázpedál állás és a fojtószelep. Törlés után valameddig nem jelzett hibát, majd bedobta egy 30 km után és kezdődött a vánszorgás illetve a leállítás, újraindítás. Néha pedig az sem segített.

Nem kellett komplett gázpedált és fojtószelepet sem cserélni, hanem a fojtószelep előtti cső bilincset nem lehetett megszorítani menetszakadás miatt, fals levegőt szívott, ezt kellett cserélni és még kettő darab vákuum csövet és minden hiba megszűnt.

>> SzervizPBali // Alfa 159 2.0 JTDm Ti // 2017-10-21

Végre mai nappal a ködlámpáim is helyükre kerültek.
Költségek:
TYC ködlámpa: 7500 Ft/db
munkadíj: 2500 Ft
Mint az a fotón is látszik, erősen ideje volt.