Blog

>> Tuning és extraLexlutor // Alfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2017-11-21

Gondoltam megpróbàlom. Eredetileg csak szivargyújtós töltöt akartam hàtra. De gondoltam, nem hebregàlnèk valamit oda. Próbàltam infót talàlni a neten, hàtha szerelt be valaki 3. zóna klimàt, de semmi. Külföldi fórumokat is nèztem de ott se talàltam semmit. Vègül Èrdi bontós Peti mondta, hogy Szlovàk cimboràja szerelt be egyet ès müködik. Kaptam is tőle egy kis segìtsèget. Ìgy felbuzdulva gondoltam èn is megpróbàlom. Sikerült vennem egy szetett. Ez àll vezèrlöből, alatta takaró, kàbelköteg. Beszerelèshez ki vettem a kèt ülèst ìgy egyszerübb kiszedni a könyöklőt. Oldalàn 2-2 csavar, vàltó kar takaró alatt is kèt csavar fogja. Mikor kivettem meglepetèsemre ott volt a hàtsó szivargyujtó csatlakozó előkèszitve (kèp1). Kàbelt csak hàtra kelett húzni. De elől a csatlakozó ellendarabjàba csak egyik volt bekötve. Ìgy simàn csak elvàgtam ès hozzàforrasztottam az elsőhöz (kèp2). A klimavezèrlőnek nem volt ott az ellendarabja, ìgy 3 szàll kàbelt kellett előrehozni. Csatit levàgtam, ès hozzàforasztottam. A kormàny alatti burkolatot levettem. Boxon a bal oldalsó alsó motorba kell bekötni a 3 kàbelt. Vettem hozzà mèg egy csatlakozót ès abból kivettem a làbakat. 6 làbú a csati, a 3 üres helyre kell berakni a làbakat (kèp4-6). A bekötèst e-learn-ból sakkoztam ki. A bekötès szinei (kèp10-12). Engedèlyezni kell Mes-ben ès proxy rendezèst csinàlni ès működik.

 

Lekaptam a fékeket. Jobb a helyzet, mint gondoltam.
Betétek gyakorlatilag újak.A tárcsákat lehetne még szabályozni (20,9 mm vastagok), de a rozsdára való tekintettel lesznek újak, ahogy a fékcsövek is újak lesznek. A féknyergek szinte újnak tűnnek, nem lesz velük gond. Két kutyacsont kell még, mert azok oda vannak. A kerékcsapágyak és a teleszkópok is rendben vannak.
Amúgy csak tisztogatás és festés.
Egyszer már bevált a Póknál, itt is Hammerite lesz. Találtam itthon ezüst színűt.
Elgondolkodtam, érdekes lenne ezüst futóművel...

 
>> EgyébGulyas001 // Alfa 156 Sportwagon GQ edition // 2017-11-14

Eljött az ideje, hogy felkerüljön a téli 16-os teledial alufelni a frissen felrakott vadiúj gumikkal. Már a nyári felni küllői között is látszódott, hogy a féktárcsa azon része amire az alufelni megy fel az a kúpos rész ami nem a fékezőfelület része, kicsit rozsdás színű.Most kerékváltáskor lefújtam hőálló ezüstfestékkel. Persze óriási szívás féktárcsát kimaszkolni körbe-körbe. Nyári kerekek lemosva, gumi leápolva ahogy illik amint megszárad megy fel a tartójára, tavaszra ha minden jól megy újra lesznek fújva.
Persze nem ment minden egyszerűen... Nyári felnibe a csavarok iszonyatosan be voltak állva, pedig én húztam meg anno kézi erővel és valamiért beette magát a csavar így a gumisnál kezdtem, hogy lazítsa már meg nekem. Valamit ezzel majd kezdeni kell mert ez így nem állapot, kíváncsi vagyok ez a lesz-e a helyzet a téli felnivel is. A kerékcserét én végeztem így nem került semmibe, csak hőálló festéket kellet vennem 1500-ért. Már nagyon elegem van a kerékcserékből idén ősszel ez volt a negyedik kocsi amin megcsináltam a szokásos tortúrát a leszedéstől az utolsó ápolásig, majd tavasszal folytatom.. :D Próbakör megvolt a gumik nem húznak semerre, nem ráznak semmi gond velük egyenlőre, de hat zsír új prémium gumi ez az elvárt.
Mióta beleszerettem az Alfába elhatároztam, hogy egyszer ilyen felnivel lesz, most ezis megvan.

 

717 nap és 97.849 km után elérkezett az első garanciális javítás. A "visszaváltó" fül szorult cserére, mert már nem kapcsolt.
Királyság :-)

 
>> Autóápolásosee_selespeed // Alfa 156 2.0 TS Selespeed // 2017-11-11

Szélvédő vízlepergetővel bekenve, gumikéderek leápolva. Föltettem az új Bosch ablaktörlőket és megjöttek a gumiszőnyegek is. Amik tökéletesen passzolnak és szerencsére nem is büdösek. :)

 

Drága kis 147-esemet sikerült már úgy megvennem, hogy a jobbelső ablakemelő bowdenem el volt szakadva.
Kiékeltem és úgy voltam vele hogy ha pénztárcám és időm engedi kicserélem.
Ma sikerült olcsón bontottat vásárolnom (Kitől ha nem Marek úrtól :D).
Kicsit félve, de belevágtam mondván, hogy nem lehet nagy ördöngősség.
Meglepően egyszerűen ment -ahhoz képest, hogy ha egy szerelő meghallja, hogy alfa romeo egyből a gatyájába sz**ik, mert milyen "bonyolult" minden- körülbelül félórámba került az egész művelet kárpitbontással együtt.
Akinek hasonló problémája van, és fél magának otthon megcsinálni annak azt mondom, hogy ha van egy kis érzéke az ilyesfajta dolgokhoz, vágjon bele mert tényleg sokezer forintot meg lehet spórolni, úgy hogy nem megy a szerkezet rovására.

 
>> SzerviztheBanyai // Alfa GT 1.9 JTDm 16V // 2017-11-13

Olaj: Motul 8100 X-Cess 5W40
Olajszűrő: Mahle
Légszűrő : Champion
Gázolaj szűrő : Delphi
Pollen szűrő : SCT

Új olajleeresztő csavart is tettem bele.

Jó szarul van megoldva a légszűrő, és a pollenszűrő cseréje. A többi az egyszerű!

239.940 ~ 240.000km .

Köv. csere 250.000km.

Tervezek egy motor mosast, es a motor burkolat szeppe varazsolasat. :)

 
>> EgyébFRC // Alfa 159 SportWagon 2,4 JTDm Q-Tronic // 2017-11-13

Mai napon kapott 4db új Taurus 601 XL télicipőt a bestia. 225/50*17 V

 
>> SzervizZsoltikj ૐ // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2017-11-13

Feladta a harcot a gyári olajnyomásmérö gomba, két hete még épp mutatott valamit mostanra meg meg sem mozdult a mutató. Kapott egy újat a piroska most igy hidegen alapjáraton 6 bar-on áll a mutató

 

Durva visszanézni a két Spider közti különbséget.
Az első képen lévő - itt még eredeti állapotú - fémcsavar, a Pókban már meg sem volt.
PHuBi 4 évvel idősebb, mint anno volt a Pók. Ja, meg 80e km-el kevesebb is van benne.
Ennyit jelent a nyári használat...