Blog
Szeptember 12-én egy Alfás ismerőstől megérkezett a kisautó. Sok minden rendbe van téve rajta, sok minden várat még magára. Épp lakatolásra készült volna az előző tulaj, mikor kiderült, gyerek jön a családjába. Mivel három ajtós az autó, inkább váltott egy Ti 156 SW-re, ez pedig parlagon hevert jó ideig, mígnem egy ártatlan beszélgetés folyamán visszautasíthatatlan árat mondott rá, így hamar el is hoztuk. Köszi Joci :D A vezérlésmódosító néha nagyon traktor, néha csöndes, cserés a két küszöb, hátsó kerékív, kell egy vízpumpa, lassan mennek le és fel az ablakok és az ajtó zárak sincsenek a helyzet magaslatán távirányítóval. Légzsákhibát ír a függönylégzsákra, csatlakozó hiba valószínű, megy a check engine is, kiolvasás után tudjuk, 1-es lambda szonda. Kellett a Bosera egy fejegység, átalakítóval kapott egy Pioneert, csöpögött a felső vízcső, pasztával vissza lett rakva amíg nincs új cső, a váltóbovden végén levő babafej ki van kopva, lejár, ideiglenesen rádrótozva, ne tudjon leesni, lakatoláskor csere lesz. Jobb hátsó kerékcsapágy morgott az állás után, kis rendszeres járás után elhallgatott. Egyenlőre ennyi.
Valami még mindig kopogott hátul hiába az új lengéscsillapító.
2db SIDEM szilentet kellett cserélni a stabilizátorba.
Végre minden fajta kopogás megszűnt.
Asszem erre lehet mostmár mondani, hogy koppanásmentes futómű. :D
Kilyukadt a hátsó dob, és kifújt a rezoncsőnél.
Ezzel vittem szerelőhöz az autót.
Paragi hátsó dobot kapott a gép, meg szép új rezoncsövet.
Nagyon csöndes lett az autó. :)
Szépen duruzsol.
Mivel az ültetés meg a rossz utak tönkre tették a lengéscsillapítókat csere érett lett mind a 4db.
Húztam halasztottam mire leszakadt menet kozben a bal hátsó rugótányér.
Gyors megoldásként Magnum lett berakva, kíváncsi leszek mennyit bír. Így újként egész kellemes.
Ma hoztam el az autót a fényezőtől, mert a motorikus és felfüggesztési hibák kijavítása utána végre esztétikai javításokat is meg tudtam csináltatni az Alfán. Nem lett teljesen lefújva, csak kisebb-nagyob bele fújások lettek elvégezve, és összepolírozás a régi fényezéssel. A képeken látszik, hogy nagyon jól sikerült :).
Egy kis hiba az első lökhárítónál még mindig maradt, ezt majd tavasszal tervezem kijavítattni. Most még egy embléma csere van betervezve, mert a régiek már elég kopottak.




Beköszöntött a fűtésszezon... az első fűtés alkalmával kedves meglepetésként elég szépen csöpögött a fűtőradiátor... Csere!
+ friss fagyálló, az új tartállyal együtt.
A régi még az eredeti gyári volt... élt 21 évet. Remélem az új is bírja majd jó sokáig! :)
239.650 km






Elkopott mind a kettő. Már nem sok volt hátra így kicseréltem. A bal oldalon a belső betét nem igazán akart kijönni. Gondolom ezért csikorgott. Óriáskalapács meg feszítővas kellett hogy kiüssem a helyéről. A biztonság kedvéért az újakat kicsit megköszörültem. Brembó tárcsa, és Ferodo betét ment bele, mint ami volt benne.






Világít a légzsák lámpa, így nem tudtam elvinni vizsgára
az autót. Controller Faulty. Low Battery.
Az alacsony feszültség hibát ki lehet törölni,
a másikat nem. Tápot kap, mást nagyon nem lehet megállapítani.
Ma este kap még egy aksi töltést, de nem sok reményt fűzök hozzá.
Update: a légzsák vezérlő cseréje megoldotta a problémát. Egyben az is kideült, hogy
a 60625180 számú vezérlő és a 60631206 számú teljesen kompatibilisek.



