Blog
Itt kezdődik a történetünk a Fehér Alfival, amikor egy gyors és hirtelen ötlettől és elhatározástól vezényelve, elindultunk Békéscsabára, megnézni és megvenni Alfit.
Régóta tetszettek fehér színben, a TI verzió is vonzott, illetve a legjobb dízelmotor a 2.0. Ezen tulajdonságai miatt indultunk el és ezen ritka tulajdonságai miatt vásároltuk meg, mivel nem egy hétköznapi daraból van szó, gondoltuk mi és habár külső állapotában nemvolt a legfényesebb állapotban, tudtam, hogy a kezeim alatt, egy igazán különleges darabot tudunk belőle varázsolni.
Sok helyről köszönt vissza relé probléma indítási hibától kezdve az ablak / tükörfűtésig.
Gondoltam beraktározok párat, hátha kell.
Az eredeti relé kint 6106093AA, itthon pl. az én autómban 11129985 cikkszámon futott ~10USD áron. Ezek a relék kezdtek behalni a fontosabb bunkcióknál, indítás, üa. szivattyú stb. helyeken, feltehetőleg, mert az első kerékjárati dob mögött nincs rendesen védve az időjárástól, de ez nem biztos, az is lehet, hogy bárhol elromolna idővel. A hátsó biztosítétáblában lévők is elromlanak, pedig azok jól védett helyen vannak.
Ennek vagy másnak köszönhetően a MOPAR frissített valamit és 6106094AA cikkszámon kezdte az újat árulni közet 6x-os, ~60USD áron,
A frissített relén lévő információk (MOPAR 1/11308/85) alapján rátaláltam mint alternatív, olcsóbb megodásra a Meat & Doria 73232003 személyében.
Amikor megjöttek, rácsodálkoztam, hogy a gyári MOPAR relék jöttek ~1500 Ft/db áron.




Belekerült az autóba a Motul RBF660.
A különbség jól látszik a régi és új között. 5éves 10.000km-t használt Textar fékfolyadék.
Felkerültek a semi slickek TW100-as.
Vezérműtengely jeladót cseréltük, a hiba nem szünt meg -hurrá-
Egy ezer éves bukót kicsit a kocsihoz szabtam, jó móka volt :)
Folyt. köv.
szerk. : cserélve lett 8db gyújtógyertya is.








Marketplace-en találtam egy halálraítélt 46-ost. A szárny miatt felhívtam. Megegyeztünk. Elmentem érte, leszereltem, végül megvettem az ajtókárpitokat és a géptetőt is. Az enyémen szarrá volt repedve a gitt. Meg tudtam volna csinálni, de ez egy sokkal jobb állapotú alap, így azt inkább ki lett hajítva.


Ahogy korábban is írtam az olajnyomásszenzor helyén egy csavart találtam. A legnagyobb probléma az volt vele, hogy a szenzor csatlakozása M10x1-es a csavar pedig M10x1.5ös és egy kis madzaggal volt letömítve. Természetesen menet már nem nagyon volt a furatban, ezért a motort sem mertem járatni nehogy "kiessen" a csavar és elfogyjon a motorolaj.
A furat a motorblokk tűzfal felőli oldalán van ezért nem volt egyszerű a menetet megjavítani. Szerencsére a motortér elég nagy a 4 hengeres motorhoz.
A szenzor most a helyén van, tömített, viszont a nyomásérték továbbra is 0 az órán. Mivel a fordulatszámot sem mutatja ezért gyaníthatóan ott lesz a probléma. Az óracsoport cserélve volt és megkaptam az eredetit is de még nem próbáltam ki mi a baja.



Tegnapi nap megjött Marketplaceről rendelt emblémáim tipikus gagyi kínai de jobb lesz mint ami volt, csoportba megkérdeztem hogy kell cserélni a hátsót, onnantól kezdve kölcsönkértem havertól lakk sprayt mivel mondták tovább bírja így..Végeredményben sokkal jobb lett mint volt.



Hajtott a kíváncsiság és terveztem bekapcsolni a rejtett üzemmódot, azaz kikapcsolni a vezetéstámogató rendszereket mintha egy Q(V) lennék.
Úgy tudtam, hogy ehhez módosítani kell a DNA kapcsolót szétszerelve azt, de Warbi cartárs felhívta a figyelmem, hogy ez nem így van. Miután a monostabil kapcsolók újabb változatai CANBus-osak, ezért csak a PROXY-ban kell matatni a beállításhoz.
1-es képen beállítjuk a kívánt értéket,
Type2 a RACE mód Type3 pedig az ESC Off mód
Beállítást követően szükséges a szokásos PROXY rendezés.
Tapasztalatok ömlesztve:
- Motor, gázpedál térképek N-ben maradnak, tahát az eredetileg gyengébb A, és az erősebb D üzemmód N-módú lesz. A D pedálja helyett az N spec. nekem jobban tetszik.
- Kormány és váltó pedig változatlanul a saját paramétereik alapján működnek.
- ESC Off módban maradnak az előbb említett N ill. D paraméterk, de a vezetéstámogató rendszerek kikapcsoltak lesznek.
Itt van egy kis furcsaság, amikor D-be teszem a kapcsolót akkor a nagyképernyőre kiteszi a 4 db sérga figyelmeztető ikont, miszerint ki vannak kapcsolva a bizt. berendezések, majd amikor valóban az ezeket kikapcsolni hivatott üzemmódba kapcsoljuk egy kitartott tekeréssel, akkor a sima D mód képe jelenik meg. Pont fordítva mint kellene, de a Race módban ez rendben van.
Továbbá ilyenkor az előválasztó kapcsoló egyik betűje sincs pirosan megvilágítva, a Race meg ugye hiányzik.
- Race módban annyi a különbség, hogy a műszerfali kijelző kap egy sárga alapot, nagyobb km/h számokkal és váltási segéd ikonokkal. Ez utóbbi nem működik, csak a hagyományos le-fel nyilak a kijelző bal felső sarkában.
A sebességváltó Race módban megvadul, kb. 3500 Giri az elváltási fordulat, az alá nem nagyon magy és kiírja, hogy a kézi üzem a javasolt. 2-3 képek.
Nagyon árnyalja a képet, hogy az elvileg erősebb D mód térképeit ilyenkor nem tudja használni. Kellene rá egy hozzá illesztett program, ami D módban visszadja a gázpedál ill. motor térképeit. Ilyet csinál a Squadra, de nagyon drága, mégha működik is távolról a programozás.
Upd.: Nincs érezhető különbség N és D között a nyomaték, ill. teljesítmény tekintetében.
Itt van két videó a működésükről:
ESC Off
Race
4-es képen a QV-hez hasonlított működések láthatók, a kérdőjeles váltó az Race üzemmódnak megfelelően működik.




Kapott új tárcsákat és betéteket előre
km:15.592
A 147 rákfenéje.
December elején, egy fagyos reggelen a kocsihoz érve rozsdás fémdarabot találtam a hátsó keréknél.
FB csoportokban utánanézve kiderítettem, hogy a küszöb végén van egy amolyan "zseb", ahová az évek során berakódik a retek, ami aztán kirágja a kasznit.
Már kivülről is látható volt a kerék felől a rozsda, nem is késlekedtem, időpontot kértem egy helyi autókozmetikába a dobbetétek eltávolítására és a 2 oldalon a küszöbök elejének és végének kitakarítására.
Elől nincs gond, hátul sajnos elég rossz bőrben volt már a lemez, a vezetőoldali rész lyukas már.
Sebaj, így legalább nem romlik a helyzet olyan tempóban, mint eddig. Nyárra pedig megvan a következő projekt.



