Blog
Nem sokkal a miskolci túra után elköszönt a jobb tompított is. Sebaj, múltkor vettem egy marékkal, volt cseredarab. S ha már úgyis bontottam (bezzeg a másik oldalon nem kell), kicseréltem a korábban kiégett helyzetjelzőt is. Vissszacsomagoltam a lámpát, ráadtam a gyújtást, elfordítottam a kapcsolót - és semmi. Az utolsó darab H6W a feneketlen kesztyűtartóban rossz volt. Szakadt izzószállal vettem. Azt nem is tudom mire vélni, hogy éppen a rossz izzó volt az utolsó a dobozban. Most el kéne mennem egy újabb dobozért, mert persze a Tesco/Auchan/Interspar szentháromság nem tartja a H6W-t, na de mikor? ...
Apa ökölbe szorult nyúltagya vagyok.
2018 áprilisában megváltunk tőle. Remélem az új tulajdonosa is örömmel fogja használni még sokáig. Meg is rendeltünk egy 2016-os Giuliettát, ami 2-3 évre lesz a társunk, terveink szerint, mert aztán megvesszük majd a Giuliát.
Vadiúj gyári alkatrészeket kapott.
Lógott az alsó motorvédő, kapott újat.
Csörög az olajpumpa lánca, nagyon idegesít, kapott új olajpumpát.
Rohadnak az olajhűtőre menő olajcsövek, sajnos már csak az egyiket lehet kapni, abból kapott újat.
Ami nem gyári, de cserélve lesz: generátor szabadonfutó, főtengely jeladó a későbbi lerobbanások megelőzése érdekében, olaj/szűrő, szíjak, kormány gömbfejek és axiál csuklók, vadiúj klímakompresszor.
Klíma is töltve lett természetesen. A munkák nagyrészét Csöri végezte :-)
Km óra állás: 275500



Füstöl... Először azt hittem, azért, mert tele volt az olaj benzinnel. Kapott új Total 10W50-et, ami a gyári előírása, úgy is. Úgyhogy vettem 4 új hengerhüvelyt, gyűrűszettet, összes tömítést. Dugattyút még nem, de valószínűleg azt is kell majd, egyelőre reménykedem.
Régi vágyam vált valóra RB cartárs jóvoltából. Eladta a 156-osát, a Supersprint rendszert pedig külön árulta. Hengerfejtől a végéig. Minden passzolt a gyári helyekre, semmit nem kellett mókolni. Ki lett cserélve a sortömítés, Reinzet kértem.
A képeken a gyári rendszer mellett látható a Supersprint.











Ismét Castrol Edge Professional 10W60 került bele Mann Filter szűrővel. Kapott új leeresztő csavart is új alátéttel. Spontán jött egy ózonos klíma tisztítás is.
Km: 182.225

Nincs négy napos ünnep szervizelés nélkül.Egy ideje már érett a fékek cseréje.Ezekkel vettem az autót,és azóta több mint 60 ezer ment bele.Mart tárcsák voltak fent ferodó sport betétekkel.Brutális fékhatást tudott,viszont az ára is az.Egy kompromisszumos megoldást kerestem ami megfizethető,de jobb a gyárinál.Szokás szerint Erhardnál kötöttem ki a problémával.A rottinger mart furt tárcsák épp akciósak voltak,így be is rendeltem a garnitúrát.A héten elkezdett sírni az eleje.Szóval el jött a csere ideje.A bal hátsóval kezdtem.Hát kiszakadt pár szép magyar körmondta belőlem mire rájöttem hogyan lehet visszanyomni a munkahengert.A lényeg,hogy folyamatosan forgatni kell a dugattyút és közben nyomni.Egy 12-es csavarbol és az egyik kopott betétböl gyártottam egy célszerszámot ehez.Utána ment minden mint a karikacsapás.Egy kerék egy óra kényelmes tempóban.A motor is kapott egy vérfrissítést egy kanna wr diesel formályában.
233000 km.
https://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1525024901-10503-blog.jpg
https://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1525024881-10503-blog.jpg


Szép idő, szabad vasárnap, minden adott volt, hogy két haverommal elguruljunk Pestre a Lurdy ház mögötti parkolóba egy kis olasz autós találkozóra. Előtte kicsit lemostam a virágport a kocsiról egy kézi autómosóba (még mindig utálom az ilyet, csak is otthon szeretek kocsit mosni, de most erre volt idő), hogy szépen mutasson. Beszélgettünk egy kicsit körbejártuk a kocsikat kajáltunk, ha már a tegnapi pápai találkozóra nem tudtunk elmenni ez egy kicsit kárpótolt.

Nem működött a klíma, ami a hirtelen jött nyárban nem volt kellemes a fekete autóban. Egy gumicső engedte el magát, ki lett cserélve. Most hűt rendesen. Km. állás 208470.