Blog
Kiégett egy helyzetjelzőm és egy tompítottam. Így az egész garnitúrát cseréltem, helyzetjelzőnek Hella égő került, tompítottnak OSRAM Silverstar H7.
A Marsonál beállítva a fényszóró
Kilométeróra állás: 281700 km
A kedves ott hagyott a forgalom közepén. A motor tekert de nem indult, rátettem gépre és egyből mutatta mi a gond....Holtponti jeladó.
Beszereztem az új Bosch jeladót és egy nőgyógyász ügyeségével kicseréltem. Hibakód kiütve mostmár jó minden.
Kilométeróra állás: 279850 km
A hátsó kerékcsapágyaknak már eléggé hangja volt, így a tél előtt úgy döntöttem ezt is megcsinálom rajta.
Nem kis szenvedések árán sikerült feltenni az új QWP csapágyakat.
A téli kerekek is felkerültek (előre vadonatúj Hankook i Cept RS 2)
Kilométeróra állás: 279650 km
A hátsó fékek elég viseletesek voltak, így megkapta a cserét. Brembo féktárcsa és fékbetét került a járgányra.
Kilométeróra állás: 278460 km
Folyamatosan érezni lehetett a hűtővíz illatát és nyoma is volt a motortérben, először a felső csőre gondoltunk (meg is lett véve), de a cserénél kiderült, hogy a hűtő csonkja van eltörve (benne maradt a csőben).
Új hűtő megvéve és beszerelve, újra feltöltve új fagyállóval.
Ha már megbontottam a bejáratást követő olajcserét is megejtettem. Selénia 20k 10W-40 olaj és Mann Filter olajszűrő.
Az olajfogyasztás megszűnt.
Kilométeróra állás: 276800 km
A kocsit acélfelnivel és téligumival vettem, a terv az volt, hogy amint lehet kap egy alufelnit, nos mindig volt valami nyűgje így ez eddig halogatva lett.
Eredeti Alfa felni 16"-os mérteben és egy alig használt Bridgestone Turanza gumiszett.
A motor folyamatosan zabálta az olajat (1200 km alatt 2 liter), nincs mit tenni teljes motor generál.
Hengerfej teljesen felújítva, új dugattyúgyűrű és hajtókarcsapágy, a bejáratós időszakra Eneos 10W-40 olajat kapott.
Kilométeróra állás: 274000 km
A vízhőfokom soha nem érte el a 90 °C-ot. Termosztát hiba, megkapta a gyári Behr termosztátot és új fagyállót, valamint lecseréltem a standard bilincseit jobban szerelhető változatokra.
Kilométeróra állás: 272800 km
Megvétel után másnap kiderült, hogy a motorba nincs olaj, ami azért furcsa mert átvételkor még volt. Kiderült, hogy a nagyon tanult előző tulaj a hengerfej tömítést rosszul rakta be és elcsavarodott, így kiverte az összes olajat.
No sebaj, a kötelező olaj és vezérlés cserével együtt megoldva ez is.
Kilométeróra állás: 272412 km
Megdöglött az akksi.
Az új Exide EA900. A régit beszámították 4000-ért.