Blog

>> Szervizzümi166 // Alfa 166 2.4 JTD // 2019-01-18

Elindítás után elkezdett villogni az izzítás jelző, elég hamar kiderült, az egyik gyertya adta meg magát. Minden bizonnyal a többi is hamarosan így járt volna, ezért inkább az összeset kicseréltettem. Az egér szelep is ki lett pucolva. 354500 km.

 
>> EseményPortgerm // Alfa GT 1.9 JTDm Distinctive // 2019-01-30

Sziasztok!

Sokáig gondolkodtam, hogy mit is írjak a GT-ről (semmi rosszat nem tudok). Az eladás elsődleges oka a használt GT-k árainak alakulása volt. Ár szempontjából nagyon alul van értékelve.

(2018.10.30.) Az eladás: körülbelül 2 hónapot hirdettem. Ez idő alatt 3 vevő jött megnézni. Végül egy próbakör után láttam, hogy tetszik a vevőnek. Kérte, hogy vizsgáltassuk át egy általa kiválasztott szervizben. Az autót gépre rakták és hibakódmentes! egy dolog amitől féltem az pedig, hogy emelik fel az autót, nem akartam, hogy összenyomják a küszöbömet megint. A két felső-első lengőkar cserés volt, annak ellenére, hogy 5000 km lehetett az alkatrészekbe. Átvizsgálás csak arra volt jó, hogy ott helyben döntöttem el, semmit nem engedek a vételárból. Végül sikerült mindent megbeszélni. Töltjük az okmányokat és egy másik GT-jön a benzinkútra. Végeztünk mindennel haladtunk a kocsihoz és mellette áll a másik GT a gazdájával, látta, hogy írtuk a papírokat a kúton. Jót beszélgettünk. Átadtam a kulcsokat, 1 perc múlva kiabálnak, hogy baj van. Nem hittem el, de letört a kilincs, (amikor elmentem vele a találkozó helyszínére akkor pedig nem nyitott ki, hiába nyomkodtam a kulcsot) nagyon nem akarta, hogy elvigyék!

3év és 38.000 km, minden pillanata élvezetes volt! :)

 
>> AutóápolásSzabister // Alfa 159 Sw 1.9 16v 150Le // 2018-12-04

Télire kapott Rezav gumitálcát

Km állás: 264800 Km

 
>> SzervizSzabister // Alfa 159 Sw 1.9 16v 150Le // 2018-12-12

Elkezdett kopogni a bal felső lengőkar is.

Bal felső lengőkar: Lemförder 28500 Ft

Km állás: 265503 Km

 
>> SzervizSzabister // Alfa 159 Sw 1.9 16v 150Le // 2018-11-29

Egyik nap elkezdett csörgő hangot adni az autó,mintha hidrotőkés lenne ahoz tudnám a legjobban hasonlítani. Nem tudtam rájönni így elvittem a helyi alfa szakihoz. Aki megállapította ,hogy több helyről jön a hang. A vákuumszivattyú tengelye ki volt kopva a közvetítő elemnél illetve csapágyas lett a generátorom ami valószínűleg szétrázta a főtengely szíjtárcsámat.

Költségek:
Hosszbordásszíj: Contitech 5500 Ft
Generátor: Remy felújított 30000 Ft
Főtengely szíjtárcsa: Contitech 23000 Ft
Vákuumszivattyú: Pierburg 33000 Ft
Munkadíj: 15000 Ft

Km állás: 264682 Km

 
>> SzervizSzabister // Alfa 159 Sw 1.9 16v 150Le // 2018-09-24

Eljött a második olajcsere mióta nálam van az autó. Motul-al megvoltam elégedve,újra az került bele.

Költségek:
Motorolaj: Motul 5w30 11300 Ft
Olajszűrő: MAHU711/4x 3110 Ft
Olajleeresztő csavar: 2310 Ft
Munkadíj: 3000 Ft

Km állás: 261585 Km

 
>> SzervizSzabister // Alfa 159 Sw 1.9 16v 150Le // 2018-08-30

Kopogott a felső lengőkar. Csere lemförder-re. Az alsó lengőkarnak meg elvolt repedve a hátsó szilentje. Szintén csere.

Alsó lengőkar szilent: TRW 14085 Ft
Felső lengőkar Lemförder 25000 Ft

Km állás: 259500 km

 
>> EseménySzabister // Alfa 159 Sw 1.9 16v 150Le // 2018-07-18

Autópályán sikeresen bekaptam egy követ. Szélvédő csere lett belőle. Gyári Pilkington-t kapott.

Km állás: 257000km

 
>> Szervizsamu126 // Alfa 159 sedan // 2019-01-30

Az up to date kimutatásokban a narancs tételek a váratlan tételek voltak.

Turbó:

Megvettem egy hétre rá mentem autópályázni egy kicsit kipróbálni mit bír "kicsivel" a sebesség határ felett le is tiltott, ne hogy törvényt szegjek, egészen 80-ig lassultunk, kiálltam, kereskedő felhív, ki kellene olvasni a hibát. Újraindítás után check engine világított de nem volt tiltás. Viszonylag lassú tempóban felértem (már az út 75%-a megvolt, nem akartam visszafordulni).

Aztán összetörtem a lábam, bátyám levitte vidékre a kereskedőhöz az autót hogy akkor nézzenek rá, én maximum automatás kocsit tudtam volna vezetni. A turboval ügyködtek valamit, többet nem tiltott le, cserébe szirénázott. Erre DZ hívta fel a figyelmem hogy nem olyan jó jel, de még menni fog egy darabig.

Egy horvát kirándulást (1400km) kibírt és még utána is ment volna tovább, de nem akartam hogy nagyobb baja legyen. Munkahelyemhez közel találtam egy szervízt, kollégák ajánlották, még egy alfás is.

3. kerületi szervíz

Turbo középrész csere lett, és akkor már komplett vezérlést is cseréltettem. Azóta nem fütyül, alacsonyabb fokozatokban sokkal kezelhetőbb lett, pályán közlekedni nem volt semmi különös, de az egyes kettes kicsit fura volt, lehet köze volt a turbohoz.

szerk: egy posttal lejjebb már szerepel a 310 000Ft

>> Szervizsamu126 // Alfa 159 sedan // 2019-01-30

The story so far:
Up to date kimutatás

Kocsi ára 1 800 000 Ft
Műszaki vizsga 25 000 Ft
Turbó felújítás (Garrett) 150 000 Ft
Vezérlés csere 110 000 Ft
Olaj (Selenia WR Pure), szűrő, miegymás 50 000 Ft
CONTINENTAL - AllSeasonContact - négyévszakos 205/55/R16 108 700 Ft
Android head unit 91 000 Ft
Ablakemelő gomb 5 000 Ft
Szíjtárcsa (Gates), szíj, tréler 70 000 Ft
Polír 15 000 Ft
Akkumulátor (varta) 30 000 Ft
Meghúztam a mélygarázsban 100 000 Ft

Summa 2 554 700 Ft

Planned 2019:
Lendkerék 200 000 Ft
Kuplungszett 100 000 Ft
Kinyomócsapágy 60 000 Ft
Fékek ?

Szerk, kivettem a költségből az árát, mert besorolta szervízdíjnak az oldal