Blog
ezek lettek cserélve:
féltengely 3 ágú csillag - jobb és bal
féltengely gumiharang külső, belső - jobb és bal
egr szelep (marelli)
első stabszilent
hátsó váltótartó bak
Ma megvettük. A motor már ismerős a 2004-2011 között birtokolt 156-ból. Tudom mit várhatok tőle. Lesz mit javíttatni rajta, és el fog tartani egy darabig, míg minden olyan lesz, amilyennek szeretnénk, de el fogunk követni mindent. Első körben a vásárlás utáni olajcsere szűrőkkel együtt, vezérlés csere és egy termosztát csere mindenképp. A többi meg szép sorban majd...
Sokan kérdeznek arról, hogy mi lett cserélve, mit, hol és mennyiért sikerült megcsináltatni, stb., így úgy döntöttem, hogy elkezdek blogot vezetni. 1.5 éve van nálam az autó, szóval most egy nagy bejegyzésben le fogok írni mindent. Igyekszem valamilyen szinten kategóriákba sorolni. Sajnos nem minden költségre emlékszem pontosan, de a végösszeg megvan.
A vásárlás 2017.10. környéke
Az eladót nem szeretném megnevezni. Telefonon egyeztettünk. Mondtam neki, hogy egy irányba 4-5 órát fogok utazni, szóval ha bármi gond van vele mondja, meg mert nem fogom elvinni. A válasz az volt, hogy hibátlan, törésmentes. Minden rendben vele.
Elmentem érte. Ahogy közöledtem az autóhoz, kezdett elönteni a düh. A kézifék bowden a földig lógott és meg volt repedve az első lökhárító. Távolról nézve már láttam ezeket...féltem attól, amit közel fogok látni, de úgy gondoltam, hogy ha már ennyi utaztam, akkor megnézem. 128 000-et mutatott a villogó km óra. Megjegyzés: laptoppal 10 000-rel kevesebbet olvastam. Mint utólag kiderült ki lett cserélve a teljes óracsoport. (a bekötésnél voltak nyomai).
Talált érdekességek:
- meg volt repedve a hőpajzs
- nem működtek a kulcsok
- repedt lökhárító
- lógó bowden
- rozsdás hátsó kipufogó dob
- folt egy kis folt hátul a tetőkárpiton
- nem teljesen működött a digiklíma bal kijelzője
- nem "kattogott" a középső tekerő a klíma modulon
- villogott a km óra
Egy forintot sem engedett el, de belementem...hazafelé kiderült, hogy a jobb fűtáslapát nem működik, így csak hideg levegőt fújt a jobb oldalon. Bal oldalt, sem vitte túlzásba. Nagyon jó utunk volt..A hátsó ablakfűtés sem működött. Olajat elméletileg előtte cserélt a tulaj.
Első szerelős kör 60 000ft
Természetesen olajcsere, főleg azok után, hogy "semmi baja", nagy szervíz. Ekkor Selenia 10w40-et kapott.
Második szerelős kör 60 000ft
Padlózva megtorpant az autó, felvillant a tengeralattjáró és onnantól alig ment. Lassú gáznál nem volt gond. Kiderült, hogy trafó csere lesz...
Az előző szerelő elrontotta a fejpakolást, kicsit eresztett....még jó, hogy tönkrementek a trafók, így volt okom szerelőhöz vinni.
Javítások:
- 3 trafó (1 már cserélve lett korábban)
- 4 gyertya
Harmadik szerelős kör 160 000ft
Na ez egy komolyabb volt. Futómű problémák főként. Apropó a kulcsok. Ugye az eladó csak annyit mondott, hogy elem kell bele. Került mind a kettőbe, de semmit. Szóval ha már szerelőhöz mentem (megint), akkor gondoltam ezt is megcsináltatom, valamint a hátsó ablakfűtést. Az ablakfűtés problémára nem jöttek rá, szóval direkt rá lett kötve egy extra kapcsoló a relére.
Javítások:
- két oldalt alsó-felső villák
- négy fékpofa
- négy féktárcsa
- jobb hátsó lengőkar
- ablakfűtés gomb
- központizár modul (mivel a gyári kuka)
Negyedik szerelős kör 30 000ft
Már egy ideje nem volt semmi baja az autónak. Unalmamban arra jutottam, hogy kellene egy multi kormány. 9000-ért hozzá is jutottam egyhez. Elkezdtem felrakni. Kiderült, hogy hiányzik pár kábel. Sajnos csak teljes köteget kaptam...Annak méregetését a szerelőre bíztam. A kormány gyönyörű állapotban volt.
További unalmam közben arra jöttem rá, hogy jobban nézne ki az ajtókárpit feketében, így vettem festéket is.
Itt váltottam Xado-ra. 5w50. Csendesebb lett tőle a motor és kevesebbet evett olajból.
Ötödik szerelős kör 35000ft
Egy gyökér felnyomta az egyik padkakövet. Odaparkoltam, orral előre. Felakadt természetesen. Szerencsére csak a lökhárító repedt. Megtanultam azt amit mások alapból tudnak. EGY ALFÁS MINDIG TOLATVA PARKOL.
Javítások:
- első lökős heggesztés
- első lökős fényezése
- teljes polír
Hatodik szerelős kör 250 000ft
Ez a közelmúltban történt. Egészen pontosan szeptember 11-én. Kiugrott elém egy őz. Szerencsére a motor és a fűtómű sértetlen maradt, a kár viszont így is jelentős volt. Mivel az autó heti szinten 2-300km-t megy le, így elég sürgős volt a dolog. Találtam egy karosszériást Szeged mellett Kiskundorozsmán. Lucar kft. Csak ajnlani tudom őket. Nagyon jól és időre dolgoznak. Soron kívül vállaltak. Azt mondták, hogy fényezőt intézhetnek ők is, de én is. Ahogy tetszik. Mivel ők csak 1 hónappal későbbre tudtak volna, így kerestem én. Husztacolor Szegeden. Szerdán átvittem Lucarékhoz, szombaton visszakaptam, hétfőn ment a fényezőhöz, csütörtökön vissza Lucarékhoz, ahonnan már pénteken meg is kaptam. Nem volt ocsó játék, de nagyon megelégedtem a munkájukkal.
Javítások:
- másik lökős
- új jobb első lámpa (ez tényleg új...)
- emblématartó
- jobb dob
- a klímának van valamilyen tartálya az első lökhárító jobb részén. Annak a tartója is cserélve lett
- fényezés: lökős, motorháztető, sárvédők, polír
Hetedik szerelős kör 250 000ft 2018.12.10
146 000km-s óraállásnál elfolyt a hűtővíz. Hengerfejes lett. Teljes motorfelújítás, nagy szervíz, stb.. A motor tökéletes, nem eszi az olajat. Egyáltalán nem. Továbbra is Xado-t használok. 3000km-t mentem vele, majd a bekopós időszka végén, újra olajcsere volt. Jelenleg 149 000 van az autóban és minden szuper vele. Imádom.
Javítások:
- gyűrűk
- fejpakolás
- főtengely csapágyak
- fejcsavarok
- vízpumpa
- vezérműszíj
- váltó olaj
- kézifék bowden
- hengerfej felújítás (minden cserélve)
Összegzés
Voltak nem említett olajcserék, de olyankor csak az történt.
600-ért vettem az autót. Átírással és biztosítással együtt 750. Azóta ráköltöttem még 845-öt. Tisztában vagyok vele, hogy gyakorlatilag 1.5 millióért vettem autót és vehettem volna mást is a 147-es helyett ennyi pénzért viszont imádom. Tudom, hogy innentől már nem sok dolog mehet tönkre és tökéletes állapotban van. Ha figyelek rá, akkor nagyon sokáig tudom majd használni :) Váltás csak akkor jöhet szóba, ha rászánom magam egy nagyobb kategóriás Alfára.
Ha már úgy alakult, hogy a stab.pálca miatt a csáposon tölti a napot a kisautóm, előre hoztam a fékek felújítását. Valeo sport tárcsa és Valeo fék betétet kaptak az első fékek.( 219060km )




Elkövettem egy hibát, lehalkítottam a zenét 😂 kopog a bal eleje a futóműnek
Diagnózis: lóg a stabilizátor pálca.
Mindkét oldal ki lett cserélve. (219 060 km)


Sajnos a szivargyújtó végleg kibukott a helyéről, a két pöcök amin előre/hátra fordult az törött. Cserélném, de félúton abba hagytam a box csavarja nem hozzáférhető. Gyöngyösön van hozzáértő, ki segítene ebben. mármint cserélné?
Előre valamikor beleraktam a boxer rugóit, hogy kicsit lentebb legyen az orra, de most így az évek alatt rájöttem hogy hosszú távon nem kényelmes, mivel a boxer egy 100 kilóval könnyebb, és kevésbé erőssek a rugói, mint a gyári TD.
(A piros színű volt bent...)
Előre már felkerültek így a tél közepe-vége felé a téli kerekek, hátha jön még valami nagyobb hóesés :), hátra is felkerül majd nemsokára...
A kerék összetartás sem volt jó, mert tavaly kicseréltem a jobb oldali kormány összekötőt, de nem lett pontosan beállítva egyből, mivel nem volt aknán az autó, és hát halogatva lett.
Most hogy állítottam, láttam hogy a belső kormány összekötő a külsőbe nem sokat fogna, ha elállítanám, így hát kitekertem teljesen hogy mennyi az annyi, + bal oldal is (ott majdnem teljesen bent volt, és elosztottam bal és jobb oldalt, hogy ugyan annyit fogjon. Végül beállítátottam pontosan az összetartást, csak most így a kormány nincs pozícióban, de majd ha egyszer úgyis felmegy a fa kormány akkor az is középre lesz állítva.
Végül az olaj nyomás mérő óra sem mért semmit, de csak azon az eredeti anyáját hagytam el amit sajnos csak kézzel szabad meghúzni (ez fogta oda a sarut) , mert könnyen megszakad a menet, vagy letörik. Nekem az utóbbi volt már. Most kapott másik anyát, ezt jobban viselte, és egy nagyon nagyon picit ráhúztam kulccsal :)
Még egy két dolgot meg csinálok rajta, addig is pihen a kis TD :)






Volt két zavaró apróság,ami javításának garázs híján nem fogtam neki.Az egyik a kuplung főhenger szilentje volt amivel a pedálhoz csatlakozik.Magát a munkabengert kb egy éve cseréltem.Akkor TRW került bele.Nincs is vele semmi gond.A szilent viszont szét szakadt benne.Ez azt eredményezte,hogy a pedál nem jött vissza teljesen alaphelyzetbe,és idegesítően nyekergett is.Nagy bontással nem járt a művelet.Levettem a pedálrol a munkahenger fejet.Kivettem a szilentet.A fém persejröl lefaragtam a gumi maradványokat.Egy megfelelő méretű vásznas gumi csőböl vágtam rá egy darabot.Kapott egy kis szilikon zsírt.Összeszerelés.Pipa.A másik a csomagtér átvezetőben a kábeltörés volt.Igazábol a hátsó ködlámpa rapszódimus működése jött elő.Hol egyik világított hol mindkettő hol egyik sem.Előszőr izzó bajra gondoltam.Aztán ahogy nyitottam a somagteret kigyulladt mindkettő.Megmozgattam az átvezetőt erre kihunyt a fény.Nekikészültem a feladatnak.Kerítettem gumi szigetelésű vezetéket és megfelelő méretű zsugorcsövet.Lebontottam a kárpitokat.Nagy örömömre a kalaptartó alatt van a kábelkorbácson egy csatlakozó.Ez nagyban megkönnyítette a dolgot.A vezetékeket egyesével vágtam el.A vágásokat eltoltam egymáshoz képest.A régi vezetékkel áthuztam az újat az átvezetőn.A kötéseket leforrasztottam és zsugorcsővel szigeteltem.Az egész kb 2 órát vett igénybe.Összeszerelés után próba.Minden működik.Ami érdekes volt.A kötegben az összes vezeték szigetelése porrá volt morzsolódva.3 szál teljesen szakadt volt.Igazábol azon csodálkoztam hogy működött ez eddig,vagy hogy nem lett valami zárlat e miatt.De most minden működik.Remélem ujjabb 13 évig így marad
Szeretett Alfám két hét hanyagolás után nagyon nehezen indult be. Ráadásul a csomagtérajtó is a lehető legrosszabbkor adta meg magát. Szerencsére az Alfariumban
hamar fogadták a még járóképes "beteget".
Mint kiderült az akkumulátor mellett a csomagtérzár is is eltávozott egy zárlatnak köszönhetően.
Költségek:
- Akkumulátor (Bosch 63 Ah): 38700 Ft
- Csomagtérzár: 15000 Ft
- Ülés patentek (vésznyitás miatt eltörtek) 7000 Ft
- Munkadíj (3 óra) 30000 Ft

