Blog

>> AutóápolásHáPé // Alfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2018-12-20

Elkészült Kisbéren Rendes József Úr által újrabőrözött és kicsit átalakított kormánya az autómnak. A gyári váltógombot is újrabőrözte a mester, de azt eltettem tartalékba.
Csöri mester pedig a megújult kormányt visszarakta még az ünnepek előtt, amit innen is köszönök neki.
Az ideiglenesen felrakott kormányt meghirdettem, elég gyorsan el is vitték.
Km: 241900

 
>> SzervizLev // Alfa 156 1.9 Mjet 16v SW // 2019-05-16

Úgy néz ki, hogy évente egy összefoglaló blog megírására vagyok csak alkalmas:

-A téli felnik elég szépek lettek, megérte megcsináltatni.
- Volt az elmúlt évben 2 olajcserém(mindennel együtt), került bele egy új légszűrőház a törött helyett.
- Jelenleg nem működik a bal első ablakemelő, megrendeltem az új elektronikát hozzá, jövő héten a helyére is kerül, 4 új féktárcsával és betétekkel egyetemben,

Km: 288.000

 
>> Szervizvmisi72 // Alfa 159 2.4 jtd sw // 2019-05-16

Sziasztok!

Kb. 1 éve van nálunk az autóvásárlás után lecseréltük benne az olajakat, vezérműszíjat, gond nélkül mentünk 10 ezer km-t.
Majd kb. 1 hónapja kezdődött az egész, indulásnál hidegen pár másodpercig füstölt meg egyenletlenül járt, de aztán kisimult, elvittük egy diagnosztikákra ott mondták, hogy ellenőrizni kellene az injektorokat, ezután vettünk bele 5 alig futottat ami bevizsgáltattunk és tökéletesek, beszereltük az autóba az injektor kódokat beírtuk, az autó beindult kb. 15 percet járt szépen. Másnap délután beindítottuk kb. 10 másodperc után leállt, ez előtt párszor már csinált ilyet újra indítottuk, de utána már csak beindult és leállt egyből és az óta is ezt csinálja. A multiecuscan nem ír semmilyen hibát.

Első gondolatként visszaraktuk a saját injektorait és visszaírtuk a kódokat, de nem változott semmi így elkezdtünk keresgélni először a nagynyomású rendszerre tippeltünk, hogy valami ott halt meg így cseréltünk nyomásszabályzót majd utána érzékelőt, mértünk alacsonyköri üzemanyagnyomást, ami 6 bar volt.

Végig néztük az összes test kábelt csatlakozót, biztosítékot, relét, de minden jó, az immo is jó, ezután levettük a generátort elvittük bevizsgáltatni, de semmi baja.

Az ECU és a nyomásszabályzó, nyomásérzékelő és a mennyiségszabályzónál néztünk szakadást, de nincs szakadás, majd megmértünk a feszültséget, és egy olyan eltérést találtunk, hogy a nyomásszabályzó egyik lábán 12.2 helyett csak 11,5 V van a másikon 12.2 V és itt elvileg mindkét lábon egyformának kéne lennie álló motornál, indulásnál pedig még csökken ez az érték, erre az óta se találtunk választ.

Multiecuscannal leteszteltünk a proxykat de mindenhol van kapcsolat, lereszeltettük a body computert után pár másodperccel többet járt az első indításnál, de következőnél már ugyan azt csinálta. Most már nincs több ötletünk, ha esetleg valaki járt már hasonlóan vagy van bármi ötlete, akkor szívesen meghallgatnánk.

 
>> EseményBlacky // Alfa Spider / GTV 1.8 TS // 2019-05-16

2019.05.15. Műszaki vizsga. Kitünőre sikerült a vizsga!

 
>> SzervizArslan // Alfa GT 1.9 jtdm // 2019-05-16

Kiégett pár napja a balos helyzetjelző, meló után elgurultam a Bárdiba, vettem egyből kettő Hellat. Ugyanaz a H6W kell bele mint a 156-ban volt. Most hogy összeállt a futómű és a fék is, nagyon élvezem a kisautóval a karikázást.

 

Idén volt a XX. Selénia Rally. A kis családias találkozó egy hihetetlen színvonalas eseménnyé nőtte magát, a kerek évfordulót pedig sikerült igazán exkluzívan megünnepelni. Hollókő, Hotel Castellum. Egy négycsillagos szálloda, csak Alfásokkal teli. Eddig a fűben heverészős piknik hangulat volt A Selénia Rally, és úgy érzem a jövőben is efelé fog visszakanyarodni. De ezt kár lett volna kihagyni. Sokak ingerküszöbét karcolta a szállásdíj, tudom. A valóság valahol félúton. A szervezők idén egy luxus rendezvényt varázsoltak elérhetővé nekünk, Alfásoknak. És ez is a Selénia Rally. És idén volt az, amikor úgy éreztem, hogy igen, itt a 159 kellett. A 159 pont olyan kicsit puccos, nagyon elegáns, és nem látszik rajta, hogy a kor már sokunk számára elérhetővé tette. Gyönyörű volt a sok Alfa a hotel parkolóban. A márka megítélését biztosan emelte mindazok szemében akik látták a vadiúj épület előtt sorakozni az olasz remekműveket.
A többi már praktikum. Kellett a 159, mert tavaly óta többen lettünk, a nagyobb autó kellett. Ugyanezért a csendesebb és gyorsabb autó kellett, amivel egy szundítás alatt célbaérünk.
A verseny szokás szerint nagyon szervezett, nagyon ötletes volt. Idén két itiner volt, egymással szemben indított autókkal. Nagy ötlet :-) A szervezők is tudják, érzik, hogy mennyire jó amikor fél napon keresztül jönnek szemben az Alfások, köszönnek, villantanak, örülünk egymásnak. A két lányom idén az eddigieknél is jobban kivette a részét a feladatmegoldásban, hiszen sokszor a kicsi az autóban aludt, valakinek maradni kellett. Idén először úgy indultunk el reggel 9 után néhány perccel, hogy a cél most csak végigmenni. Egy 10 hónapossal a hátsó ülésen ez volt a reális.
Végigcsináltuk, igazi családi csapatmunka volt. Éppen belefértünk a fél óra időlevonásba is. Sőt, mint kiderült, a végén még lazíthattam volna, ugyanis 3 perccel gyorsabbak voltunk a szintidőnél.
Hogy mennyire volt szervező munka végigcsinálni, jól mutatja, hogy kb fogalmam sincs, hogy hol jártunk. A Bánki tóra, Szécsényre emlékszem, ezeken kívül csak az adott pillanat adott feladataira. Ki éhes, ki szomjas, ki marad a parkolóban, ki sétál a kicsivel :-) Sebaj, ez is más volt mint eddig, és így is jó volt.
Az igazi meglepetés pedig akkor ért, amikor épp visszaértem a boltból (elfogyott a vizünk) és a nevemet hallottam.
Kilencedik hely. Ez idén nekünk felért a dobogó tetejével, nagyon jó érzés volt :-)
Köszönjük az élményt a szervezőknek, hatalmas munka áll emögött. Remélem kitart még a lelkesedésük, ez az a találkozó, amit piros betűvel vések a naptárba, ez a fix pont. Sokakkal itt, évente egyszer találkozok, mégis úgy, mintha csak tegnap búcsúztunk volna.

>> EgyébPBali // Alfa 159 2.0 JTDm Ti // 2019-05-15

2019.05.09-én reggel tankolni mentem, ahol sikerült a padkát (ugyan nagyon lassan, de valószínűleg nagyon szerencsétlenül is) úgy elkapnom, hogy azt a felnim és a gumim is bánta...Kellett nekem centizgetni a túloldalon lévő pisztoly miatt...
Mivel alig pár 1000 km van a gumikban, 1 darab újat rendeltem (a korábbiból persze, Kumho Ecsta PS71) és rá pár napra (05.15) át is gumiztattam. A régit elteszem, a peremvédő sérült csak, később jól jöhet, én meg így nyugodtabb vagyok, hogy sérülésmentes abronccsal járhatok.
(A féknyereggel kezdenem kéne végre valamit, nem szép a matt piros...)
Gumi: 32.200 Ft
Szerelés: 2.000 Ft

 
>> Tuning és extraCsabo22 // Alfa 147 Q2 // 2019-04-27

Limitált száriás Abarth szinre fújattam a pillekönnyű Ti felniket. Félmatt lett, azaz a lakkba került mattitó adalék. Nem lett igy annyira fényes, hogy a kocsi bianco nuvola fényezéséről elvonja a figyelmet :)
1 felnit görgőzni kellett, pedig svájcban futott a kocsi. Úgy tűnik ott sincs kaviárral festve a kerités... sajnos a fényezése picit megsérült, azt majd itthon javitom a fényezésből megmaradék festékkel.
Rejtett szelepek kerültek a felnikbe, illetve szinre fújt csavarkupakok is. A ronda rozsdás csavarfejek ne rontsák az összképet!! :D

 
>> SzervizCsabo22 // Alfa 147 Q2 // 2019-03-08

Motul váltóolaj került bele, Ate fékfolyadék és Fuchs szervó olaj. Talán kap még egy Xado váltó revitalizálót Ex120, hogy védve legyen a Q2.
Megjöttek a strongflex stabrúd szilentek, úgyhogy nekiveselkedtem a feladatnak, pedig elég ocsmány egy meló. nagyon időigényes. Szokásomhoz hiven törekedtem a tökéletes munkára, és szerencsére semmi sem jött közbe. Óvatosan lefúrtam a kengyel peremezését, majd a rudat szépen letakaritottam, bekentem a szilenthez kapott zsirral és lehetett összerakni. Az összes csavart elláttam kerámia pasztával, hogy aki legközelebb hozzányúl, ne szidja anyukámat :) nyomatékkulccsal húzgáltam vissza a rögzitéseket.

 
>> SzervizCsabo22 // Alfa 147 Q2 // 2019-05-09

Forgalomba helyezés előtt vizsgára gondoltam megkapja a kocsi a nagyszervizt. 4 éves volt a vezérműszij, olajban kb 8e km, szóval esedékes volt. Olajcsere: protec engine flush, olaj jól kicsöpögtetve, új olajleeresztő (alátét gumibetéttel), majd zöld Xado-val feltöltve. Vezérlés: gates power grip és Valeo vizpumpa. A műveletet saját magam végeztem. Mivel DPF-es a kocsi, visszaállitottam a motorvezérlőben az olaj állapotát és a szerviz intervallumot is nulláztam, periódust csökkentettem.