Blog
A dolog úgy kezdődött hogy a korábban felragasztott kamera tartó elengedte a szélvédőt. Forgatni lehetett az ablakon. (1. kép)
Az ebay-ről anno rendeltem mindenféle vacakot a kamerához, volt közte egy tízes pakk tartó is. Egyet felhasználtam. Jól tart.
Aztán eszembe jutott hogy el kellene rejteni a kábelt hogy ne lifegjen az utastérben. Ehhez rendeltem 2 m-es USB kábelt.
Aztán eszembe jutott hogy a lámpa mögül anno kiszereltem a távirányítót és így ott most van hely. Ide fogom eldugni a töltőt. Kimértem a csatlakozót, ott a lámpa 12V-ja, ha világít a lámpa akkor tölt.
Egy szivargyújtó/USB töltőt szedtem először szét, de nem tetszett a bele. (8. kép) A kábelesé viszont igen úgyhogy azt forrasztottam át.
Kellene még egy kicsi kapcsoló hogy ha nem kell le tudjam kapcsolni. Sajna nincs itthon ezért a projekt leállt.












Forgatókönyv szerint április elsejével forgalomba helyeződött az autó, így a folyadékok cseréje rutinszerűen megtörtént. Kb 4500 km volt az olajban ami nem, de az egy év már okot ad a cserére, így ezzel nem szoktam spórolni.
Cerélve lett:
- motorolaj (Sport power 5W40)
- olajszűrő
- pollenszűrő
- levegőszűrő
- gurulók helyet cseréltek az egységes kopás céljából (elsők hátra, hátsók előre)
- légkondi tisztítás O3 közreműködésével
Beavatkozásra ismételten a Csörgő szervizben került sor, közben felbuzdulva a Giulia veloce vásárlás vágya okozta már, már határtalan érzésén, átbeszéltük a pro és kontra érveket, lehetőségeket. Kezdeti lelkesedésem hamar alábbhagyott. Majd alakul valahogy a jövő. :)
Km: 38715
Küszöbcserének és alvázvédelemnek indult, több lett belőle.
15 éves korára megtette hatását, hogy az első 10 évben Németországban használták az autót.
Padlólemezt és a kerékjárati íveket javítani kellett, bal elején a taposónál kb 20x25 cm hiányzott a rücsi alatt.
Most rendbe lett téve az alja és a kasztni is. Kapott egy teljes alvázvédelmet.
Jövő héten folytatódik, az érdemi rész a fényezéssel, addig pihen a gépezet.
A küszöböket az Intercarstól rendeltem.











A stabilizátor két belső szilentjei úgy tűnt hogy már nem az igazi, úgy hogy neki álltam a cserének.
Nem volt egy könnyű feladat, pedig a két két csavar ami alulról fogja, könnyen kiszerelhető volt, de viszont a kiszedése után sem mozdult semmi, gondolván lehet össze van kicsit rohadva.
Dorni és kalapács, hátha megindul, de semmi.
Akkor le oldottam a stabilizátor két végét a lengőkarról is, aztán úgy már mozgott, de a felső és az alsó fém tartó a szilentel egyben.
Sok játszás után, miután lent voltak a első kerekek, hidegvágó + nagy kalapács segítségével szét tudtam nyitni hogy ki vegyem a szilentet. (addig vissza lett kapatva mind a négy csavar)
Az oka hogy egy fém persely van benne, amitől nem tudtam szétszedni. Most már ezt is tudom :)
Kicseréltem a szilentet mind két oldal, de alig hozzá férhető rész ez, aztán jött az összerakása.
Az sem volt semmi, mivel a csavarok be tekerése sem egyszerű, hogy a helyén legyen minden , olyan kicsi a hely a tűzfal és a kormánymű között , de ez még elmegy.
Amikor meg kellett húzni a csavarokat akkor jött az igazi szívás, mivel a fém perselyeket pontosan ugyan oda kellett vissza rakni hogy össze pattanjon a felső és alsó része, de ott nem olyan egyszerű mozgatni félig meddig betekert csavarokkal, mivel az is szorít már, úgy hogy pajszer segítségével amennyire oda lehetett férni, a helyére igazgatni.
Végül össze állt a kép, de ha legközelebb csinálnám kell bármelyik autón, akkor már le köszörülném róla a fém perselyeket, mert nagyon meg nehezíti az egész dolgot.





A világ szutyka német swt-t azonnal cserélnem kellett. Most már a legolcsóbbat kerestem. Találtam 2e-ért 1 pár névtelent. Bár a bal csak 550-es.
Bal oldali tökéletes, jobb oldali kicsit elkeni a koszt kevés víznél.

Sonax műanyagápoló nanopro xtreme-vel végig kentem a külső műanyagokat.
Szép lett, életteli. Meglátjuk tartós is lesz-e.


Mikor megvettem, a csomagtartóban 10 cm víz állt. Azt hittem a lókupec nyitott csomagtartóval mosta a kocsit. Kiszárítottam és száraz maradt.
Tavaly nekem jöttek, jobb hátuljának, úgy látszik a sárvédő is kapott, mert azóta beázik a csomagtartó.
Kiszedtem a csomagtér borításokat és a kaszniban kimatattam, hol csöpög.
A jobb hátsó sárvédő cserélve volt és összeszerelésnél a sárvédő/hátfal/oldallemez találkozásnál nem tömítették a réseket, ott ázik be.
Nem tudtam hozzáférni, ezért kiszedettem a szélvédőt és kértem alatta minden illesztésnél tömítsék gondosan. Ez csak részben sikerült, mert kevésbé ugyan, de továbbra is beázott. Mivel most már tudtam a helyét, fogtam egy fecskendőt, vastag tűvel és kívülről a gumi alá telenyomtam FBS-el.




Ma sikerült végre eljutnom egy gumisműhelybe.A téli gumikon még 2000 km-ert se tettem meg,lehet még fent maradnak a következő télre.Holnap kapnak egy takaritást és ápolást.
A nyári gumik eddig kevesebb minit 5000 km-ert futottak (4779),kopás nyomai sehol nem látszanak.Az elől lévő abroncsok hátra kerültek, és fordítva.A lepatkázott jobb első felni ősz végén javítva lett.
Km.:188118



