Blog
Ma begurultam Zé-hez ès megejtette az olajcserèt szűrővel, levegőszűrő cserét ès a fèk olaj átcserèlèsèt.Bal fèl tengely gumiharang bilincset kellett cserélni mert le volt lazulva. Minden rendben volt bár a szelepfedèlnèl ès a váltón tömítés kell majd cserélni mert kicsit engedi az olajat.Erre szerintem ősszel visszatértünk ha nem növekszik jobban az olaj folyás.
Lang autonal beszereztem par aprosagot ami tavasszal esedekes:
- Filtron levego szuro 2500 Ft
- Filtron pollenszuro 2000 Ft
- 1 par Valeo ablaktorlo lapat elore 2500 Ft
-2 db OSRAM cool blue H1-es izzo, mert kiegtek a regiek 2500 Ft
-Vettem utantoltesre 2 liter Motul 10w60 olajat is, hogy olajcsereig kibirja 7000 Ft
A téli átmozgatásokon kívül végre elindult a tavasz. Volt egy kis autóvillamossági beavatkozás (világítás, index, feszabályzó stb, rakoncátlankodott) és ha minden jól meg a 7végén egy közös öregautós hegyi túra lesz a Bükkben.

Javításra került a téli csatt nyoma (új lökös és pajzs, fényezve), illetve a géptetőt is újra fújattam a sok kavicsnyom miatt.
Olajat és szűrőket cseréltünk (kiv. gázolaj), valamint szelepfedél tömítést, és még néhány apró tömítést és armatúrát a befecskendezés körül.
Felkerültek a nyári gumik is.
Sajnos kiderült, hogy a turbónak nem néz ki sok hátra, kipufogó oldalon olajozik.. :(
Km: 253.900


Lassan lezárom a lakatoláshoz az előkészületeket = beltér teljesen ki, kintről minden műanyag apróság le, stb. Vicces látni, hogy milyen sok elem ismerős az Alfettából, mégis mennyi apró finomságban van eltérés.
Arról nem is beszélve, hogy amióta elhagyta a gyárat az autó, még nem volt babrálva (védőfóliák itt-ott a szőnyegen, stb.). Szokatlan...
A motorteret is megviselte a sok állás, vagy 1,5 vödör tűlevelet, és egyebet szedtem ki belőle.

Felkerültek a Goodyear efficientgrip performance nyári gumik. A jobb első felnit sajnos görgőzni is kellett, de most már rendben.
Mint már régebben meséltem, a légtömegmérőt kitisztítottuk, de ennek ellenére a rossza datok küldése az ECU-nak nem javult így egy csere mellett döntöttünk. Hívtam is az alkatrészes havert, hogy nekem mi is kell, 25.000 forintomba került egy új, BOSCH légtömegmérő amit be is építettünk még aznap, a beépítésért nem kellett fizetnem, szerelő barátom megcsinálta, meg legalább beszélgettünk egy jót. Elég koszos volt az autó, elmentem egyből ezután lemosni, mit ad Isten, beülök, ráadom a gyújtást, világít a kiégett izzó visszajelző, kiszálltam, körbejártam minden ég (vagyis világít, tűzoltók agyon csapnak ha így fogalmazok), másnap a rendszámtábla megvilágítás elment. Gondoltam kiégett, de mint kiderült csak a tömítés kopott el és bement a víz, ezért nem világított már másnap a műszerfal, mikor kiszáradt.de azért kapott új izzókat is hátra, Philips hideg fehéreket, egyel szebben néz ki azóta. (1490 volt a 2db izzó + 2 tömítés)
Kötelező, elkerülhetetlen költség időnként, így nem volt kérdés, hogy meg kell csinálni, az autó INA vezérlést + vízpumpát kapott, nagyon meglepődtem, a dobozban semmi nem Made in China volt, hanem Germany, és Canada, ez egy nagyon jó pont volt az INA-tól, be is került a helyére, hívott a szerelő, hogy az előző vízpumpa meg volt repedve, bele sem merek gondolni, mitől a repedt vízpumpa az inkább nem is gondolok rá kategóriába került :) . Amin külön meglepődtem, hogy az mellett, hogy a jelzésre lett felrakva a vezérlés, kivette a gyertyákat a szerelő, megnézte, rendben van e a holtpont, elvitte próbakörre, hogy minden megfelelő e, és még a gépre is rádugta, hogy ha már itt van akkor végigvizsgálja az egészet, mindezt 25.000 Ft munkadíjért.