Blog

>> EseményWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2019-08-05

Két éve a Glavoi völgy volt az utolsó hosszabb útja az autónak. Aztán hengerfej tömítés cserét kért. Egy kicsit most izgultam emiatt. Újabb hengerfejezésre sem vágytam, és igazából két éve csak városban megy az autó. A kaszni felújításon kívül semmit nem csináltunk vele. Elindul, megy, kanyarodik, megáll. Igen ám, de a Bihar hegység nem alföldi város. Pádis 1300m-en van fent (a környéken jóval magasabbra is felmegyünk, mert szép), és ide a tengerszint környékéről egy 20km-es szakaszon jutunk fel. Álom szép szerpentin, nagyon jó út, 10-20% közti emelkedőkkel, elképesztően szűk hajtűkanyarokkal. A mi konvojunkból is állt meg már itt autó..
Hát mit mondjak. Nagyon jót szórakoztam, igazi vezetési élmény volt. Kicsi küzdelem a technikával belefért, ott derült ki a hegyen, hogy hiába javítottam meg a hűtőventilátor csatlakozásait, mégsem indult el. Sebaj, ablak le, fűtést ráhúztam és fűztem a kanyarokat. Mivel tudom, hogy akkor melegszik legjobban, ha 2000 alá engedem és befullad, nincs turbónyomás, igyekeztem végig 2000 fölött forgatni. A vízpumpa is jobban keringet így. Kanyarokban amennyivel bírtam átfűztem, hogy ne padlógázon kelljen gyorsítani, hanem szépen, közepesen taposva, keveset lassítva.
Egyszer sem érte el a 80-as utáni pöcköt a hőfok, bőven alatta tudtam így tartani. Aztán megláttam, hogy hol találtak sátorhelyet... Ó te jó ég, ha én a 159-cel jövök. Az ott le sem megy, nem hogy aztán fel. Meredek, sziklás, hepehupás, és a végén út sem volt, csak legurultunk a hegyoldalban óvatosan.
És megint feltűnt ami mindig ilyen terepen. A 146 TD-nek valamiért ez nagyon fekszik. Áthintázik mindenen, szinte nem is döccen. Bólogat fel-le, de nem koppan, semmi Alfás kemény futóműre utaló reakció. Inkább mint egy hintaágy. Nagyon élvezem, hogy ezt is tudja. Szerpentinen a Vitara-t magunk mögött hagytuk rendesen, olyan kanyartempóban toltam. Aztán pár kilométerrel arrébb a sziklákon is kiderül, hogy az öreg technika milyen jó.
Egy szó mint száz, a bizalmam visszajött. A vízcsövek puhák maradtak, az autó gyönyörűen működött. Szebben mint két éve. Az adagoló is a helyén lehet most, mert simábban járt, szebben reagált, jól is ment, nagyon jó volt vezetni.
És igen, ahova vitt minket, az még mindig az a hely, ahova visszamegyünk. Annyira szép, annyira miénk :-)

Mielőtt meghirdetem az autót célszerűnek tartom az elmúlt évek nyomait eltüntetni az autóról:
- bevásárló kocsi a jobb hátsó kerékíven (1-2 kép) - ezt sajnos én csináltam a helyi Intersparban
- bevásárló kocsi nyoma a bal első sárvédőn, (3-4 kép)
- Lökkös középen (5-7 kép) és jobbra lent (8-9 kép). Mindkettő szerencsétlenül sikerült tolatás eredménye.
Holnap reggel viszem Topiékhoz javításra. Remélem minél előbb kész lesz.

 

- tankolások száma: 202
- km óra állás: 162.487 km
- össz. menetidő: 2.226,30 óra (92,76 nap!)
- átlagsebesség: 73 km/ó
- tankolt üzemanyag: 9.650,11 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 5,90 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 22,45 Ft/km
- életkor: 1.345 nap
- átlagos napi futás: 120,81 km/nap
- mozgásban töltött idő: 6,90 %

 
>> SzerviztheBanyai // Alfa Spider / GTV 2.0 TwinSpark // 2019-08-04

Kicseréltem az ablakmosó motorját, mert elhalálozott.
Rendeltem egy újat, majd kivettem a régit, és nem egyezett, sokkal szűkebb volt a szívó része,így nem tömített volna. Gondoltam remek, nem jó bele. Nem hagyott nyugodni ,szétszedtem mégegyszer, és akkor vettem észre,hogy egy gumi köpeny van ráhúzva, ami átszerelhető. Így is lett, most működik. Rakok majd rá 2 ablaktörlő lapátot újat, és át akarom variálni a mosó fúvókákat, mert ez elég trógerül néz ki.

Mivel a hetvegenek vege, ment garazsba :)

 
>> SzervizZolika03 // Alfa 147 TI // 2019-08-03

Olajcsere + szűrők

 
>> EseménySporter // Alfa Giulia Veloce 2.0 TB Q4 // 2019-08-03

Gyorsan elrepült ez a pár hónap, a kilométerek lassan gyűlnek és így a tapasztalatok is, melyet most megosztok veletek.

Röviden a szervizről:
Szóval átléptük az 5000 km-t, így visszatértem egy gyors olajcserére a Kelet-Pesthez. Abszolút kellemes meglepetés volt a szerviz hozzáállása, nekem eddig nem volt velük tapasztalatom.

Külső:
Szerintem ezt senkinek nem kell ecsetelni, a kocsi gyönyörű, kellően egyedi. A képek szerintem egyáltalán nem adják vissza mennyire jól eltalált vonalai vannak. Én bevallom őszintén, mikor anno bemutatták a világsajtóba a Giulia-t, úgy voltam vele, hogy szép-szép, de ennyi...aztán amikor az FCA Magyarország kitette a Madarász utcai irodájuk elé az első hazai példányt én csak ültem ott előtte és bámultam mint egy szobrot.

Belső:
Az ergonómia szuper, az anyagok példásak,én mindenkinek ajánlom a bőr műszerfalat és ajtóborítást, rendkívül nagyot dob a belsőn. A Veloce ülések....hát erről csak szuperlatívuszokba tudok beszélni.....állítható még az oldaltartás IS. Tárolókban, rekeszekben, térképzsebben sajnos nincs eleresztve, kesztyűtartó is elég kicsi, ez családosoknak nem igazán előnyös.

Motor:
Zseni! Kellően nyomatékos, erő van bőven, nyilván nem QV, de a 280 LE is elég mindenre. Így is annyira gyors a többi közlekedésben résztvevőhöz képest, és mindezt annyira lazán teszi, hihetetlen.
Az eddig össz fogyasztásom 5500 km-re vetítve 9.33 L/100 km

Váltó:
Egy jó motorhoz persze kell egy jó váltó és a ZF egy marha jó váltó, kegyetlen gyors váltási idővel. Próbáltam pár prémium gyártó automatáját, akár duplakuplungosat akár hagyományosat, de ezt meg se közelítették.
A fém váltófül pedig hab a tortán :)

Fék:
Szinte mindenki szidta a teszteken ezt az elektronikus féket, hogy szokatlan és nem lehet vele szépen megállni. Na, hát nekem elsőre ment, pedig kicsit féltem tőle. Ami nagyon szokatlan, hogy az ABS nem kattog be, illetve mikor rohadt nagyot kell fékezni, és nyomod nem keményedik fel, mint a hidraulikus....ez először kicsit ijesztő, mert egy hagyományos féknél ez azt jelentené, hogy ez szar és elszállsz :)

Futómű:
Az autó olyan könnyedén mozog, mintha legalább 200 kg-al könnyebb lenne, az úthibákat pedig meglepően jól kezeli a 19"-os felnik ellenére....ez a normál mód. Mivel az adaptív lengéscsillapító felkeményítése után egy kőkemény sportautó válik belőle, ami kirázza belőled AZT IS :D mint a GT-m az EIbach futóművel...ajánlom.

Hifi/Multimédia:
A Harman Kardon...na ezen elgondolkodnék, ha még egyszer rendelnem kellene, őszintén szólva nem nagy szám, de ahogy telik az idő egyébként egyre kellemesebben szól, eleinte zavarta a fülem, 0 dinamika. Az ajtón lévő dísz hangszórórács legalább kicsit kárpótol, olyan mint egy kis ékszer.
A telefontükrözés szépen működik, nincs nagy navim, nekem nem is hiányzik, és tény, hogy a kijelző lehetne sokkal jobb 2019-ben egy prémium autóban, de ez az autó nem erről szól. Annyi pluszt ad ezen kívül ez a kocsi, hogy velem teljesen felejteti ezt csorbát.

 
>> AutóápolásKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2019-08-03

Eltelt három-ezer kilóméter pontosabban 3395km, és ismét átcseréltem a kerekeket.
Tulajdonképpen visszacseréltem az eredeti állapotba.
Óra állás: 327335km

 
>> SzervizHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2019-08-03

Olaj: Motul 5w40
Olajszűrő:Mann Filter
Levegőszűrő:Szintén
G. O. Szűrő:Sofima
Pollenszűrő:Kristal
Olajleeresztő csavar:Fai
Csere óta km. 9296km

>> AutóápolásÁkos91 // Alfa Giulia 2.2 D Super // 2019-08-03

A bőrbelső szép állapotának megőrzése miatt alaposan megtisztítottam és leápoltam bőrápolóval. Még mindig gyönyörű. Lotus Cleaning termékeket használtam.

 
>> SzervizSkodra // Alfa 156 TI 2.4 JTD 20V M-JET // 2019-08-03

Cserélve lett az összes fékbetét,(Textar) a hátsó féktárcsák,(Textar )az első féktárcsák,(Zimmermann) a fékolaj,(Textar) a bal hátsó kerékcsapágy,(Denckermann) az ABS fordulatjeladója,(Meat&Doria),a váltóban a kihajtás féltengely szimeringek,(Corteco) és kapott új ablaktörlő lapátokat( Bosch Aerotwin)