Blog
Régóta céges autót használok, ami sajnos nem Alfa Romeo. Szerettem volna egy "játék" autót, amit nem napi használatra, hanem élmény autózásra tudok használni. Az Alfa 75 gyerekkorom egyik kedvence volt. Hosszú tipródás után úgy döntöttem, hogy egy 3.0 V6 motoros Alfa 75 lenne az ideális számomra. Találtam egy felújítandó példányt, ami a következő 1-2 évre biztosan ellát feladatokkal :)
Megtörtént a szokásos olaj és szűrőcsere. Selenia 20K-t kapott a kicsike :-)
Nagyon kevés km-t mentem vele, mert többnyire csak munkábajáráshoz használom, de a legutóbbi csere óta eltelt másfél év.
Cserélnünk kellett egy Lambdaszondát is, mert az utóbbi időben megnőtt a fogyasztásom, meg elkezdett rángatni a kocsi. A régi szonda széthúzása után valamelyest javult a helyzet, de nem maradhatott így. Bosch került bele.
Km állás:187.997km
Átírva. Magyar rendszámos.(SDF)
Lámpacsere persze nem jött össze elsőre így a jobb elsőt újra polirozni kell.
Tiger silenttel a küszöb spojlerek is feltéve.Jó anyag könnyű vele dolgozni és ragad is, hogy mennyire tartós majd egy tél és egy nyár után kiderül.


megvan az ismétlés, jövő héten műszaki, aztán jöhetne 5 gondtalan év.
Jobb oldali hátsó rugó eltörött
Párban cserélve.
178231km
Hosszbordás szíj és feszítő - V belt drive belt and crankshaft pulley 2010-ben 140 font
Auxillary idler 2011 100 font
Vezérlés cseréje:(cam shaft, water pump, belt)141 300miles 2012 augusztus 500 font
Kettőstömegű és kuplung csere: 143 200miles 2013 450 font

Miután lett egy autónk, ki is fizettem, majd vártam. Illetve kb másnap felfogtam, hogy vettem egy autót, hülye e vagyok? A mai napig tartott, kb. egy hónap izgalom. Vajon tényleg szép? Jó? Hazaér? Nincs valami trükk?
De eddig nincs. Az autóban 66e km van most, és úgy is néz ki, olyannak is érződik. Ennyire újszerű Alfám még nem volt soha. És igazat írt a volt tulajdonosa a hirdetésben, ezért is vettem meg: ez az autó télen még egy métert sem ment. Ez látszik mindenhol, mintha új lenne a fék, féknyergek, kipufogó dobok, semmin nem látszik a 9 év nyoma. A beltéren sem. Hol van a világon még egy piros, közel full extrás, EU5-ös Giulietta, ami kis futású, nem napi járós és nem használták télen? Minden kívánság teljesült.
Az autó egy Linus nevű olasz-jármű bolondé volt. Harmadik autóként használta és még pár Ducati is állt a garázsában. Hát... köszönjük Linus :-)
Az autó rendszámmal, névre írva, elöl két új gumival annyi amennyi.. drágának sem gondolom a hazai kínálathoz képest.




- Befecskendezők bevizsgálása, regenerálása, nyomáskiegyenlítés
- Szívósor takarítás, terelőlapátok kiiktatása.
Miután leírtam a Giulietta topicban , hogy külföldről, képről biztos nem vennék autót, pontosan ezt tettem. Azt is írtam, hogy nincs olyan kapcsolatom aki megnézze, intézze. Aztán rájöttem, hogy mégis van, hát hogyne lenne, csak nem a szokásos olasz-osztrák.német-holland vonal.
A rengeteg kritérium közt nekem ott volt, hogy osztrák anyuka autót még 60e km-rel se, félek a rozsdától. Inkább az olaszok felé kacsintgattam az autoscouton, de valahogy nem jött az ideális jelölt. Aztán beugrott az ötlet. Hiszen Attila, a közeli autósbolt tulaja Svédországból hoz be autókat. Már lelestem nála, hogy a blocket.se oldalon böngészget, hát nézzünk rá milyen a svéd felhozatal.
A legfrissebb hirdetés egy piros Giulietta 1.4 multiair volt 65e km-rel. A hirdetés szövegét lefordította a google, én meg csak ültem... ez most tényleg (7. kép)?? Mert ha tényleg, akkor ez pont az az autó amire vártunk.
Innentől pörögtek az események, átszaladtam Attilához, a svéd adatbázisból bárki lekérheti a JSZP-hez hasonlóan az adatokat, minden jónak tűnt. Úgyhogy feltettem a kérdést: "meg tudjátok nézni nekem ezt az autót?" Ezúttal nagyon nem akartam lecsúszni, ha ezt is elvitték volna előlem, nem is tudom... feladtam volna.
És hogy mennyire profi csapat, az elképesztő. Nem gondoltam volna. Még aznap időpontot egyeztettek, és elment megnézni a kinti srác (aki hazánk szülötte), aki egy neves luxusmáska szervizvezetője volt, most pedig egy másik prémium brand szervizét viszi. Hogy mennyire profi, azt jól mutatja, hogy észrevette az észrevehetetlent, és egyenesen bele is kérdezett. "Jégvert volt ugye?"
Mindezt pár szöszből a fényezésen.
Igen, szegény autót elkapta egy jégeső, és a biztosítására az Alfa Romeonál javították. 10 percig néztem, nem látom hogy mit kéne látni. Hibátlan, nincs színeltérés, egyenesek a lemezek, és mivel márkaszerviz rakta össze, az összes bizbasz, díszléc új rajta.
Szerencse, hogy amikor Attila felhívott ezzel az infóval, épp családi buli volt, már le voltam lazulva eléggé. :-) Azt mondtam neki, hogy ha egy láthatót még lehet alkudni és minden más oké, hozzák el nekem.
Egy óra múlva hívott, hogy van egy autóm. Svédországban. A COVID-19 kellős közepén. Elég logikus nem? :-)
...






