Blog

>> Tuning és extraigazipietro // Alfa 159 Sporwagon // 2020-06-10

Ma Manky megírta a verdát. Igazán jó lett.

 
>> Szervizmisike76 // Alfa 146 1.9 jtd // 2020-10-08

Vezérműszíj készlet, vízpumpa, fagyálló, generátor ékszíj csere.

 

Nekiálltam hogy a nyári szerelések után rendet rakjak a garázsban. Különösen a Mini kuplungcseréje viselte meg a garázs rendjét.
A kuka megtellett, de még messze állok a késztől. Kell még egy kör.

Nem sok mindent tervezek, de úgy érzem hosszú lesz a projekt:
- ablakemelő,
- a gyml-től kapott TS motor hibakeresése,
- TS gyűrűzés,
- folyamatos táp a dashcam részére, most a lámpáról kapja ami a DRL miatt nem megy, így csak kb 1 órát működik.

 
>> SzervizKrTibi // Alfa Giulietta 1.4TB Distinctive EU6 // 2020-10-08

Időnként visszatérő check engine és "P0141 hátsó lambda fűtés szakadt" hibakód miatt a kérdéses szonda gyári újra lett cserélve.

71098 km

 
>> SzervizJCsabi // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2020-10-07

Egy szép vasárnapi napnak indultunk neki. Ráértünk, jó az idő. Gondoltam csapjunk egy karikát a géppel. Fotózkodás, örülés, aztán az egyik megálló után nem tudtam beindítani a kocsit. Teker, teker, de semmi. Nagyon jól jött a kis bluetooth-os diag csatlakozó. Gyorsan kiolvastam belőle a hibát. Vezérműtengely jeladó hiba! :-( Na mondom ebből vontatás lesz. Azért csak megnézem a csatlakozót, hátha. És igen. :-) A kitudja hány éves műanyagnak nem tett jót a motortérben uralkodó 1000°C. Gyakorlatilag elporlik. Szerencsére volt nálam szigetelőszalag és ideiglenesen össze tudtam tekerni a csatlakozót. Be is indult a kocsi és haza tudtunk vele jönni.
Itthon keresgélés, mert úgy emlékeztem, hogy a bontott motoron meg volt a jeladó. És siker. Megtaláltam, kicseréltem és ismét működik!!!

 
>> EgyébKristyon // Alfa 147 Selespeed // 2020-10-06

Utolsó tankolás után közvetlenül, alapjáraton néha furán bedadogott a motor (tegnap előtt). Hibát viszont csak tegnap este tárolt be, alacsonyabb fordulatszámnál, kövérebb gázadásra. Kezdetnek a kettes hengernél ellenőriztem a gyertyákat (jónak tűntek), majd kicseréltem a trafót. Csak most vettem észre, hogy a trafóról lelehet húzni a gyertykábelt. Na ez jó oxidos volt. Átnéztem a többi trafónál is, még kettőnél nézett ki ugyan így. Kipucoltam őket. Remélem jó lesz.
A kulcs hiba, meg gondolom abból adódik, hogy másoltattam kulcsot, hogy legyen egy tartalék, és az immo, meg az elektronika még a régi központi egységhez való benne.
Illetve megejtettem a kerekek átforgatását is, így kb 3000km után.

>> Tuning és extraJorjie // Alfa GT 1.9 JTD 16V // 2020-10-06

Szétszedtem a lámpákat...
Aztán összeraktam :-)

 
>> Tuning és extrahpeti91 // Alfa 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V // 2020-10-05

Régóta bántotta a szememet a közel 5000 ft-ért árult ipari hulladék beépítő keret, aminek rögzítése a műszerfalba egyáltalán nincs. Terveztem és kinyomtattam PLA-ból egy beépítőkeretet, ami a fejegységet is megvezeti.

 
>> Szervizhpeti91 // Alfa 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V // 2020-10-04

Kicsit már kottyant, illetve kézzel forgatva volt egy hangja, így cseréltem a csapágyat. Plusz ha már le volt szedve felszabályoztam a tengelykapcsoló súrlódó felületét a szíjtárcsán. Összerakás után 0,4-re hézagoltam.

 

Mai nap reggelén megejtve.