Blog
Ma Manky megírta a verdát. Igazán jó lett.
Vezérműszíj készlet, vízpumpa, fagyálló, generátor ékszíj csere.
Nekiálltam hogy a nyári szerelések után rendet rakjak a garázsban. Különösen a Mini kuplungcseréje viselte meg a garázs rendjét.
A kuka megtellett, de még messze állok a késztől. Kell még egy kör.
Nem sok mindent tervezek, de úgy érzem hosszú lesz a projekt:
- ablakemelő,
- a gyml-től kapott TS motor hibakeresése,
- TS gyűrűzés,
- folyamatos táp a dashcam részére, most a lámpáról kapja ami a DRL miatt nem megy, így csak kb 1 órát működik.
Időnként visszatérő check engine és "P0141 hátsó lambda fűtés szakadt" hibakód miatt a kérdéses szonda gyári újra lett cserélve.
71098 km

Egy szép vasárnapi napnak indultunk neki. Ráértünk, jó az idő. Gondoltam csapjunk egy karikát a géppel. Fotózkodás, örülés, aztán az egyik megálló után nem tudtam beindítani a kocsit. Teker, teker, de semmi. Nagyon jól jött a kis bluetooth-os diag csatlakozó. Gyorsan kiolvastam belőle a hibát. Vezérműtengely jeladó hiba! :-( Na mondom ebből vontatás lesz. Azért csak megnézem a csatlakozót, hátha. És igen. :-) A kitudja hány éves műanyagnak nem tett jót a motortérben uralkodó 1000°C. Gyakorlatilag elporlik. Szerencsére volt nálam szigetelőszalag és ideiglenesen össze tudtam tekerni a csatlakozót. Be is indult a kocsi és haza tudtunk vele jönni.
Itthon keresgélés, mert úgy emlékeztem, hogy a bontott motoron meg volt a jeladó. És siker. Megtaláltam, kicseréltem és ismét működik!!!






Utolsó tankolás után közvetlenül, alapjáraton néha furán bedadogott a motor (tegnap előtt). Hibát viszont csak tegnap este tárolt be, alacsonyabb fordulatszámnál, kövérebb gázadásra. Kezdetnek a kettes hengernél ellenőriztem a gyertyákat (jónak tűntek), majd kicseréltem a trafót. Csak most vettem észre, hogy a trafóról lelehet húzni a gyertykábelt. Na ez jó oxidos volt. Átnéztem a többi trafónál is, még kettőnél nézett ki ugyan így. Kipucoltam őket. Remélem jó lesz.
A kulcs hiba, meg gondolom abból adódik, hogy másoltattam kulcsot, hogy legyen egy tartalék, és az immo, meg az elektronika még a régi központi egységhez való benne.
Illetve megejtettem a kerekek átforgatását is, így kb 3000km után.




Régóta bántotta a szememet a közel 5000 ft-ért árult ipari hulladék beépítő keret, aminek rögzítése a műszerfalba egyáltalán nincs. Terveztem és kinyomtattam PLA-ból egy beépítőkeretet, ami a fejegységet is megvezeti.


Kicsit már kottyant, illetve kézzel forgatva volt egy hangja, így cseréltem a csapágyat. Plusz ha már le volt szedve felszabályoztam a tengelykapcsoló súrlódó felületét a szíjtárcsán. Összerakás után 0,4-re hézagoltam.

