Blog
Utólag kijelenthetem, hogy a mai napon kijavított hiba már az autó megvásárlása előtt is megvolt. Csupán nem ismertem fel az erre utaló jeleket, mivel nem voltam tisztában a helyes működéssel.
Csak a véletlennek köszönhető, hogy fény derült erre a rendellenességre és csak a szerencsének köszönhető, hogy nem történt komolyabb baj.
Az első jel az volt, hogy a csomagtér világítása csak akkor működött, ha nyitva volt egy ajtó is. Kissé szokatlannak tartottam, de azt gondoltam ezen spóroltak az olaszok.
A második jel az volt, hogy bekapcsolt fényszóró mellett hátramenetbe kapcsoláskor bekacsolódott a ködzárfény. Furcsállottam, de ki tudtam kapcsolni a gombjával, így hát nem foglalkoztam vele többet.
A harmadik jel a riasztó esetenkénti bekapcsolódása volt a csomagtérajtó lecsukásakor. Gondoltam a riasztók már csak ilyenek, szoktak hülyéskedni.
A negyedik jel, vagy ha úgy tetszik a ráadás a rádión keresztül szólított meg. Persze csak képletesen, hiszen épp az volt a feltűnő, hogy nem szólalt meg amikor ráadtam a gyújtást.
Nos ekkor jött el a pillanat, amikor a hiba keresése nem tűrt halasztást többé. Bár az igazság az, hogy ezzel meg kellett várnom a délutánt, mivel az otthoni számítógépen volt a szerelési útmutató. Amely ugyan francia nyelven íródott és a képek is alacsony felbontásúak, de mégiscsak jó segítségül szolgál nehezebb napokon.
Ebből tudtam meg, hogy a rádió két olvadóbiztosítóval (F10, F1) van kapcsolatban és az F1 jelűn keresztül kapja meg a gyújtás jelet. Tehát először célszerű azt ellenőrizni, de csak másnap, mert nagyon hideg van már estefelé.
Reggel persze rohanás, nehogy elkéssünk a munkából, majd ebédszünetben ránézek arra a biztosítóra. Ehhez a művelethez szükségem volt egy kombinált fogóra, mert kézzel egyszerűen képtelen voltam kiszedni. Miután kijött a helyéről, megállapítottam hogy kiolvadt. Még jó, hogy van tartalék a biztosítótáblában, így rögtön pótolni tudtam. Láss csodát, működik.
Rendben. megtaláltam a rádió hallgatásának okát. Na de miért olvad ki az a biztosító? Már kezdtem aggódni, hogy rámszabadul a sokat emlegetett rejtett elektromos hibák hada, és végül megpatkolt biztosítók közepette egy tűzoltókészülékkel az anyósülésen fogok közlekedni rettegve, mialatt a sárga angyal száma pereg a szemem előtt.
Délután újra megnéztem a szerelési útmutatót, milyen áramkörök kapcsolódnak még az F1 biztosítóhoz. Végül is semmi különös, csak olyan jelentéktelen fogyasztók, mint a féklámpa (!), a tolatólámpa, az ABS meg a rádió.
Szóval másfél napig féklámpa nélkül közlekedtem, bravó.
Ezek után tegnap reggel az történt, hogy álltam ki a garázsból. A csomagtartó nyitva (mert a feleségem még nem ért le és a táskáját úgyis hátra teszi, ne kelljen kétszer nyitni az ajtót), indítom a motort. Minden rendben, rádió is bekapcsol, ám amikor hátramenetbe kapcsolom a váltót, a rádió elhallgat. Szuper, ismét nincs féklámpám, kiolvadt az F1-es - futott át az agyamon és még nem vettem 10A-est hogy kicseréljem.
Féklámpa nélkül mégsem mehetünk, gyorsan betettem helyette egy 15A-est, ideiglenesen megteszi.
A jó az egészben az, hogy a hiba nagyjából behatárolva: tolatólámpa. De az hogyan?
A fórumon kaptam a tippet, hogy a csomagtérajtóba átmenő vezetékekkel lesz a gond. Még aznap délután kibányásztam a helyéről, nem volt nehéz. 11 patent rögzíti a burkolatot a fedélen és 4 (nekem 3 van meg) a csomagtartó felső részén. Maga a vezeték szörnyen dzsuvás, a gyári bandázs ragasztója kivált a köteg felületére. Ennek ellenére némi undor kíséretében gyorsan kijött a helyéről.
Első ránézésre nem látszott a baj, eltakarta a gumiharmonika. Azt félrehúzva viszont nyilvánvalóvá vált a probléma forrása. A vezetékek mintha elnyíródtak volna, a nyolc szálból három konkrétan szakadt volt, háromnak csak a szigetelése tört el. Mindössze kettő volt ép. Nem csoda, hogy furán működtek a dolgok. Három hete voltam műszaki vizsgán. Ott minden világítást ellenőriztek, minden jól működött. A bandázs csukott csomagtérajtónál úgy rögzítette a vezetékeket, hogy megfelelő kontaktus alakult ki. Azonban nyitott ajtónál a vezetékek szétnyíltak, könnyen kialakulhatott egy zárlat.
Szerencse, hogy nem történ komoly baj ebből. Szerencse, hogy a féklámpa nélküli közlekedésem során nem jöttek belém. Szerencse az is, hogy nyitott csomagtérajtóval tolattam és így kiderült a turpisság. Különben lehet, még ma is a szokatlanul működő csomagtér világítással, a tolatáskor bekapcsolódó ködzárfénnyel és a rakoncátlankodó riasztóval élnék együtt.
Egy új kábelköteg 14eFt-ba került volna, a bontott köteg szintén hibás lehet, így hát pár centi vezetékkel és némi forrasztással egy óra alatt orvosoltam a problémát. Most már újra jól működik minden.





Tehát úgy 2011. február végén meg is untam a leveleket. Rávettem magam, hogy megcsináljam amit én is megtudok.
-tükrök
-megkapta a saját téli kerék szettem
(Ami rajta volt alufelni szett is le volt lakva. Emlékszem, hogy anno (talán "Magpet") vette rá újonan, új gumikkal)
-ablaktörlő motor
-belsejében műanyagok pótlása, tisztogatás...
-Életre kelt az önindító is!
Nem akartam 25km miatt kisérteni a sorsot. Így inkább tréleren vitettem a szerelő haverhoz.
nézzen alá:
fék, futómű, olaj. Meg biztos ami biztos cseréljen önindítót.
Utána vizsga. Gyors volt, s meg is lett 2 hét alatt.












Szóval megvettem. Rendes Magyar állampolgárhoz illően törekedtem a névre írásra is.
Forgalmi valahol Veszprémben a rendőrségen. 4-5 adásvételivel+ a sajátommal, törzskönyvel a kezemben irány az Okmány irodába.
Azt tudtam, hogy nem lesz egyszerű a menet, mert:
-érvényes forgalmi
-adásvételi
-eredet vizsgálat és
-törzskönyv kell a névre íráshoz.
De, az autó nem is működik, eredet vizsgálatért már nem jönnek házhoz, forgalmi sincs...
Szegény ügyintézőnek sikerült végig rágnia magát az ex tulajok kuszaságán. Megállapította, hogy jó sokan fognak büntit fizetni, de én nem :)
Mivel így nem lehet átíratni ezért ez is macera lett. Felajánlottam, hogy befizetem a Vagyon szerzési illetéket, forgalmi, törzskönyv árát. S pár hónap mire üzemképes lesz a verda. Utána folytatjuk... OK.
Azt hittem OK is lesz, s nem kell a télen V6 ot szerelgetni. Ott volt még a 2000 16V (IEE) projekt is.
ÁÁÁÁÁ
De a bürokrácia az bürokrácia. Kb másfél hónap után elkezdtek jönni a felszólító levelek, hogy "tudomásukra jutott, nem írattam át"...
Bementem személyesen. Megnyugtattak, hogy semmi gond, ezt automatikusan dobja a gép... Jó. De csak jöttek...
A múltkor gázolajszagra és az autó alatt egy apró tócsára lettem figyelmes. Hamar megtaláltam a hibát, a résolajcsövek némelyike gázolajtól volt nedves, egy pedig látványosan engedte az anyagot. Vettem 1m új résolajcsövet (Gates) és reggel levagdostam a régit, feltettem az újakat. Most minden OK.
Mint minden alfásnak nekem is eljött az ideje az EGR szétszedésének és kitisztításának.
Leszedésénél az egyik inbusz csavart sikeresen szétgyilkoltam, így az nem jött ki és az alsó bilincsnél tudtam leszedni csak a szerkezetet.
Zsíroldóban mostam ki a szétszedett részeket és a pillangószelepet gázolajjal.
Levegővel jól kifújtam és jött belőle rendesen fekete lé.
Szerelésnél néztem nagyot, hogy le van falazva. De úgy raktam vissza mindent ahogy levettem. Semmi hibajel, semmi gond.(ért ez így valamit??)
ui: rá egy napra a falazást levettem és azt tapasztaltam, hogy egyáltalán nem húz az autó...visszaraktam, de még lesz ennek folytatása úgy érzem:(





A kormányt gondoltam lecserélem bőrösre, ha már belül is az minden.
Nem tűnt bonyolultnak viszont valami mindig bonyolítja...
A légzsákot nem tudtam visszatenni, hogy szépen álljon és ne legyen felül se nagy hézag.
Ez az alkatrész kitartotta. Jött a régiből a csere vissza.
Oké használt volt, de így elhajlítani?!
Köszönöm Zé a segítséget!


A ledes belső világítást itt láttam valakitől, elég jó fénye van és megtetszett.
Így le lett cserélve az összes rizsszemes. Eszméletlen milyen fényt ad sötétben! Tudom ajánlani:)
Viszont az órák háttérvilágításával nagyon nem voltam megelégedve; főleg úgy, hogy közbe egy-kettő meg is adta magát.
Ventilátornál forrasztással lettek kicserélve a hőfokos, üzemanyagszintesnél régebbi Fiat-ból, melyek még jó fényt adtak.
Egyszer kell megcsinálni, de akkor az összes izzót érdemes kicserélni.
Van különbség!
A légzsák visszajelző még hibát jelez.





Ma végre visszakerült a motor,,és a többi motyó is!Az összerakáshoz szükséges alkatrészek folyamatban vannak!




Teljesen véletlenül, a neten böngészve, ráakadtam egy használt Novitec Powerrail 5 M100 tuning boxra. Nem akartam feltétlenül tuningot, illetve ez, csak a listám végén szerepelt, de ennyiért nem hagyhattam ott.
A box korábban egy 1.9 8V-s Fiat Bravoban szolgált, de mikor gazdája megvált autójától a doboz nála maradt, s így meghirdette!
Egy gyors egyeztetés a gyártóval, és már rendeltem is meg!
Két dolgot nem szeretnék:
1. Az eredetinél magasabb fogyasztást
2. A DPF gyorsabb tömődését!
A felépítés, beszerelés:
Először is le kell szedni a motor felső burkolatát. Tulajdonképpen a tuning egy műanyagdobozból (1. kép), és egy gégecsővel védett kábelkötegből (3. kép) áll. A kábelköteg egyik vége (2. kép) értelemszerűen a boxba megy, a másik vége pedig az autóra. Itt 2 kábel található 2-2 véggel. Az egyik kábel a rail cső végén található nyomásmérőre (rail pressure sensor) (6-7. kép), a másik pedig a szívócsövön található nyomásmérőre (Ladendrucksensor) (8-9. kép) megy, sorba kötve a dobozt a gyári kábel csatlakozója, és az érzékelő csatlakozója közé.
Egyenlőre a boxnak nincs végleges helye, azt az akksi elé szorítottam be egy szivacs darabbal. Ha jobb idő lesz majd fixen rögzítem valahova. A kábeleket a gyári kötegekhez fogom kötegelni. A művelet végeztével a burkolat megy vissza a helyére
Az élmény:
Az autó a dobozkától megtáltosodott. Mondhatnám úgy is, hogy tömegéből vagy 200 kg-ot letagadhat. Alacsony sebességi fokozatban, ugrik mint a gepárd - még száraz úton is sokszor pörgeti a kerekeit -, sokkal gyorsabban és vehemensebben reagál 1-ben és 2-ben a gázpedál lenyomására. Utazó tempónál pedig jóval rugalmasabb, nincs akkora gondolkodási idő! Egyenlőre nincs sok közös km. Később frissítek.
Egyéb észrevétel:
A turbónyomás mérő óra nem megy fel csak 1,6-ig, és ha eléri ezt a szintet, onnan 0,1-0,2 bart hirtelen visszaesik a mutató. Ez a visszaesés a dinamikán nem érezhető.
A FES az egészből nem lát semmit, hibaüzenetet nem dob ki!
Fontos:
A motort hidegen, még jobban kell kímélni, amíg az be nem melegszik, a turbó nyomás nem mehet 0,8 bar fölé.
Paraméterek elméletileg:
150 HP => 180 HP
320 Nm => 360 Nm
Fogyasztás:
Egyenlőre, semmilyen fogyasztás emelkedést nem tapasztaltam. Az előrejelzések szerint ez ± 1 liter a gázpedál kezelésének függvényében. Az elmondások alapján várható az is, hogy a Compot is átvágja. Az utóbbi, tankoláskor majd kiderül. A blogomat ekkor majd frissítem...
Update 2012.04.28.:
Sajnos nem sok mérési adatot szereztem a fogyasztásról, amihez hozzá is jutottam, azt is torzítja a ti felni.
A kevés adatból úgy tűnik, hogy többet nem eszik tőle.
Viszont az amúgy is viseletes kuplungomra nincsen jó hatással. Mondhatni összeférhetetlenek. Padlónál, amikor megjön a nyomatékcsúcs 2000-es fordulaton "csusszan" egyet.
Ennek okán, most kivettem belőle. A kuplung eddig jónak tűnik, nem csúszik. Lassan elkezdhetek gyűjteni egy kuplung szettre...
A másik ok, hogy kiszedtem, a fogyasztási adatok gyűjtése a ti felnikkel. Szeretnék összehasonlítási alapot. A további tapasztalataimat itt publikálom!
Update 2012.05.29.:
A mai napon egy teli tank boxnélküléség után visszatettem a kis csodatevőt!
Sikerült neki "végleges" lakhelyet találni az ECU tartóján (8-12. kép) az akkumulátor előtt.
Rögzítést az egyik oldalon egy db A2-es M5x15-ös csavarral, a másik oldalon egy kábelkötegelővel oldottam meg.












